• bonsai odsłony: 3527

    Simon Mol

    Http://www.gazetawyborcza.pl/1,75480,3846291.html

    lekkomyślność?
    głupota?
    zakochanie?
    zauroczenie?

    chodzi mi o te dziewczyny...pamiętam moje zauroczenia i podejście, że dla miłości i z miłości można wszytko, że można dla kogoś po prostu zgłupieć...mnie to zaprowadziło do szczęśliwego małżeństwa, a bohaterki tego artykułu...

    z jednej strony wściekłość mnie bierze że można być takim lekkomyślnym,
    z drugiej trochę rozumiem, z trzeciej żałuję że on jest Afrykaninem, gdyby był biały byłaby to jeszcze większa nauczka dla wszystkich którzy idą do łóżka z nie wiadomo kim po dwóch dniach znajomości, a tak pozostaje wytłumaczenie że w Afryce HIV ma większy odsetek ludnościc niż np. w Europie i że to po prostu pech

    Odpowiedzi (32)
    Ostatnia odpowiedź: 2010-01-02, 21:24:31
    Kategoria: Pozostałe
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
Gość 2010-01-02 o godz. 21:24
0

hm..m no cóz żal mi ich , że za krótką chwile słabosci zapłaciły tak wysoka cene.

Co do "testowania" sie , to mój Mąz po jakimś m-cu spotykania sie zrobił test na hiv i przyniósł mi go w prezencie Pamietam ,że strasznie sie wtedy wkurzyłam ,że niby z kim ja mam do czynienia? Teraz widze ,że był po prostu odpowiedzialny.

Odpowiedz
Gość 2010-01-02 o godz. 06:18
0

nie atakuje dziewczyn, wykazaly sie glupota, niestety.. i tez mi strasznie ich szkoda..

jak dla mnei dozywocie to malo, ale niestety polskie prawo nie przewiduje wiecej, a szkoda.

Odpowiedz
Gość 2010-01-02 o godz. 05:45
0

A ja będę ich uparcie bronić. Przecież dwie z nich były dziewicami, więc nie wrzucajcie ich wszystkich do jednego worka.
On specjalnie wybierał dziewczyny wrazliwe, słabe, które wiedział jak zakręcić, żeby mu zaufały. Asertywnych nie brał pod uwagę.
Straszna tragedia, nie mogę przestac o tym mysleć :( Powinien dostać dożywocie

Odpowiedz
Gość 2010-01-02 o godz. 04:33
0

Joaśka napisał(a):Nie wierzę w nieuświadomienie społeczeństwa. Za to uważam, że społeczeństwo mamy po prostu głupie.
Na szczęście zawsze sa wyjątki.
a ja po pierwsze uwazam, ze spoleczenstwo jest nieuswiadomione tak do konca, a po drugie jesli juz jest to mimo to jest pelne obaw. widze to po swoim mezu - tematyke HIV/AIDS znam (moge powiedziec) bardzo dobrze, bo stykam sie z ta kwestia w pracy, a wiec mojego meza rowniez uswiadomilam doglebnie, niby wie wszystko, a mimo to boi sie "hifa" strasznie, panicznie wrecz. nic nie moge z tym zrobic.
wiec, co dopiero ludzie, ktorzy niby sa swiadomi, gdzies otarli sie o problem ale nie do konca, nie wierze ze nie maja obaw i watpliwosci.

Odpowiedz
Gość 2010-01-02 o godz. 02:47
0

Moje przemyślenia na ten temat:
- dziewczyn mi żal
- jak dla mnie poleciały na Murzyna, bo to jakaś atrakcja. Pracowałam za granicą w dyskotekach i często rozmawiałam z Polkami - przechwalały się z kim już były. Najlepiej cenieni byli właśnie Murzyni :o Polacy kompletnie ich nie interesowali. Szkoda.
- wczoraj moja teściowa powiedziała - mieszkam w jakiejś pipidówie, stara juz jestem, prawie ze mnie moherowy beret, a wiem, że hiv'em mogę się zarazić podczas seksu bez zabezpieczeń (chiciaż seksu od ponad 20 lat nie uprawiałam).

Nie wierzę w nieuświadomienie społeczeństwa. Za to uważam, że społeczeństwo mamy po prostu głupie.
Na szczęście zawsze sa wyjątki.

Odpowiedz
Reklama
Gość 2010-01-01 o godz. 10:02
0

Tragedii tu jest kilka...

Jasno widac stan uswiadomienia polskiego spoleczenstwa - co jest po prostu przerazajace;
oraz
gonick napisał(a):ze ten debil wiedział, a mimo to zaliczał kolejne
dozywocie mu sie nalezy, a wlasciwie dozywotnia, ciezka praca w kamieniolomach.

Odpowiedz
ampa 2010-01-01 o godz. 09:36
0

K2 napisał(a):za to zaczyna mnei wurzac, ze opinie o Polkach za granica najgorsza maja Polki i Polacy. ciekawe skad u Brytyjczykow najwiekszy procent nastoletnich ciaz czy tez zastraszajace liczby usuwania ciaz, skoro to Polki takie szmaty, no chyba ze to wszystko Polki
mnie osobiście również, szczególnie że maiałam możliwośc żyć wśród amerykańskich studentów przez długi czas i piją mnóstwo, łajdacza sie okropnie, rozbieranki na barach i seks w toalecie widziałm na porzadku dziennym , a raczej weekendowym- no ale to jakoś o naszej narodowości dowiedziałam się -ale to juz od europejczyków, ze Polacy to pijacy a polskie dziewczyny łatwo do łóżka zaciągnąć-dlaczego?

a i gdyby był biały i zarażał też afera by była IMO bo to świństwo jest okopne

Odpowiedz
Gość 2010-01-01 o godz. 08:37
0

Ja bym sobie nie dała "ciemnoty" wciskać
ot co - cały mój komentarz i naprawde zupełnie bez żadnych uprzeden rasowych...

Odpowiedz
ladybird7 2010-01-01 o godz. 07:27
0

BTW brytyskich ciaz, K2 ogladasz Baby Borrowers???

Wg mnie w Polsce jest nadal dziewczyn ktore wierza ze podczas pierwszego razu nie mozna zajsc w ciaze itp. Coz taka jest wlasnie luka naszego systemu edukacyjnego, ktory tak dazy w kierunku kalendazyka

Odpowiedz
Gość 2010-01-01 o godz. 07:18
0

Jestem starej daty, z innej bajki, wychowana w sposob staromodny i zachowanie niektorych z tych pań to dla mnie cos niezrozumiałego.

Odpowiedz
Reklama
Gość 2010-01-01 o godz. 07:17
0

Ok Sandraa, ale uzywa sie prezerwatywy ZAWSZE jezeli jest to sex z nowo poznanym facetem, a tu kazda z nich po kilku dniach szla z nim do lozka i nie myslala o prezerwatywie. To jest przerazajace i niepokojace.
pod tym sie moge podpisac obiema rekami. facet jest bydle, ale dziwczyny sie brakiem rozsadku wykazaly.

za to zaczyna mnei wurzac, ze opinie o Polkach za granica najgorsza maja Polki i Polacy. ciekawe skad u Brytyjczykow najwiekszy procent nastoletnich ciaz czy tez zastraszajace liczby usuwania ciaz, skoro to Polki takie szmaty, no chyba ze to wszystko Polki 8)

Odpowiedz
Gość 2010-01-01 o godz. 06:53
0

Wydaja mi sie, ze 10% uzyloby prezerwatywy na "pierwszy raz".
60% pomyslaloby ze bierze pigulki i przez to jest bezpieczna
reszta by nic nie pomyslala.

I to jest przerazajace

(liczby z glowy)

Odpowiedz
ladybird7 2010-01-01 o godz. 06:49
0

Sandraa napisał(a):Szokuja mnie Wasze wypowiedzi... serio zawsze uzywałyscie prezerwatyw a męża poprosiłyscie o test na HIV jeśli z nich rezygnowałyście? I same też zrobiłyście?
Przed staraniami o zajście w ciążę też zrobiłyscie test?.
Ok Sandraa, ale uzywa sie prezerwatywy ZAWSZE jezeli jest to sex z nowo poznanym facetem, a tu kazda z nich po kilku dniach szla z nim do lozka i nie myslala o prezerwatywie. To jest przerazajace i niepokojace.

Odpowiedz
Gość 2010-01-01 o godz. 06:37
0

Szokuja mnie Wasze wypowiedzi... serio zawsze uzywałyscie prezerwatyw a męża poprosiłyscie o test na HIV jeśli z nich rezygnowałyście? I same też zrobiłyście?
Przed staraniami o zajście w ciążę też zrobiłyscie test?

Facet jest chory, wyrachowany i... bardzo sprytny. Wiedział jak wykorzystać polski rasizm.
A te dziewczyny, które sie zgłosiły podziwiam.

Odpowiedz
Gość 2010-01-01 o godz. 06:08
0

bo bardziej sie mysli o ciazy a nie o chorrobskach jakimi mozna sie zarazic. A przeciez nie tylko hiv jest grozne...

Straszne jest to, ze nasze spoleczenswto jest tak totalnie nie uswiadomione...

Odpowiedz
ola78 2010-01-01 o godz. 06:04
0

Fakt, że można iść do łóżka z przygodnie poznanym facetem to osobny temat. Ale jak można to zrobić bez prezerwatywy?! Mi to się w głowie nie mieści!! To tak jakby same się prosiły o zarażenie jakąs chorobą. Brrr.....

Odpowiedz
Gość 2010-01-01 o godz. 05:55
0

Szokujące dla mnie jest przede wszsytkim zachowanie tego gościa... Szokujące jest to że zarażał świadomie toż to zbrodnia po prostu.

CO do tych dziewczyn, no cóż. Chemia zrobiła swoje Niestety dość często nie zastanawiamy się nad konsekwencjami swoich poczynań, nawet jeśli zdajemy sobie sprawę z tego że mogą one mieć aż tak daleko idące konsekwencje. Tak jak jedna z Was napisała, HIV kojarzy nam się głównie z tą "gorszą" częścią społeczeństwa, nie myślimy o tym że nosicielem może być każdy, nawet ten rzucający nas na kolana mężczyzna w którym w danym momencie widzimy mężczyznę swojego życia. Z tego co przeczytałam wydaje mi się że gość "jechał" grał na uczuciach tych kobiet grając takiego biednego, nieszczęśnika, uzależniał je od siebie psychicznie. Pewnie na "ofiary" wybierał jednostki które były dość poddatne bo jak wytłumaczyć że jedna z bohaterek reportażu godziła się na seks mimo iż nie była już z nim w związku

Odpowiedz
kasiacleo 2010-01-01 o godz. 05:32
0

Mi też jest szkoda tych dziewczyn, bo tak naprawdę zaufały (przynajmniej niektóre) człowiekowi, o którym myślały, że je kocha, ale może to będzie jakąś nauką dla innych, żeby używać prezerwatyw...

to, że mamy opinie puszczalskich (my jako Polki) mnie zszokowało

denerwuje mnie też to, że są ludzie, którzy twierdzą:Dobrze im tak (tym zarażonym) nie powinny iść z czarnychem" itd. itp.
my nie jesteśmy wcale tolerancyjnym narodem...gdyby zaraził ich obcokrajowiec ale biały aż takiej afery może by nie było...

Odpowiedz
ladybird7 2010-01-01 o godz. 04:50
0

ampa napisał(a):dobbi napisał(a):wypieprzyc do Kamerunu
wypieprzyć!!!
Zgadzam sie, po co macie go utrzymywac, przeciez wasze podatki na to ida.

Wracajac do dziewczyn. Jest mi ich zal i tez troszke nie moge ich zrozumiec. Dlaczego wogole daly sie namowic na sex bez zabezpiecznia - czyt. prezerwatywy. Jak w dzisiejszych czasach mozna sobie na cos takiego pozwolic. Mamy ta oto nasza edukacje w szkolach, ktora niestety pozostawia sobie duzo do zyczenia :x

Odpowiedz
ampa 2010-01-01 o godz. 04:45
0

dobbi napisał(a):wypieprzyc do Kamerunu
wypieprzyć!!!

Odpowiedz
Gość 2010-01-01 o godz. 04:28
0

w pierdlu powinien siedziec za narazanie zdrowia i zycia innych, albo powinno sie go wypieprzyc do Kamerunu

Odpowiedz
Gość 2010-01-01 o godz. 04:26
0

w pierdlu powinien siedziec za narazanie zdrowia i zycia innych, albo powinno sie go wypieprzyc do Kamerunu

Odpowiedz
ampa 2010-01-01 o godz. 03:46
0

ja mam inne przemyślenia:
jak ktokolwiek smie twierdzić że Polska to kraj gdzie ludzie są nietolerancyjni a osoby o innym kolorze skóry, religii, narodowości są przesladowane skoro tak wiele kobiet poszło z ciemnoskórym facetem do łóżka i nawet do głowy nie przyszło im uzyc prezerwatywy, a może to zasciankowosć tych pań?

choroby współczuje każdemu, skurwiel z premedytacja zarażający zasłuzył na kare-tylko co więzienie?tam będzie wspólwięźniów zarażał jak taki kochliwy?

niestety o łatwosci co do podrywu nas Polek równiez zostałam uświadomiona przez znajomego obcokrajowca- zwalam na Czrnobyl

Odpowiedz
dodek 2010-01-01 o godz. 03:38
0

Aliencia napisał(a):Też się nad tym zastanawiałam.. I pewnie dostanę opr za to, co teraz napiszę, bo baaardzo zgeneralizuje, ale z mojego punktu widzenia wygląda to tak..
I własnie przez takie zachowania mamy opinię taką a nie inną..
W wielu przypadkach faceci, których poznawałam dziwili się, że nie chcę iść z nimi do łóżka, bo przecież każda Polka pójdzie..
Serio..
własnie, jak dla mnie to za bardzo generalizujesz..... w każdym narodzie są panny "puszczalskie" niestety i na całym swiecie jest tak samo. ja byłam nie tylko aw Anglii..... moi koledzy z którymi bywałam na wakacjach zaliczali nie jedną hiszpankę czy włoszkę......
Ja im po prostu współczuję... troche głupoty a troszkę bezmyślności, ale w Polsce problem Hiv niestety jest jeszcze kojarzony tylko z narkomanami i prostytutkami i wszyscy pozostali uważają że ich to nie dotyczy-stąd tak duże zaufanie i brak zabezpieczeń...

Odpowiedz
Gość 2010-01-01 o godz. 03:20
0

Właśnie jestem po lekturze i...

Trochę mi przykro... żal mi tych dziewczyn niezależnie od ich lekkomyslności. Zapłaciły najwyższą karę...

Tematemm HIV interesuuje się od dawna (pod kątem informowania społeczeństwa, ostatnio przekonałam się, że moj mąz prawie nic na ten temat nie wie ), wiem, że u nas w kraju, ale także w Europie świadomość jest naniskim poziomie i to bradzo... Te społeczne kampanie są śmiechu warte, zalediwe kilka plakatów na mieście a jedyne sensowe przestrogi lecą od zawsze na MTV a powinny być w publicznej TV. Tego nie ma... dopiero taka sytuacja zmusza ludzi do refleksji...
Mam jedynie nadzieje, ze te dramatyczne w skutkach wydarzenie przyniesie jakąś informację dla ludzi...

Co do lekkomyślności...
Zastanawiam się ile z was, będąc z partnerem już jakiś czas, zrobiło sobie test na HIV... Czy zaufaliście sobie bo jesteście ze sobą już tyle czasu... czy jednak nie?

Odpowiedz
Gość 2010-01-01 o godz. 03:17
0

DobraC napisał(a):a ja sobie mysle ze juz baardzo stara jestem. i niepostepowa. i w ogole chyba w moherze bedzie mi dobrze.
bo tak sobie mysle ze pojscie do lozka z kims kogos sie dopiero co poznalo to ciagle mi sie w glowie nie miesci......

ale prawda??? Ja mam tak samo, nie umiem i już. I raczej mi z tym lepiej niż gorzej, chociaz już trzeba sie na targu za tymi mocherami rozglądac....

A z drugiej strony.... Idziesz do łózka z obecnym partnerem, po iluśtam dniach/miesiącach/latach ufasz mu, chociaz nie masz podkładki w postaci testu.
Ja swojego partnera ni esprawdzalam, chociaz parę razy przeszło mi przez głowę, ze spię ze wszystkimi jego byłymi.

IMHO też lekkomyślność, tylko inaczej, ubrana w miłość i zaufania/nieszcescie/przypadek a nie premedytację zarażenia.

Odpowiedz
Gość 2010-01-01 o godz. 03:16
0

Dobra C, nie zgodzę się z Tobą. Zauważ, że piewsza była z owym panem przez prawie 2 lata. Ponadto, przeciętnie (nie mówię tu wyłącznie o Polkach) całujemy się 2,3 randce. Jeżeli oboje czują do siebie pociąg, to żadko się zdarza, by dziewczyna zwlekała z kochaniem się/uprawianiem seksu długi okres i nie mam tu na myśli tzw. "łatwej" dziewczyny. Nawet ja kochałam się 1x z moim mężem w ciągu 1 miesiąca naszego związku.
Nie mniej dziewczyny zrobiły błąd, że przed kochaniem się nie zrobiły sobie i nie kazały jemu wykonać test. Ja tak uczyniłam ze sobą oraz moim mężem, po prostu z ostrożności. Hiv'em można się zarazić nie tylko poprzez seks. Jeżeli np. mamy parę, z której jedna jest pozytwna, ma krwawiące dziąsła i całuje się z partnerem, to już może dojść do zarażenia. Do tego nie potrzeba seksu.

Odpowiedz
nisiula 2010-01-01 o godz. 02:51
0

Żal mi tych dziewczyn, wszystkie są tak młode. O miłości tu raczej nie można mówić, one były nim zauroczone, zaufały mu. Nie chce ich bronić ani usprawiedliwiać. Moim zdaniem one je z premedytacją pozarażał. Brak mi słów na określenie takiego człowieka.

A cała historia jest przestrogą dla młodych dziewczyn.

Odpowiedz
Aliencia 2010-01-01 o godz. 02:51
0

Też się nad tym zastanawiałam.. I pewnie dostanę opr za to, co teraz napiszę, bo baaardzo zgeneralizuje, ale z mojego punktu widzenia wygląda to tak..
Za granicą - a przynajmniej w Anglii, gdzie jest ogromna różnorodność etniczna - Polki w większości przypadków są raczej postrzegane jako "łatwe lub też łakome kąski".
Poznałam w Londynie wiele dziewczyn i może obracałam się wsród "fenomenów", ale większość z nich najzwyczjniej w świecie się nie szanowała. Przygoda na jedną noc - spoko. "Biały", "czarny", "kolorowy" - spoko. Bez zabezpieczeń - spoko - przecież biorę pigułki.. Przecież to nic złego.. Przygoda, frajda, "coś" nowego..
I własnie przez takie zachowania mamy opinię taką a nie inną..
W wielu przypadkach faceci, których poznawałam dziwili się, że nie chcę iść z nimi do łóżka, bo przecież każda Polka pójdzie..
Serio..
A sprawa z Simonem, który zebrał "niezłe żniwko" przecież nie za granicą, troszkę potwierdza tą moją teorię, a liczba dziewczyn, która nota bene wciąż wzrasta, jest zatrważająca..

Więc według mnie i lekkomyślnośc i naiwnośc i głupota i zakochanie i zauroczenie i totlne nieuświadomienie, ciekawość.. Które doprowadziły do tragedii..
Ku przestrodze..

Odpowiedz
Gość 2010-01-01 o godz. 02:49
0

jak dla mnie, to glupota spowodowana pewnie xzauroczeniem

w sumie to biedny te panny strasznie, a koles powinien skonczyc w pierdlu z dozywociem

Odpowiedz
DobraC 2010-01-01 o godz. 02:46
0

a ja sobie mysle ze juz baardzo stara jestem. i niepostepowa. i w ogole chyba w moherze bedzie mi dobrze.
bo tak sobie mysle ze pojscie do lozka z kims kogos sie dopiero co poznalo to ciagle mi sie w glowie nie miesci......

ja nie chce byc okrutna ani posadzona o brak zyczliwosci ale troche mi sie przewija przez lepetyne "dobrze im tak" :( bo jak mozna, bo"mnie poprosil o seks bez"... bo "znalam go juz 3 tygodnie"...

taka jest kara za lekkomyslnosc. i mam nadzieje ze bedzie do lekcja dla innych,....

Odpowiedz
Gość 2010-01-01 o godz. 09:54
-1

Sandraa napisał(a):Szokuja mnie Wasze wypowiedzi... serio zawsze uzywałyscie prezerwatyw a męża poprosiłyscie o test na HIV jeśli z nich rezygnowałyście? I same też zrobiłyście?
Przed staraniami o zajście w ciążę też zrobiłyscie test?
Dokładnie tak Sandraa, tak jak pisałam, jeśli nie mamy przed nosem negatywnych testów naszych chłopaków/narzeczonych/męzów to jestesmy tak samo nierozsądne jak te dziewczyny. I kazdej z nas mogło się to przydarzyć, nawet przypadniem.

Tragedia jest nie dlatego, ze czarny więc było wiadomo, nie dlatego ze poszły do łózka a bez prezerwatyw bo znam milion takich przypadków, tragedią jest to, ze ten debil wiedział, a mimo to zaliczał kolejne.

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie