Quantcast
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
Gość 2010-03-06 o godz. 11:29
0

Dziewczyny jestem na zwolnieniu od poczatku ciazy. "jedyne" dolegliwosci jakie mialam to wymioty, ktore meczyly mnie 5-12 razy dziennie.schudlam do niewiarygodnej wagi czterdziestu paru kilo. W sowjej pracy bylam jedyna pracownica na swoim dziale-gdzie nosilam ciezary do tej pory-wiec szefowa chciala zebym poszla na zwolnienie. No wiec jestem. Poza tym to byla praca tylko na stojaco. I co teraz? Z ZUSem? Bo wiadomo, ze przekrocze 6 miesiecy. Co jesli ZUS nie przyzna pozniej zasilku rehabilitacyjnego? Czy sa jakies nieprzyjemniosci z tego tytulu?

Odpowiedz
Venna 2009-11-29 o godz. 07:36
0

To gratuluje :D
Próbowałam nawet zadzwonić do Zusu i zapytać o jakiś przybliżony termin - kiedy mogę się spodziewać odpowiedzi. No i oczywiście dodzwonienie się tam graniczy z cudem - czyli dalej nic nie wiem. A z pracy średnio raz, dwa razy w tygodniu wydzwaniają i pytają o decyzję

Odpowiedz
Gość 2009-11-28 o godz. 20:08
0

No....w końcu się odezwali. Dostalam dzis pismo, ze spełniam warunki konieczne do tego, żeby mogli mi przyznac zasilek rehabilitacyjny na 2 m-ce.

Odpowiedz
Venna 2009-11-23 o godz. 13:34
0

tigerino napisał(a):Czy podczas tych 6 miesięcy Zus moze wzywać mnie na komisję?????
Może... jeśli padnie na Ciebie kontrola słynnej akcji "brzuszek" czy jakoś tak ;) Ale są różne wskazania do zwolnienia w ciąży - jeśli mnie rozumiesz 8)
tigerino napisał(a):A co do wynagrodzenia to chodzilo mi o to czy zasilek wypłacany przez Zus jest 100% wynagrodzenia czy mniejszy???
Niby 100% - ale i tak będzie mniejszy niż faktyczne wynagrodzenie - przynajmniej ja tak mam

Martuśka dzięki za informacje - ja złożyłam zdecydowanie później niż Ty (mniej niż 4 tyg. przed końcem okresu zasiłkowego) no i też przebywam na zwolnieniu od początku ... Ciekawe jak to będzie... - bo trochę mnie załamałaś tymi terminami

Odpowiedz
Gość 2009-11-23 o godz. 12:29
0

Hehe, to samo chcialam napisac ;) Kazdy domysli sie o co chodzi ;)

Odpowiedz
Reklama
MonikaT 2009-11-23 o godz. 12:27
0

Tigerino, sorry, ale z Twoich postów można bardzo wyraźnie odczytać co się dzieje :D Więc te kamuflaże nic nie dadzą...
Rzecz jasna, serdecznie i po cichu gratuluję :D

Odpowiedz
tigerino 2009-11-23 o godz. 12:17
0

dziewczyny teraz nie mogę napisac czy jestem czy nie.test zrobiłam wczoraj.A powodem dla ktorego nie mogę napisac jest wścibska kuzynka która trafiła na mój trop tutaj i nie chce żeby rozpowiedziala wszystkim puki ja nie bedę pewna i ...........nie powiemy rodzicom i w pracy.Ale ujawnie sie za 2 3 tygodnie czy sie udalo czy nie jestem.....................juz nie mogę doczekać się kiedy.............................a teraz pytam powiedzmy z ciekawości.badam teren.

Odpowiedz
Gość 2009-11-23 o godz. 12:15
0

Zajrzyj też http://forum.styl.fm/s2/viewtopic.php?t=29584&highlight=zus

Odpowiedz
Gość 2009-11-23 o godz. 11:47
0

Venna, okres zasiłkowy kończył mi się 19.08, no i żeby się wyrobić przed upływem tych 4 tyg złożyłam go ok. 20.07. Z tego co wiem, to kontrole przeprowadzane są bardzo na wyrywki, no i kurcze na mnie trafiło. (Może dlatego, że jestem na zwolnieniu prawie od początku ciąży?Od 6 tc, ale z dwoma pobytami w szpitalu, więc raczej uzasadnione)Mam jednak nadzieję, że nie będą mnie ciągać po jakichś kontrolach Tym bardziej, że mi to się już niedługo ciąża skończy...

tigerino- to ty jestes w ciąży? A gdzie linijka? Idź na zwolnienie, a 4 tyg przed upływem 182 dni twojego zwolnienia musisz złożyć do Zusu wniosek o świadczenie rehabilitacyjne.

Odpowiedz
Gość 2009-11-23 o godz. 11:44
0

Tigerinoa ty w ciazy jestes?????????

Odpowiedz
Reklama
tigerino 2009-11-23 o godz. 11:31
0

Dziewczyny czyli dobrze zrozumiałam na chorobowym można być 6 miesięcy,i przed upływem tego okresu trzeba dopełnić formalności papierkowe w zusie.
Czy podczas tych 6 miesięcy Zus moze wzywać mnie na komisję?????Pytam się dlatego bo pracuje w strasznym stresie i duzo godzin.jest to praca stojąca. Musze kilka rzeczy robic na raz.I często nie mam przerw na posiłek czy do wc.Bo nie ma kto mnie zastąpić. dlatego myślałam zby pracowac do końca listopada a to bedzie końcówka 4 miesiąca ciązy.
A co do wynagrodzenia to chodzilo mi o to czy zasilek wypłacany przez Zus jest 100% wynagrodzenia czy mniejszy???

Odpowiedz
Venna 2009-11-23 o godz. 10:27
0

Martusia napisał(a):Venna, a nie dostalas jeszcze takiego druku do wypelnienia przez specjaliste BHP w Twoim zakladzie pracy?! Bo mnie jeszcze z tym drukiem odeslali.
To jest właśnie "Wywiad zawodowy" druk N-10 :D
Martusia napisał(a):A poza tym, dostalam pismo z Zusu, ze rozpoczela sie moja "kontrola", no i ze chca moja karte itp...ale to od przychodni w ktorej pracuje moj lekarz, ale to ze dwa tyg temu i od tego czasu cisza. Czekam na jakąs informację od nich...
A dawno składałaś ? I ile czasu przed końcem okresu zasiłkowego ?

No to ciekawa jestem ile będę czekała na decyzję

Odpowiedz
Gość 2009-11-23 o godz. 10:19
0

Martusia napisał(a):Donia napisał(a):ja bylam przez calutenka ciaze na zwolnieniu Donia ale bodajże od 08.02.05 zmienily sie przepisy, wiec teraz jest to nieco bardziej skomplikowane, wczesniej bylo tak jak napisalas.
Po przeczytaniu postu Venny domyslialm ze musialy byc zmiany.. i to spore widze

Odpowiedz
Gość 2009-11-23 o godz. 10:04
0

Donia napisał(a):ja bylam przez calutenka ciaze na zwolnieniu Donia ale bodajże od 08.02.05 zmienily sie przepisy, wiec teraz jest to nieco bardziej skomplikowane, wczesniej bylo tak jak napisalas.

Odpowiedz
Gość 2009-11-23 o godz. 10:01
0

tigerino, byl juz taki watek.
Venna, a nie dostalas jeszcze takiego druku do wypelnienia przez specjaliste BHP w Twoim zakladzie pracy?! Bo mnie jeszcze z tym drukiem odeslali.
A poza tym, dostalam pismo z Zusu, ze rozpoczela sie moja "kontrola", no i ze chca moja karte itp...ale to od przychodni w ktorej pracuje moj lekarz, ale to ze dwa tyg temu i od tego czasu cisza. Czekam na jakąs informację od nich...

Odpowiedz
Venna 2009-11-23 o godz. 09:39
0

Dopiero składałam i teraz czekam na decyzję więc mogę podpowiedzieć 8) Składa się do Zusu:
- Wniosek o świadczenie rehabilitacyjne, na stronie 2 jest miejsce do wypłenienia przez płatnika składek (druk Np-7)
- Wywiad zawodowy - wypełnia zakład pracy (druk N-10)
- Zaświadczenie o stanie zdrowia - wypełnia lekarz prowadzący (druk N-9).
Na postawie otrzymanych dokumentów Zus podejmuje decyzję o przyznaniu świadczenia. Kobiety w ciąży nie zawsze są wzywane na komisję - w zależności ile ma szczęścia ;)

Natomiast nie rozumiem pytania "co z wynagrodzeniem?" - bo przez pierwsze 182 dni dostaje się zasiłek chorobowy, później po rozpatrzeniu świadczenie rehabilitacyjne a po porodzie zasiłek macierzyński. Czy coś innego masz na myśli ?

Odpowiedz
Gość 2009-11-23 o godz. 08:58
0

Tigerino, ja bylam przez calutenka ciaze na zwolnieniu i tak jak napisala balu po 6 m-cach dostalam, mozna to nazwac ankiete, ktora mial wypelnic lekarz..byly tam pytania o powod zwolnienia, przebieg leczenia i czy rokuje na powrot do zdrowia po 9 m-cach ;) nie bylam wzywana do ZUSu, nie mialam zadnych kontroli,a dodam ze prowadze wlasna dzialalnosc gospodarcza.

Odpowiedz
HoneyGirl 2009-11-22 o godz. 21:33
0

wiem tylko ze nie 5 miesięcy , tylko 6 ( dokładnie 182 dni)
po upływie tego czasu zus może cię kontrolować
co do reszty nie wiem

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie