Quantcast
  • Gość odsłony: 18606

    Antykoncepcja przy migrenach- inna niż Cerazette- proszę pomóżcie!

    Byłam wczoraj u mojej gin. Trochę się podłamałam. Przy migrenowych bólach głowy można stosować tylko jeden rodzaj tabletek ("minipigułkę" Cerazette). Brałam je przez jakiś czas, ale skutek był taki, że brać ich dłużejnie musiałam, bo nie było po co...;)tzn. libido sobie poszło...Co teraz? Pani doktor powiedziała, że zostaje tylko prezerwatywa i postinor:oale postinor "można max. raz na miesiąc". Nie wiem, co o tym myśleć, bo to spora dawka hormonów, a i sposób działania jest trochę niejasny - poczytałam sobie trochę w necie i opinie są raczej skrajne. Na Forumi też piszecie "Stosowałam raz i nigdy więcej".Mam pytanie do wszystkich cierpiących na migreny - czy naprawdę nie ma innej sensownej antykoncepcji??? Help!

    Odpowiedzi (14)
    Ostatnia odpowiedź: 2013-05-25, 17:52:53
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
awangarda w stylu retro 2013-05-25 o godz. 17:52
0

gamegirl napisał(a):
Mam pytanie do wszystkich cierpiących na migreny - czy naprawdę nie ma innej sensownej antykoncepcji??? Help!
to ja sie podczepie:)
moze zna ktos sposob na walke z wysokim cisnieniem?
gdy biore tabletki anty ( a duzo ich wybropbowalam) to cisnienie mam tak kolo 180-160/120-100 + potworny bol glowy.

Odpowiedz
Shady 2013-05-25 o godz. 17:50
0

A ja mam cholerne migreny niezaleznie od tabletek. Prochy biore, a migreny lecze u neurologa. I jakos leci :)

Odpowiedz
Gość 2013-05-25 o godz. 17:46
0

Słyszałam, że niektóre tabletki mogą nasilić migreny.
U mnie na szczęście nie nasiliły, biorę Microgynon.

Przez jakiś czas brałam Fluonarizinum na bóle głowy (to chyba to co Ty Olik :) ) i naprawde pomaga, zdecydowanie rzadziej mam ataki.
Jak już mam atak to łykam Sumamigren, no ale niestety ledwo sie po nim trzymam na nogach.

Odpowiedz
Janeczka 2013-05-25 o godz. 17:43
0

Mój gin bytał mnie o moje migreny kiedy zdecydowałam się na branie tabletek (Logest). Migreny nie są przeszkodą w braniu tabletek, a jedynie w niektórych przypadkach stwarzają pewne przeciwskazania. W każdym razie moj ginekolog powiedział mi, że przed braniem miałam mniej więcej odnotowywac kiedy i jakie bóle miałam, jeśli w trakcie brania tabletek bóle będą częstsze lub bardziej nasilone mam tabletki odstawić. Na migreny cierpię jakieś 5 lat, tabletki biore 1 rok. U mnie nie ma żadnej różnicy przedc i po, napady mam zazwyczaj 3-4 razy w miesiącu nawet 2 dni :( ale nie ma to u mnie żadnego związku z migrenami, nie wywołuje ich. Jednak jest to sprawa bardzo indywidualna i trzeba porozmawiać z lekarzem. Neurolog przepisywał mi różne rzeczy i faszerowałam się coffecornem razem z anapramem ( po cyzm bylo mi ciągle niedobrze). To wlasnie moj ginekolog przepisal mi sumamigren, ktory pomaga mi w jakie 30-60 minut! a męczyłam się 5 lat!

Odpowiedz
Olik:) 2013-05-25 o godz. 17:40
0

łoł!!! strasznie się cieszę, że nie tylko ja mam kłopoty z migreną!!! ale fajnie, że wy też ;) żartuję oczywiście, nikomu nie życzę migreny, ale jak już macie, to cieszę się ża nie ja sama się z tym barykam od ładnych 10 lat (tak na oko). Ja też biorę tableteczki od 4 lat, jakoś nie wiem czy od nich mam większe bóle czy nie (stosowałam już z 3-4 rodzaje tabletek i jakoś zawsze jest tak samo- 2-3 migreny w miesiącu i bezwarunkowo jak mam @). Na przerwanie bólu też biorę sumsmigren i jat to dla mnie świetna tabletka, choć tak jak Anu-La czuję się po niej jakbym miała ołów w mięśniach. Ale to jedyna tablketka która przerywała mój ból. Wcześniej brałam parę razy imigran, ale działał różnie, właściwie tylko setka coś pomagała. No i były droższe ni sumamigren. A w sumamagrenie pomaga mi 50tka. Kupuję opakowanie setek i dzielę tabletki na pół, wychodzi taniej. Szkoda tylko że te tabletki są takie drogie...
Mam pytanie do wszystkich migrenówek: czy bierzecie coś zapobiegawczo?? bo ja biorę co jakiś czas coś nowego, ale nie widzę dużej zmiany. Choć oststnio biore flumanorizinum czy ocs w tym rodzaju i nie mam takich silnych bólów.
pozdrawiam

Odpowiedz
Reklama
HoneyGirl 2013-04-25 o godz. 19:38
0

ja takie uporczywe bóle głowy miałam podczas stosowania Minuletu
sama na początku nie wiedziałąm że to one moga być przyczyną
podczas stosowania miałam takie dziwne stany, ze nic mi sie nie chce, czuję się jakbym w nocy nie spała
kłopoty mineły kiedy gin przepisał mi inne tabletki - Mercilon
po nich czułam sie dobrze, jakbym wogóle nic nie brała
radze zmienić gina , bo ten ma trochę dziwne sposoby leczenia pacjętek

Odpowiedz
Anu-La 2013-04-25 o godz. 19:29
0

Ja również cierpię na migreny, a mimo to biorę hormony. Mój ginkolog nic z tego sobie nie robi. Byłam też u neurologa...jak mocno boli to biorę Sumamigren, doskonale przerywa migrnę, ale czuję się po nim jak po przekopaniu hektara pola . Najważniejsze to nie dopuścić do dużego bólu. Do tego od 2 m-cy po wieczornym i po porannym prysznicu oblewam głowę i kark chłodną wodą żeby zwęzić naczynia krwionośne. No i kiedy wiem że będzie boleć (zawsze w trakcie miesiączki) biorę zapobiegawczo leki przeciwbólowe - na mnie działa ideanie Nurofen forte, no i nie obciązam przewodu pokarmowego. Jem kilka mniejszych posiłków lekkostrawnych i działa!!! Od trzech miesięcy porządny ból mnie nie złapał (odpukać w niemalowane) :D powodzenia
moje zdanie jest takie, że niestety każda z nas musi sama znaleźć swój włsny sposób na migrenę.

Odpowiedz
Fiba 2013-04-18 o godz. 17:37
0

Ja brałam CILEST. Odstawiłam rok temu- teraz dopiero to zauważyłam- nie mam już migren (może raz na 2 miesiące). w czasie jak brałam 4 lata, miałam bóle głowy średnio 2-3 razy w mieisiącu.
jakoś mój ginekolog nie zauważył związku :o

wniosek: nie polecam cilestu

Odpowiedz
Gość 2013-04-15 o godz. 01:13
0

gamegirl napisał(a):Pani doktor powiedziała, że zostaje tylko prezerwatywa i postinor :o
Ja bym to na twoim miejscu odebrała: to pozostaje tylko prezerwatywa, która nie jest najbardziej komfortowym sposobem i trzeba liczyć się z tym, że może zajść potrzeba nafaszerowania się prostinorem (pęknięcie, zsunięcie itp.), więc proszę się zastanowić, czy walczymy o libido kosztem stresu związanego ze antykoncpecją mechaniczną. ;)

A spirala (czy inne temu podobne wkładki domaciczne)?

Odpowiedz
Gość 2013-04-14 o godz. 20:32
0

DAGMARA napisał(a):
Uważam,ze każdy ginekolog powinien przed przepisaniem tabletek zapytać pacjentke czy nie cierpi na migreny więc moim zdaniem Twój lekarz nie wykazał sie niczym szczególnym.
Zgadzam się, tylko niestety wielu lekarzy o tym zapomina. Albo ignoruje. Miałam trochę kiepskich doświadczeń z lekarzami, dlatego obecnego mam z kim porównywać, oj mam... :|

Odpowiedz
Reklama
Gość 2013-04-14 o godz. 20:26
0

DAGMARA napisał(a):Najlepsze rozwiązanie to wybrać sie do neurologa aby mógł stwierdzić czy Twoje migreny maja wogóle związek z zażywaniem tabletek antykoncepcyjnych.
Nie u wszystkich kobiet przyczyną migren sa tabletki antykoncepcyjne.

Byłam u neurologa nie raz, bo na migreny cierpię od dziecka i wykluczone są powody typu alergia, uraz, guz, kłopoty ze wzrokiem, i.t.p... po prostu "taką mam urodę" i to rodzinne. Ginekolog uważa, że nie mogę brać "tradycyjnych" tabletek, bo to zdecydowanie nasili objawy. Jednak wpływ hormonów na bóle migrenowe jest potwierdzony (sama mogę to obserwować w czasie normalnego cyklu...), choć oczywiście zgadzam się że nie musi tak być u każdego, bo różne są przyczyny migreny.
A co do cerazette, to zdaje się, że jedyną tabletką na polskim rynku nie zawierającą estrogenów i o tak małej dawce hormonów jest właśnie cerazette... stąd taka opinia lekarzy.
Pozdrawiam,
gamegirl

Odpowiedz
Gość 2013-04-14 o godz. 20:02
0

Najlepsze rozwiązanie to wybrać sie do neurologa aby mógł stwierdzić czy Twoje migreny maja wogóle związek z zażywaniem tabletek antykoncepcyjnych.
Nie u wszystkich kobiet przyczyną migren sa tabletki antykoncepcyjne.
Konsultujac się z neurologiem mozesz to sprawdzić.
Z Twojego postu wywnioskowałam,że martwisz się tym,że postinor można brać tylko raz na miesiac
Uważam,ze każdy ginekolog powinien przed przepisaniem tabletek zapytać pacjentke czy nie cierpi na migreny więc moim zdaniem Twój lekarz nie wykazał sie niczym szczególnym.
Być moze Cerazette jako minipigułka nie powoduje migren ale to wcale nie znaczy ,że inne tabletki powodują.
Najlepiej skonsultowac sie z neurologiem,który zbada podłoze twoich migren i pomoze dobrac odpowiednie tabletki antykoncepcyjne.

Odpowiedz
Gość 2013-04-14 o godz. 19:52
0

Dagmaro, ja też się zdziwiłam, bo cenię sobie mojego lekarza, zawsze robiła na mnie wrażenie rozsądnej i dokładnej. Sam fakt, że spytała o migreny i nie przepisała mi z tego powodu pierwszych lepszych tabletek (co innemu lekarzowi się zdarzyło... ), moim zdaniem świadczy o niej jak najlepiej. Nie powiedziała jednak, żeby brać postinor "co miesiąc", ale "max. raz na miesiąc", właśnie w sytuacji awaryjnej. Taka sytuacja może się przecież wogóle nie zdarzyć!
Co do cerazette jako jedynej tabletki przy migrenach, to z tą opinią spotkałam się już nie raz i nie tylko na tym forum. Dlatego pytam, czy ktoś w podobnej sytuacji znalał inne rozwiązanie. Czy można zrobić jakieś badania hormonalne i na ich podstawie szukać czegoś innego? Sama nie wiem, bo do tej pory ufałam mojemu lekarzowi... Dlaczego miałby mi o tym nie powiedzieć? (płacę za wizyty...)

Odpowiedz
Gość 2013-04-14 o godz. 19:38
0

Ginekolog zalecił Ci postinor duo jako antykoncepcję

U jakiego Ty lekarza byłaś
Postinor stosuje sie tylko w sytuacjach awaryjnych np. gdy peknie prezerwatywa
Ja cierpię na migreny i biorę tabletki antykoncepcyjne.
Niektóre tabletki wywołuja migreny ale napewno nie jest tak jak piszesz,że mozna brać tylko Cerazette.
Tabletki antykoncepcyjne dobiera sie indywidualnie dla każdej kobiety.

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie