Quantcast
  • Alix odsłony: 65711

    Fotochromy czy szkła przyciemniane?

    Wybieram sie zaraz do optyka w vision express.
    Jak sie maja ceny okularow przeciwslonecznych optycznych tam do cen gdzie indziej u "zwyklego" optyka? Albo jesli kupowalyscie, albo wiecie ile kosztuja gdzie indziej bez porownania to tez napiszcie!

    Bede kupowac nie fotochromy tylko zwykle przyciemnione, szkla na ok -3 plus nieduzy astygmatyzm.

    Przepraszam za to "pilne" ale dopiero dzis mi przyszlo do glowy, zeby zapytac...

    Na prośbę autorki wątku zmieniłam tytuł. Carrie

    Odpowiedzi (27)
    Ostatnia odpowiedź: 2016-02-15, 08:07:16
    Kategoria: Pozostałe
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
stajla 2016-02-15 o godz. 08:07
0

Konsultujcie się z ludźmi ze sklepów. U nich -
http://www.okularywsieci.pl/oprawki-damskie
też planowałam kupić coś innego, niż docelowo kupiłam i dobrze wyszło. Nie mając o takich tematach zielonego pojęcia nie podejmiecie dobrej decyzji zakupowej.

Odpowiedz
Alix 2010-03-24 o godz. 06:53
0

Nie byłam w końcu
No ale wszystko przede mną 8)

Mam jeszcze jedno pytanie:
w Vision Express szkla bez antyrefleksu kosztuja 130zl, z antyrefleksem 190, a ze wzmocnionym antyrefleksem 290. Czy wiecie moze, czy warto kupowac te za 290, czy za 190 wystarcza?
Czym wlasciwie sie roznia tak praktycznie te z antyrefleksem od tych ze wzmocnionym antyrefleksem?

Odpowiedz
Alix 2010-03-23 o godz. 04:51
0

Nabla napisał(a):Alix napisał(a):czyli rozjasniajace sie do 99% w ciemnym pomieszczeniu
A przebywasz w ciemnych pomieszczeniach? Jak jesteś we wnętrzu i jest dość jasno - to będziesz mieć szkła lekko przyciemnione Kwestia gustu, ale mnie się to zupełnie nie podoba
No mnie tez nie... Od zawsze sie bronilam, bo mi rodzice juz wieki temu fotochromy chcieli kupic, teraz sie zaczelam zastanawiac, ale bardzo szybko zrezygnowalam... Podalam tylko orientacyjne ceny, moze komus sie przydadza.

Odpowiedz
Gość 2010-03-23 o godz. 04:45
0

kometa napisał(a):
Zastanawialismy sie na Transisions, ale one chyba kiepsko zaciemniaja sie w aucie, wiec zrezygnowalismy.
W samochodzie w ogóle się nie przyciemniają, szyba samochodowa zatrzymuje promieniowanie, a bez promieniowania one się nie przyciemnią.

Odpowiedz
focia 2010-03-23 o godz. 03:51
0

Carrie napisał(a):Focia, punkt drugi rozbawił mnie do łez [/quote

:D

No babia starsze pokolenie i nowinek technicznych nie znała :) Myślała, że dziecku się okulary popsuły, a że ja ślepa jak kret jestem to mógł być problem :) Żeby nie było - sytuacja miała miejsce z 10 - 12 lat temu :)

Odpowiedz
Reklama
Gość 2010-03-23 o godz. 02:51
0

Alix napisał(a):czyli rozjasniajace sie do 99% w ciemnym pomieszczeniu
A przebywasz w ciemnych pomieszczeniach? Jak jesteś we wnętrzu i jest dość jasno - to będziesz mieć szkła lekko przyciemnione Kwestia gustu, ale mnie się to zupełnie nie podoba

Odpowiedz
Loxia 2010-03-23 o godz. 02:30
0

no mnie jest potrzebna jedna para. normalne mam :)

Odpowiedz
xandra 2010-03-23 o godz. 02:15
0

za obie pary zapłacilam cos koło 500 zł, troche mniej
duuuzy wybór, szybkie terminy i miła obsługa - nie wiem czy moge zareklamowac, ale co tam ;)
robiłam w Markach, w zakładzie przy przychodni zdrowia ul. Sportowa 3 (a jakbym pomyliła adres to jest to koło poczty ;) )
poniewaz bralismy 3 pary - dwei moje i mama to jeszcze rabat był, stad te ceny
w VE byłam i za dwie pary, bez naprawde suuuper wypasu chcieli prawie 2 tysiace, JEST roznica

Odpowiedz
Alix 2010-03-22 o godz. 18:23
0

Loxia napisał(a):czy w normalne oprawki od przeciwsłonecznych można włożyć szkła korekcyjne przyciemniane?
Nie przypuszczam, bo jesli kupilas takie okulary z zerowymi szklami to one moga byc umieszczone tam na amen i moze byc zwyczajnie niewykonalne wyjac je tak, zeby dalo sie jeszcze wlozyc kolejne... No ale trzeba spytac... moze...?

Postaram sie pamietac, zeby jutro o to spytac.

Odpowiedz
Alix 2010-03-22 o godz. 18:20
0

No wiec u normalnego optyka szkla przyciemnione 200 plus koszt oprawki, fotochromu 300 plus koszt oprawki, fotochromy "nowej generacji", czyli rozjasniajace sie do 99% w ciemnym pomieszczeniu 600 zl plus koszt oprawki. W vision express szkla optyczne przyciemniane - niecale 200. O pozostale nie pytalam. Plus za oprawki i bajery typu antyrefleksy. Nie dopytałam ile... skleroza nie choroba.

Co do nakladek rozmawialam z moja siostra, ktora je ma i stwierdzila, ze sa za jasne i ze jak kupowala nie miala wyboru i nie mogla wybrac bardziej przyciemnionych i ze trzeba uwazac, zeby sobie reka nie strzachnac niechcacy...

W vision express nie maja z nakladkami, podobno baaaaardzo zadko bywaja zatem zdecydowalam sie ostatecznie na dwie pary (jak dolozylam do tego refleksje na temat małego dziecka na rekach machajacego wlasnymi rekami... nawet nie swojego...to decyzja szybko zapadla ;) ), no ale ide tam jeszcze jutro, bo sie nie moglam zdecydowac ktore, ktora promocje wybrac, bo nie wiem czy zmieniac szkla w starych oprawkach czy kupowac nowe (moje aktualne sa praktycznie nowe...)... No nic... przespie sie z tym ;) Dzieki za podpowiedzi :D

Odpowiedz
Reklama
Gość 2010-03-22 o godz. 17:30
0

Moze tak byc Loxia, u mojego meza oprocz faktu, ze mial za grube szkla, minusem bylo to, ze musieliby fajna, oplywowa oprawke po prostu jakos naprostowac, co zupelnie odbieralo jej urok.

Odpowiedz
Loxia 2010-03-22 o godz. 15:38
0

ja mam tylko -1,25 wadę na oba oki ;) i 0,5 astygmatyzm na lewe :)

ale takiej wygiętej to nie kupie bo szkieł nie dorobią... chyba

Odpowiedz
Gość 2010-03-22 o godz. 15:34
0

A to pewnie zalezy od oprawek i grubosci soczewki, mojemu mezowi szkla nie zmiescily sie w taka sportowa, typowa przeciwsloneczna oprawke.

Odpowiedz
Loxia 2010-03-22 o godz. 15:30
0

kometa napisał(a):Nabla napisał(a):Nie wiem ile kosztują takie stricte-przeciwsłoneczne, ale za barwienie szkieł w okularach płaciłam po 25pln od soczewki (plus normalny koszt okularów).
Cos w okolicach tego co napisala Nabla, po prostu zamawia sie normalne soczewki korekcyjne i przyciemnia je (mozna wybrac stopien przyciemnienia) czyli koszt szkla + przyciemnienia.
+ koszt oprawek.

czy w normalne oprawki od przeciwsłonecznych można włożyć szkła korekcyjne przyciemniane?

Odpowiedz
Gość 2010-03-22 o godz. 15:28
0

Nabla napisał(a):Nie wiem ile kosztują takie stricte-przeciwsłoneczne, ale za barwienie szkieł w okularach płaciłam po 25pln od soczewki (plus normalny koszt okularów).
Cos w okolicach tego co napisala Nabla, po prostu zamawia sie normalne soczewki korekcyjne i przyciemnia je (mozna wybrac stopien przyciemnienia) czyli koszt szkla + przyciemnienia.

Odpowiedz
Loxia 2010-03-22 o godz. 15:13
0

czy szkła przyciemniane są duzo droższe? Bo też powinnam sobie zrobić na lato coś ciemnego :)

Odpowiedz
xandra 2010-03-22 o godz. 15:05
0

niedawno sobei zrobilam dwie pary, z tym ze ja to slepak jestem ;)
i zrobiłam zwykłe optyczne, ale i wybrałam sobie ładne przeciwsłoneczne z wkładem wlasnie optycznym
fotochromów nie chciałam z powodu, który wymieniła Nabla ;) , zle je kojarzyłam ze starych czasów, gdy były "modne"
jestem zadowolona choc fakt, trzeba zmieniac z jasnych na ciemne
jestem skłonna to zniesc ;)

Odpowiedz
Gość 2010-03-22 o godz. 10:27
0

Alix napisał(a):ale takich zaczepek na magnes, oddzielnie na kazde szklo?
Moj maz dlugo mial okulary z taka jedna zaczepka (Polaroida??), przyczepiana na srodku (miedzy szklami) na magnes - rewelacyjna sprawa, jak mu sie zaczepka porysowala to dokupil druga u optyka :) Niestety okulary mu sie po paru latach rozfrunely ze sporym udzialem naszego dziecka i juz nie wrocil do tego typu oprawki, zrobil sobie osobne ciemne okulary korekcyjne (troche to uciazliwe z ze zmienianiem jest).

Zastanawialismy sie na Transisions, ale one chyba kiepsko zaciemniaja sie w aucie, wiec zrezygnowalismy.

Odpowiedz
Alix 2010-03-22 o godz. 09:57
0

A używałyście kiedyś nakładek? Niekoniecznie takich, które się podnosi jak daszek i zostają na okularach, ale takich zaczepek na magnes, oddzielnie na kazde szklo? Moja siostra ma cos takiego i sobie chwali, ale jakos boje sie, ze by mi sie rysowaly przy zdjmowaniu "na chwile"...

Odpowiedz
Gość 2010-03-22 o godz. 09:52
0

Hm, ja mam za to odmienne zdanie :) nosiłam trzy lata okulary ze szkłami transitions i je uwielbiałam. Minusem była tylko jazda samochodem, bo tam się nie przyciemniały. Teraz zmieniłam okulary i szkła (córka zdemolowała pozostawione nieopatrznie na stole okulary) i kupiłam dwie pary - normalne i przyciemniane i jest mi strasznie niewygodnie. Kiedy tylko będę mogła to je zmienię na fotochromy...

Odpowiedz
Gość 2010-03-22 o godz. 09:24
0

W fotochromach wyglądałam jak niewidoma Nigdy nie rozjaśniały się do końca. Nigdy więcej.

Odpowiedz
Gość 2010-03-22 o godz. 09:11
0

focia napisał(a):Fotochromy miałam raz i nigdy więcej :)
1. Za jasne, za takie przyciemnienie to ja dziękuję
2. Babcię mi straszyły :D
3. Nawet gdy było ciemno, były lekko przyciemnione

Wolę kupić przyciemniane takie jak chcę, a nie jakies dziwne reakcje mi ściemniają według swojego widzimisię :)
Focia, punkt drugi rozbawił mnie do łez lol

Odpowiedz
Alix 2010-03-22 o godz. 08:53
0

Dzieki wielkie :)

Mam jeszcze takie pytanie, choc nie wiem czy nie powinnam zalozyc nwego watku...

Jakie są zalety i wady fotochromów i szkieł przyciemnianych przy okularach korekcyjnych? Chodzi mi o codzienne używanie, praktyke. Nie bardzo podobaja mi sie fotochromy, ale z drugiej strony zakladac i zdejmowac okulary przyciemnione i zmieniac na zwykle...

Odpowiedz
Gość 2010-03-22 o godz. 07:26
0

Nie wiem ile kosztują takie stricte-przeciwsłoneczne, ale za barwienie szkieł w okularach płaciłam po 25pln od soczewki (plus normalny koszt okularów).

Odpowiedz
Gość 2010-03-22 o godz. 07:26
0

Alix napisał(a):
Bede kupowac nie fotochromy tylko zwykle przyciemnione, szkla na ok -3 plus nieduzy astygmatyzm.
plastik bez astygmatyzmu - trochę ponad 300zł

Odpowiedz
Gość 2010-03-22 o godz. 07:23
0

Mąż wczoraj odebrał nie w vision, tylko gdzie indziej. Zapłacił trochę ponad 300.
W vision expres ceny oprawek takich do rzeczy od 150 zł.

Odpowiedz
focia 2010-03-22 o godz. 09:10
-1

Fotochromy miałam raz i nigdy więcej :)
1. Za jasne, za takie przyciemnienie to ja dziękuję
2. Babcię mi straszyły :D
3. Nawet gdy było ciemno, były lekko przyciemnione

Wolę kupić przyciemniane takie jak chcę, a nie jakies dziwne reakcje mi ściemniają według swojego widzimisię :)

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie