• Gość odsłony: 8094

    Czym jest grzech?

    ale czy w takim razie napewno z czystym sumieniem mozna napisac ze sie nie grzeszy??a co to jest grzech??jakiś czas temu miałam proste wytłumaczenie, nie spowiadam się z tego czy tamtego,bo uważam że to nie grzech...ale z drugiej strony, nie pamiętam już kiedy ostatni raz głęboko przeżyłam spowiedź...nie wiem kiedy grzeszę, za mało może zastanawiam się żyjąc i podejmując decyzje??

    Odpowiedzi (254)
    Ostatnia odpowiedź: 2009-01-19, 01:47:26
    Kategoria: Z życia
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
Gość 2009-01-19 o godz. 01:47
0

Bywa Marc, bywa - jak się Lobo rozkręci........

Odpowiedz
Marc 2009-01-19 o godz. 01:41
0

Wy to macie przypal w pięć godzin 19 stron postów :)

Przeczytanie tego na raz to ponad ludzkie siły ;)

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 23:17
0

tam czyli w czechach nc nas nie trzyma, stąd te wątpliwości...zostać wracac jechać gdzie indziej?
trudny temat

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 23:12
0

wiesz , trudny temat
ciagnie was tu cos?
co was tam trzyma?
co jest wazniejsze w tym rachunku?

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 23:09
0

nie dalej jak dwa dni temu, zastanawialiśmy się z moim mężem czy kochamy nasz kraj. nie, urodziliśmy się w nim, ale czy na pewno chcemy w nim umrzeć? właśnie się zastanawiamy, planując jednocześńie budowę domu w Polsce. co nas trzyma?? wielopokoleniowa rodzina?, to że ta rodzina ma miejsce na ziemi, które kochamy? ale czy to wszystko są poważne powody?? nie wiem jesteśmy w kropce. a czas leci i trzeba decyzję podjąć do jakiej szkoły pójdą nasze dzieci...

Odpowiedz
Reklama
akane 2009-01-18 o godz. 22:33
0

ja tez musze teraz zniknac, zobacze potem co sie dzialo pod moja nieobecnosc:-).

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 22:31
0

ufffffff nie bylo mnie poltorej godziny a tu tyle sie wydarzylo ze ledwie przebrnelam do konca i juz nie mam sily by teraz sie ustosunkowywac

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 22:29
0

no przeciez wiemy czyja to zasluga , chociaz jako klony moga sie wyslowic

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 22:26
0

no i temat zdycha przez klony...

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 22:14
0

Wazelina napisał(a):Lobo, jesteś taki opanowany :lizak:
prawda? ja terz tak uwarzam i za to go tak lubię!

Odpowiedz
Reklama
akane 2009-01-18 o godz. 22:13
0

panna_van_gogh napisał(a):Zazdroszcze :|

ja z tego własnie powodu lubie amsterdamski klimat.... tam przynajmniej czuje, ze moge myslec co mysle naprawde....
najchetniej wyjechalabym juz, ale tak predko sie nie da:_). Mam nadzieje,ze mojemu mezowi i mnie uda sie zrealizowac nasze plany...

Odpowiedz
Wazelina 2009-01-18 o godz. 22:13
0

Lobo, jesteś taki opanowany :lizak:

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 22:11
0

Tomasz_Lis napisał(a):Lobo dlaczego ty tak łatwo tracisz panowanie i kontrolę nad sobą?
Chcesz nam opowiedzieć o tym?
tomus , utrata kontroli nazywasz smiech nad glupota? lol

wybacz chlopaku ale nie jestes w stanie mnie wyprowadzic z rownowagi lol

Odpowiedz
Detektor_Ściemy 2009-01-18 o godz. 22:11
0

Bez ściemy. To nie wielbicielka, to klonica.

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 22:11
0

andżela napisał(a):Tomasz_Lis napisał(a):Lobo dlaczego ty tak łatwo tracisz panowanie i kontrolę nad sobą?
Chcesz nam opowiedzieć o tym?
odczep się od niego! on fajny! fajny taki!
Lobo masz wielbicielkę lol Co ty na to?

Odpowiedz
panna_van_gogh 2009-01-18 o godz. 22:10
0

akane napisał(a):panna_van_gogh napisał(a):akane napisał(a):
uwazam,ze jest to cos, co ludzie robia dla swietego spokoju. niekoniecznie dlatego,zesa gorliwymi katolikami. najczesniej dlatego,ze nieochrzczonego dziecka nasze tolerancyjne spoleczenstwo bedzie sie czepiac...
A czy ktoś ma pomysł jak temu zapobiec?
a)poglebiajac duchowosc, znajomosc tego, w co siew ierzy, zeby nie bylo to tylko dla pozorow
b) uczyc tolerancji

ale ja mysle czesto,ze temu narodowi niewiele pomoze i dlatego juz niedlugo uciekam z tego kraju...
Zazdroszcze :|

ja z tego własnie powodu lubie amsterdamski klimat.... tam przynajmniej czuje, ze moge myslec co mysle naprawde....

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 22:09
0

Tomasz_Lis napisał(a):Lobo dlaczego ty tak łatwo tracisz panowanie i kontrolę nad sobą?
Chcesz nam opowiedzieć o tym?
odczep się od niego! on fajny! fajny taki!

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 22:08
0

:o

Odpowiedz
Detektor_Ściemy 2009-01-18 o godz. 22:08
0

Nie ściemniaj Lobo, ja wszystko widzę.

Odpowiedz
Tomasz_Lis 2009-01-18 o godz. 22:08
0

Lobo dlaczego ty tak łatwo tracisz panowanie i kontrolę nad sobą?
Chcesz nam opowiedzieć o tym?

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 22:07
0

dziekuje! ale leppera tez chce zostawic za soba:-).

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 22:06
0

Tomasz_Lis napisał(a):akane napisał(a):Tomasz_Lis napisał(a):akane napisał(a):
ale ja mysle czesto,ze temu narodowi niewiele pomoze i dlatego juz niedlugo uciekam z tego krju...
postawa obywatelska :) to się ceni
a co jak silaczka mam tu pracowac nad zmiana mentalnosci? ja sie tu urodzialm tylko przez przypadek, nie rozumiem polskiej mentalnosci, zle sie tu czuje, i tyle. no i LObo ma racje- jest cos takiego, jak wolna wola. prace na niwie zostawiam tobie, Tomaszu.
wolałbym pracować z Tobą wspólnie niż z Lepperem
buahahahahahhahahahaaaaaaaaaaaaa

chlopaku , anwet niemasz pojecia jak jestes do niego podobny w tej swojej pokreconej retoryce lol
istna krzyzowka lepper & Giertych lol lol lol

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 22:06
0

Lobo napisał(a):
oj kasiulka
Padre Lobo - czy twoja miłość nie jest czasem zbyt wielka? lol

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 22:04
0

kasia29 napisał(a):Lobo - ty wstręciuchu
Skoro ty jesteś taki obeznany, to może sam wyjaśnisz, a nie wciąż zadajesz pytania i przytykasz innym
oj kasiulka , lobo nie jest takim egocentrykiem jak lisek zeby sam sobie na pytania odpowiadal 8)

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 22:03
0

Tomasz_Lis napisał(a):Lobo napisał(a):przeciez wolna wole mamy lisku
a czy ja komus odbieram wolność?
nie odbierasz,ale wypowiadasz sie sarkastycznie, co pokazuje, ze potepiasz moja postawe. tyle ze mnie malo interesuje, co inni sadza o mojej postawie. nie mam obowiazku kochac tego kraju. ani zamiaru.

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 22:03
0

Lobo - ty wstręciuchu
Skoro ty jesteś taki obeznany, to może sam wyjaśnisz, a nie wciąż zadajesz pytania i przytykasz innym

Odpowiedz
Tomasz_Lis 2009-01-18 o godz. 22:03
0

akane napisał(a):Tomasz_Lis napisał(a):akane napisał(a):
ale ja mysle czesto,ze temu narodowi niewiele pomoze i dlatego juz niedlugo uciekam z tego krju...
postawa obywatelska :) to się ceni
a co jak silaczka mam tu pracowac nad zmiana mentalnosci? ja sie tu urodzialm tylko przez przypadek, nie rozumiem polskiej mentalnosci, zle sie tu czuje, i tyle. no i LObo ma racje- jest cos takiego, jak wolna wola. prace na niwie zostawiam tobie, Tomaszu.
wolałbym pracować z Tobą wspólnie niż z Lepperem

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 22:02
0

Tomasz_Lis napisał(a):Lobo napisał(a):przeciez wolna wole mamy lisku
a czy ja komus odbieram wolność?
a czy ja niemam prawa poradzic ci gdzie masz sobie komentarze o postawie obywatelskiej wsadzic?

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 22:01
0

Tomasz_Lis napisał(a):akane napisał(a):
ale ja mysle czesto,ze temu narodowi niewiele pomoze i dlatego juz niedlugo uciekam z tego krju...
postawa obywatelska :) to się ceni
a co jak silaczka mam tu pracowac nad zmiana mentalnosci? ja sie tu urodzialm tylko przez przypadek, nie rozumiem polskiej mentalnosci, zle sie tu czuje, i tyle. no i LObo ma racje- jest cos takiego, jak wolna wola. prace na niwie zostawiam tobie, Tomaszu.

Odpowiedz
Tomasz_Lis 2009-01-18 o godz. 22:01
0

Lobo napisał(a):przeciez wolna wole mamy lisku
a czy ja komus odbieram wolność?

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:59
0

przeciez wolna wole mamy lisku

Odpowiedz
Tomasz_Lis 2009-01-18 o godz. 21:58
0

akane napisał(a):
ale ja mysle czesto,ze temu narodowi niewiele pomoze i dlatego juz niedlugo uciekam z tego krju...
postawa obywatelska :) to się ceni

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:58
0

kasia29 napisał(a):Lobo napisał(a):kasia29 napisał(a):A czy ja teolog i wybitny biblista jestem, że mnie pytasz?
przeciez kilkakrotnie krzyczalas zes oswiecona biblijnie niewiasta i czytasz rozne tlumaczenia w te tamte i z powrotem... cos tu kamfabulujesz malenka 8)
kilkakrotnie??? Napisałam, że czytam, nie napisałam że znam biblię na pamięć, więc mi tu nie imputuj...
klamczuszek 8)

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:56
0

panna_van_gogh napisał(a):akane napisał(a):
uwazam,ze jest to cos, co ludzie robia dla swietego spokoju. niekoniecznie dlatego,zesa gorliwymi katolikami. najczesniej dlatego,ze nieochrzczonego dziecka nasze tolerancyjne spoleczenstwo bedzie sie czepiac...
A czy ktoś ma pomysł jak temu zapobiec?
a)poglebiajac duchowosc, znajomosc tego, w co siew ierzy, zeby nie bylo to tylko dla pozorow
b) uczyc tolerancji

ale ja mysle czesto,ze temu narodowi niewiele pomoze i dlatego juz niedlugo uciekam z tego krju...

Odpowiedz
panna_van_gogh 2009-01-18 o godz. 21:54
0

akane napisał(a):
uwazam,ze jest to cos, co ludzie robia dla swietego spokoju. niekoniecznie dlatego,zesa gorliwymi katolikami. najczesniej dlatego,ze nieochrzczonego dziecka nasze tolerancyjne spoleczenstwo bedzie sie czepiac...
A czy ktoś ma pomysł jak temu zapobiec?

Mimo ze nie jestem jeszcze w ciazy kombinuje nad tym chrztem (czemu dałam wyraz w paru postach wczesniej lol )

i nie wiem jak bedzie....

jesli sie zdecydujemy to odrzucilismy przedszkola w ktorych prowadzone sa zajecia z religii co bedzie dalej zobaczymy....
chyba jak sie powie A to bedzie trzeba powiedziec B....
dlatego jakos niechetnie chce powiedziec to A...

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:52
0

Lobo napisał(a):kasia29 napisał(a):A czy ja teolog i wybitny biblista jestem, że mnie pytasz?
przeciez kilkakrotnie krzyczalas zes oswiecona biblijnie niewiasta i czytasz rozne tlumaczenia w te tamte i z powrotem... cos tu kamfabulujesz malenka 8)
kilkakrotnie??? Napisałam, że czytam, nie napisałam że znam biblię na pamięć, więc mi tu nie imputuj...

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:51
0

kasia29 napisał(a):A czy ja teolog i wybitny biblista jestem, że mnie pytasz?
przeciez kilkakrotnie krzyczalas zes oswiecona biblijnie niewiasta i czytasz rozne tlumaczenia w te tamte i z powrotem... cos tu kamfabulujesz malenka 8)

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:50
0

A czy ja teolog i wybitny biblista jestem, że mnie pytasz?

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:48
0

akane napisał(a):
ja tez co nieco czytalam, ale zajec z filozofii nie cierpialam,wiec odwalalam robote :P
Ja czytałam dla przyjemności :D

Odpowiedz
panna_van_gogh 2009-01-18 o godz. 21:48
0

justme napisał(a):Melba napisał(a):
Chrzest chyba nie jest narzucaniem czegokolwiek, a tylko dobrą wolą rodziców.
niby tak ale pozniej wszyscy oczekuja od ciebie zycia w wierze
dokładnie... skoro ochrzciłas to potem komunia, praktykowanie etc

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:44
0

kasienko biblie czytajaca, kto to powiedzial?

"kosciol nie jest w domach z drewna i kamienia ale w was"

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:44
0

kasia29 napisał(a):Tyle, że ja akurat czytam Biblię i to w różnych tłumaczeniach, dla tego mnie to ciekawi.........
Ciesze sie,ze sa osoby, ktore czytaja Biblie. w KK nie jest to takie czeste zjawisko :P

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:42
0

Tyle, że ja akurat czytam Biblię i to w różnych tłumaczeniach, dla tego mnie to ciekawi.........

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:42
0

[quote="satti]
My pluralis majestatis....

Koleżanki wiedzą.
I koleżanki w przeciwieństwie do Lobo przeczytały wszystkie (lub prawie wszystkie) dzieła św. Tomasz, a także np. sw Augustyna;
I przeczytały Biblię i jeszcze kilka innych Ojców i myslicieli Kościoła :D

Nie są więc niedouczonymi ignorantkami jak sugerujesz lol

ja tez co nieco czytalam, ale zajec z filozofii nie cierpialam,wiec odwalalam robote :P

Odpowiedz
diabeł_stróż 2009-01-18 o godz. 21:42
0

satti napisał(a):Lobo napisał(a):kocham cie satti lol
Fuck - jak ja sie Nat pokaże :o
Napisze Ci usprawiedliwienie

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:41
0

kasia29 napisał(a):Lobo napisał(a):akane napisał(a):o sladach reinkarnacji tez nic nie wiem. Lobo, opowiesz?
zmieniono cale fragnenty ST dot reinkarnacji pod naciskiem cesarza Justyniana ktory wywieral tak znaczna presje na papieza za namowa zony swojej Teodory ... ta dupencja nie mogla spac spokojnie z swiadomoscia ze w nastepnym zyciu moze urodzic sie chlopka
No ale jakie fragmenty zmieniono i kiedy, bo skoro Biblię tłumaczy się z oryginału to ja nadal nie wiem o czym mówisz Lobo
moga wystapic przeinaczenia przty tlumaczeniu. zreszta ludzie wtedy Biblii sami nie czytali, jak zauwazyliby zmany?
zreszta dzis tez wiele osob Biblie ma na polce na dekoracje, bo co trzeba wiedziec, to ksiaz im powie :P

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:40
0

Lobo napisał(a):kocham cie satti lol
Fuck - jak ja sie Nat pokaże :o

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:40
0

kocham cie satti lol

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:39
0

Lobo napisał(a):akane , zgadzam sie z toba w 100%.

ciekawe co nasze kolezanki powiedzialy by na kilka slow o kobietach autorstwa sw Tomasza lol

ciekawe czy nasze kolezanki wiedza jak i kiedy i w jakich okolicznosciach powsal kult Maryi

ciekawe czy nasze kolezanki wiekdza kiedy i w jakich okolicznosciach zniesiono jedno z 10 przykazan i wykreslono wzmianki o reinkarnacji

My pluralis majestatis....

Koleżanki wiedzą.
I koleżanki w przeciwieństwie do Lobo przeczytały wszystkie (lub prawie wszystkie) dzieła św. Tomasz, a także np. sw Augustyna;
I przeczytały Biblię i jeszcze kilka innych Ojców i myslicieli Kościoła :D

Nie są więc niedouczonymi ignorantkami jak sugerujesz lol

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:39
0

Lobo napisał(a):polecam waszej uwadze tego goscia (mowie o Justynie) , swoja droga zdrowo namieszal w KK
a wszystko prze zone:-). ale oczywiscie przekretow nie ma zadnych i wszytko jest piekne i bez przeklaman w instytucji o ktorej mowimy :P

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:38
0

Lobo napisał(a):akane napisał(a):o sladach reinkarnacji tez nic nie wiem. Lobo, opowiesz?
zmieniono cale fragnenty ST dot reinkarnacji pod naciskiem cesarza Justyniana ktory wywieral tak znaczna presje na papieza za namowa zony swojej Teodory ... ta dupencja nie mogla spac spokojnie z swiadomoscia ze w nastepnym zyciu moze urodzic sie chlopka
No ale jakie fragmenty zmieniono i kiedy, bo skoro Biblię tłumaczy się z oryginału to ja nadal nie wiem o czym mówisz Lobo

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:37
0

kasia29 napisał(a):Lobo napisał(a):i juz kasiu?
co?
Lobo pyta, jak poszlo edukowanie sie :P

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:37
0

polecam waszej uwadze tego goscia (mowie o Justynie) , swoja droga zdrowo namieszal w KK

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:35
0

akane napisał(a):o sladach reinkarnacji tez nic nie wiem. Lobo, opowiesz?
zmieniono cale fragnenty ST dot reinkarnacji pod naciskiem cesarza Justyniana ktory wywieral tak znaczna presje na papieza za namowa zony swojej Teodory ... ta dupencja nie mogla spac spokojnie z swiadomoscia ze w nastepnym zyciu moze urodzic sie chlopka

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:35
0

Melba napisał(a):akane napisał(a):odmawianie rozanca przypomina buddyzm:-).

Jest bardzo transujące.
i zalicza sie do kategorii klepania formulek, podczas gdy ten czas czlowiek moglby poswiecic na szczera modlitwe wlasnymi slowami:-).
tu trans, tu mistycyzm... jakos to magia, nie chrzescijanstwem pobrzmiewa...

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:34
0

Lobo napisał(a):i juz kasiu?
co?

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:33
0

i juz kasiu?

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:33
0

o sladach reinkarnacji tez nic nie wiem. Lobo, opowiesz?

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:32
0

Lobo napisał(a):zdradze wam tajemnice ... jestem zydem
Ale mi też nowina lol lol lol
Owal twarzy i fryzura od dawna na to wskazywała... lol lol lol

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:31
0

odmawianie rozanca przypomina buddyzm:-).
na pewnojezeli sie chce, mozna cos dla siebie w KK odnalezc. ale nie kazdego to dotyczy. z reguly osoby, ktorym chodzi o cos wiecej, niz tylko klepanie formulek, ktore lubia wiedziec, w co i dlaczego wierza, nie bardzo potrafia sie tam odnazlezc. ja nie potrafilam.

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:30
0

zdradze wam tajemnice ... jestem zydem

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:29
0

Lobo napisał(a):ciekawe czy nasze kolezanki wiedza jak i kiedy i w jakich okolicznosciach powsal kult Maryi

ale przeciez i tak bedzie ze Lobo maci lol
Wiem - w zastępstwie kultu Artemidy Efeskiej 8)

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:29
0

jak sie ma tradycja do tworzenia swieckich diakonow ?

kochana, poedukuj sie troche lol

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:27
0

KK jest różnorodny. Jak się chce to się odnajdzie coś dla siebie. Może to być różaniec - nakazu odmawiania nie ma, choć papież dołożył jakieś nowe tajemnice, może to być NEOKATECHUMENAT, ODNOWA W DUCHU ŚW, kółka parafialne, czciciele Serca Jezusa itp, itd.........
KK opiera się na Biblii ale dokłada Tradycję, która wypływa już z pierwszego kościoła, nauczania ojców kościoła, soborów itd

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:25
0

akane , zgadzam sie z toba w 100%.

ciekawe co nasze kolezanki powiedzialy by na kilka slow o kobietach autorstwa sw Tomasza lol

ciekawe czy nasze kolezanki wiedza jak i kiedy i w jakich okolicznosciach powsal kult Maryi

ciekawe czy nasze kolezanki wiekdza kiedy i w jakich okolicznosciach zniesiono jedno z 10 przykazan i wykreslono wzmianki o reinkarnacji

ale przeciez i tak bedzie ze Lobo maci lol

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:25
0

satti napisał(a):akane napisał(a):Lobo napisał(a):aha , czyli jesli papiez powie cos to tak ma byc?
jzu rozumiem skad sie wzial kult maryjny
taka jest smutna prawda,Lobo. jezeli cos napisal papiez, czy ojcowie kosciola, staje sie to wazniejsze niz Slowo Boze. W Biblii o tym moze nie byc nawet slowa, jak np. o celibacie. a jednak celibat w kosciele jest. podobnie jest z kultem maryjnym.
Jednym z firlarów Kościoła jest Tradycja - te dwie rzeczy o których mówisz wynikają z Tradycji.
doskonale o tym wiem, Satti. chodzi mi o to,ze tradycja jest w KK wazniejsza niz Biblia. a szkoda, bo to w koncu Slowo Boze, nie ludzkie jest zrodlem chrzescijanstwa.

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:24
0

kasia29 napisał(a):satti napisał(a):Lobo napisał(a):aha , czyli jesli papiez powie cos to tak ma byc?

Dokładnie.
Jesli Papież coś ogłosi pod natchnieniem Ducha Świętego - tak ma być.
Tyle, że Kościół wewnętrznie jest podzielony, są biskupi którym nie podoba się nieomylność papieża - "papież też człowiek"..
Jak już napisałam zasada obowiązuje jedynie do wypowiedzi "ex katedra" nie do każdego słowa Papieża.

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:23
0

akane napisał(a):Lobo napisał(a):aha , czyli jesli papiez powie cos to tak ma byc?
jzu rozumiem skad sie wzial kult maryjny
taka jest smutna prawda,Lobo. jezeli cos napisal papiez, czy ojcowie kosciola, staje sie to wazniejsze niz Slowo Boze. W Biblii o tym moze nie byc nawet slowa, jak np. o celibacie. a jednak celibat w kosciele jest. podobnie jest z kultem maryjnym.
Jednym z firlarów Kościoła jest Tradycja - te dwie rzeczy o których mówisz wynikają z Tradycji.

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:22
0

kasia29 napisał(a):Akane - wyluzuj, ja tylko zapytałam
Anglikanie jednak się różnią od "KK" nie tylko żonami pastorów
przeciez przeprosilam. do do anglikan, napisal z perspektywy pewnie jednej z nielicznych tu osob, ktore ten kosciol widzialy nie tylko na filmie, ze kosciol Anglikanski wiecej laczy z KK niz z kosciolem ewngelickim. nie napisalam,ze jedyna roznica polega na braku celibatu.

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:22
0

Lobo napisał(a):tiaaaa...kiedys papiez cos oglosil pod natchnieniem forsy cesarza Justyniana i mamy to do dzis lol
Pudło - Kościół się reformuje. Popatrz na Sobór Watykański II.

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:19
0

Lobo napisał(a):aha , czyli jesli papiez powie cos to tak ma byc?
jzu rozumiem skad sie wzial kult maryjny
taka jest smutna prawda,Lobo. jezeli cos napisal papiez, czy ojcowie kosciola, staje sie to wazniejsze niz Slowo Boze. W Biblii o tym moze nie byc nawet slowa, jak np. o celibacie. a jednak celibat w kosciele jest. podobnie jest z kultem maryjnym.

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:19
0

satti napisał(a):Lobo napisał(a):aha , czyli jesli papiez powie cos to tak ma byc?

Dokładnie.
Jesli Papież coś ogłosi pod natchnieniem Ducha Świętego - tak ma być.
Tyle, że Kościół wewnętrznie jest podzielony, są biskupi którym nie podoba się nieomylność papieża - "papież też człowiek". Ale obowiązuje zasada, którą przedstawiła Satti.

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:19
0

Lobo napisał(a):satti napisał(a):Lobo napisał(a):aha , czyli jesli papiez powie cos to tak ma byc?

Dokładnie.
Jesli Papież coś ogłosi pod natchnieniem Ducha Świętego - tak ma być.
tiaaaa...kiedys papiez cos oglosil pod natchnieniem forsy cesarza Justyniana i mamy to do dzis lol
Dla osób niewierzących może to tak wygladać....nigdy nie mówiłam, że KK jest dla zwolenników dmokracji.

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:17
0

satti napisał(a):Lobo napisał(a):aha , czyli jesli papiez powie cos to tak ma byc?

Dokładnie.
Jesli Papież coś ogłosi pod natchnieniem Ducha Świętego - tak ma być.
tiaaaa...kiedys papiez cos oglosil pod natchnieniem forsy cesarza Justyniana i mamy to do dzis lol

Odpowiedz
Wazelina 2009-01-18 o godz. 21:17
0

Właśnie :lizak:

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:16
0

Lobo napisał(a):aha , czyli jesli papiez powie cos to tak ma byc?

Dokładnie.
Jesli Papież coś ogłosi pod natchnieniem Ducha Świętego - tak ma być.

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:15
0

Akane - wyluzuj, ja tylko zapytałam
Anglikanie jednak się różnią od "KK" nie tylko żonami pastorów

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:13
0

akane napisał(a):
wybacz, kasiu, ale nie rozumiem przykladu. a propos czego to mowisz? w Anglii rozdzial kosciola nastapil tylko dlatego,ze krol nie mogl inaczej dozwodu. wielkich teorii nie nalezy do tego dorabiac.
Tak - Henryk VIII i wymyślił Kościół protestancki oderwany od Rzymu. Potem było tylko "palenie kolejnych heretyków" w zależności od tego kto był na tronie.
Przykład był po to, że by powiedzieć, że nie tylko Rzym (KK) "błądził"

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:13
0

kasia29 napisał(a):Akane - zapytałam bo myślałam, że może wiesz. Z tego co piszesz - masz rację, tak pojmuje się duchowieństwo wśród "kościołów 2-giej fali" protestanckiej.
Ciekawa byłam jak to jest z Luteranami, w końcu te 95 tez to miała być reforma nie rozłam.......
przepraszam,ze sie niecierpliwie. nigdy nie mialam do czynienia ze starszymi kosciolami protestanckimi, oprocz anglikanskiego. tylko ze dla mnie anglikanski wyglada jak katolicki, tyle ze pastor ma zone:-).

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:13
0

aha , czyli jesli papiez powie cos to tak ma byc?
jzu rozumiem skad sie wzial kult maryjny

Odpowiedz
Wazelina 2009-01-18 o godz. 21:12
0

Bardzo mi się podoba Wasza dyskusja :lizak:

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:11
0

Lobo napisał(a):satti czy kosciol polski jak go nazwalas jest instytucja samodzielna czy podlega watykanksiej jurysdykcji?
jesli to co mowisz jest prawda to niezle jaja ...wpierw sie kajaja a pozniej Inkwizycja i "panskie psy" spuszczaja z lancucha lol

Czemu jaja :o

Ostateczne i niepodważalne sa jedynie w KK wypowiedzi Papieża głoszone "ex katedra" w dzisejszych czasach ogłaszane najczęściej jako encykliki. Z wszystkimi innymi wypowiedziami można polemizować.

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:10
0

Akane - zapytałam bo myślałam, że może wiesz. Z tego co piszesz - masz rację, tak pojmuje się duchowieństwo wśród "kościołów 2-giej fali" protestanckiej.
Ciekawa byłam jak to jest z Luteranami, w końcu te 95 tez to miała być reforma nie rozłam.......

Odpowiedz
Tomasz_Lis 2009-01-18 o godz. 21:09
0

Detektor_Ściemy napisał(a):Skończ z tą ściemą.
:brawo: :brawo: :brawo:

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:09
0

kasia29 napisał(a):Za inkwizycję JP II przeprosił....
popatrzcie na Anglię - jak tam walczyli o katolicyzm i protestantyzm (wtedy jeszcze reformę kościoła)
wybacz, kasiu, ale nie rozumiem przykladu. a propos czego to mowisz? w Anglii rozdzial kosciola nastapil tylko dlatego,ze krol nie mogl inaczej dozwodu. wielkich teorii nie nalezy do tego dorabiac.

Odpowiedz
Detektor_Ściemy 2009-01-18 o godz. 21:08
0

Skończ z tą ściemą.

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:07
0

Tomasz_Lis napisał(a):Lobo napisał(a):ktos cos mowil o szacunku ....
mam pytanie , czy ty Tomaszku swoim pierdoleniem masz zamiar do spolki z melba rozwalic juz drugi temat dzisiaj?
biedactwo... przytulić?
i to wszystko na co cie stac?
przeinteluktualizowany gnojek zapedzony w kozi rog przez akane i K2 w koncu znalazl upust swojego niezadowolenia?
moze innych nie smieszy twoje wpieprzanie sie z swoim detektorem do rozmowy?

ps. ten gnojek to tylko tak , przeciez wiesz ze cie lubie (tak jak mlodszego glupszego brata) 8)

Odpowiedz
Tomasz_Lis 2009-01-18 o godz. 21:06
0

Detektor_Ściemy napisał(a):Przestańcie ściemniać!

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:05
0

kasia29 napisał(a):akane napisał(a):Bog. Dobrze,ze w kosciele protestanckim duchowny nie jest posrednikiem miedzy Bogiem a ludzmi...
Że zapytam bo nie wiem : w Ew-Augsburskim tez???
reagujac na trzy zanki zapytania w sposb nerwowy zapytam tak- a skad ja mam wiedziec? znam jedynie kosciol zielonoswiatkowy, metodystyczny, baptystyczny i anglikanski. duchowny jest opiekunem, pasterzem,ale czlowiek do Boga przychodzi sam,nie za jego posrednictwem. tak samo jak Bogu, nie kaplanowi sie spowiada ze swoich grzechow.

Odpowiedz
Detektor_Ściemy 2009-01-18 o godz. 21:05
0

Przestańcie ściemniać!

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:04
0

Za inkwizycję JP II przeprosił....
popatrzcie na Anglię - jak tam walczyli o katolicyzm i protestantyzm (wtedy jeszcze reformę kościoła)

Odpowiedz
Tomasz_Lis 2009-01-18 o godz. 21:04
0

Lobo napisał(a):ktos cos mowil o szacunku ....
mam pytanie , czy ty Tomaszku swoim pierdoleniem masz zamiar do spolki z melba rozwalic juz drugi temat dzisiaj?
biedactwo... przytulić?

Odpowiedz
Mamrotek 2009-01-18 o godz. 21:03
0

Mój drogi Lobo ;) wiem o tym doskonale, sama mam podobne poglądy, ale w takim razie dlaczego domagasz się "kryształowej czystości" i "Bożej poprawności" w postępowaniu duchowieństwa skoro działalność kościoła jako instytucji nie musi odzwierciedlać Bożej woli...

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:02
0

ktos cos mowil o szacunku ....
mam pytanie , czy ty Tomaszku swoim pierdoleniem masz zamiar do spolki z melba rozwalic juz drugi temat dzisiaj?

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 21:02
0

Lobo napisał(a):ja od X czasu wprost i naokolo probuje zaakcentowac ze Lobo w swojej glupocie juz bardzo dawno rozdzielil Boga (w ktorego wierzy) od instytucji kosciola (ktora mozna porownac do zwyklej parti politycznej) i dobrze Lobciowi z tym ...Lobo zwie sie wolnym chrzescijaninem ...koniec
wiesz, Lobo,ze cie rozumiem? moze dziwnie to zabrzmi, ale umiarkowanie podoba mi sie idea kosciola. lepiej sie czuje w pojedynke przed Bogiem.

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:01
0

akane napisał(a):Bog. Dobrze,ze w kosciele protestanckim duchowny nie jest posrednikiem miedzy Bogiem a ludzmi...
Że zapytam bo nie wiem : w Ew-Augsburskim tez???

Odpowiedz
Tomasz_Lis 2009-01-18 o godz. 21:00
0

kasia29 napisał(a):Lobo napisał(a):Lobo zwie sie wolnym chrzescijaninem ...koniec
Czyli reszta to nie-wolni????
Kasia - a nie czujesz się zniewolona? Bo ja strasznie! :)

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 21:00
0

satti czy kosciol polski jak go nazwalas jest instytucja samodzielna czy podlega watykanksiej jurysdykcji?

jesli to co mowisz jest prawda to niezle jaja ...wpierw sie kajaja a pozniej Inkwizycja i "panskie psy" spuszczaja z lancucha lol
polityka godna regana lol

Odpowiedz
Gość 2009-01-18 o godz. 20:59
0

Lobo napisał(a):Lobo zwie sie wolnym chrzescijaninem ...koniec
Czyli reszta to nie-wolni????

Odpowiedz
akane 2009-01-18 o godz. 20:58
0

Lobo napisał(a):akane , bozy personel pomocniczy czyli tzw duchowni sa jego przedstawicielami chyba
sa, ale to nie znaczy,ze wykonuja Boza wole. ze zawsze to co robia, jest tym, czego chcialby Bog. Dobrze,ze w kosciele protestanckim duchowny nie jest posrednikiem miedzy Bogiem a ludzmi...

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie