Quantcast
  • ReRe odsłony: 15554

    Jak postępować z dzieckiem, które ma zapalenie pęcherza moczowego?

    Poradzcie dziewczyny jak mam postępować z córeczką która ma zapalenie pęcherza moczowego. Czy mogę z nia spacerować, jak mam wogóle postepować czy moze się kąpac w tym czasie.Zauważyłam że Maja wstrzymuje mocz nie sika przez całą noc a rano oddaje mocz w masakrycznej ilości ale przed oddaniem stęka i czasami poplakuje. Bierze furaginum (chyba dobrze napisałam) Czy wasze dzieci też wstrzymywały mocz martwi mnie to a dużo pije i przez noc co 2-3 godziny przystawiam do piersi i nic:(

    Odpowiedzi (18)
    Ostatnia odpowiedź: 2010-04-19, 21:30:34
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
Path_24 2010-04-19 o godz. 21:30
0

biedulka:(

Odpowiedz
ReRe 2010-04-18 o godz. 23:00
0

Path_23, wiesz co moich 2 koleżanek dzieci są w tym samym wieku co Maja i też nie sikają w pampka na noc. Ja zauważylam że Maja tak twardo śpi że nawet jak ją ruszam nie wybudza się. Jak ją raz wybudzilam o 23:00 bez problemu oddała mocz. Niedługo jedziemy do Poznania z Mają do jej gastroenterloga dziecięcego i popytam czy to możliwe żeby 9 miesięczne dziecko mocz wstrzymywało w dzień przez sen sika bez problemów a w nocy Gdyby coś było nie tak że chora czy coś w tym rodzaju to badanie moczu by wykazało że jest problem a we wczorajszych badaniach wszystko pięknie lol


Maja zaczyna płakać ok 5 rano wtedy się wybudza i pewnie boli ją bo za długo wstrzymywała mocz. Jutro idę z Małą na usg jamy brzusznej myślę że będzie ok

Odpowiedz
Path_24 2010-04-18 o godz. 22:17
0

ReRe, mm a moze warto skorzystać z pomocy innego lekarza?

Odpowiedz
ReRe 2010-04-18 o godz. 08:18
0

Dzis odebrałam wyniki są super stan zapalny wyleczony. Tylko nadal nie rozumię czemu Maja wstrzymuje mocz nad ranem aż się zwija z bólu otwieram szybko pampersa nóżki do brzuszka daję i dosłownie sika sika sika i końca nie widać hmmm

Odpowiedz
Path_24 2010-04-10 o godz. 21:43
0

rere, napisz co z małą , jak już będziesz po wizycie u lekarza.

ReRe napisał(a):Lekarka pomyśli że jestem jakąś histeryczką
i wcale nie ejsteś histeryczką, tylko kochajaca mamą!

Odpowiedz
Reklama
ReRe 2010-04-10 o godz. 20:11
0

Jutro idę oddać mocz do analizy. Dziś 3 razy w nocy się wysikała ale z moją pomocą czyli nóżki jej podciągnęłam pod brzuszek. Mam teraz inny problem nie wiem czy to normalne czy jak ale Maja chyba z bólu tak mi się wydaje dziwnie oddycha nad ranem wiem że sen dzieli się na fazy że oczka begają pod powieką i oddech jest niemiarowy ale Maja go chyba wstrzymuje ok 4 rano zaczyna się i trwa gdześ 30 minut raz szybko oddych raz czuję jakby wogóle nie oddychała i ją dotykam wtedy łapie głęboki oodech i wydaje dziwne przy tym dźwięki. Nagrałam to i mam zamiar Dr pokazać. Lekarka pomyśli że jestem jakąś histeryczką ale naprawde dziwnie to wyglda sama nie wiem.


Taki opis znalazłam może moja Maja normalnie śpi
Opis faz snu:

U noworodków i niemowląt obserwuje się zasadniczo dwa stany snu: płytki (zwany też paradoksalnym) oraz głęboki. Pierwszy z nich ma charakter aktywny i w sferze fizjologicznej towarzyszy mu: nieregularny, nierówny oddech, wahania tętna, znieruchomienie większych mięśni połączone z poruszeniami kończyn, drganie mięśni twarzy wyrażane zróżnicowaną mimiką, pobudzenie genitalne, szybkie, częste i prawidłowo zsynchronizowane ruchy gałek ocznych pod zamkniętymi powiekami

Odpowiedz
dagulina 2010-04-10 o godz. 10:45
0

Rere jak twoja mala?? Moja jest na furaginie + zurawina. :( w poniedzialek odebralam mocz i leukocyty 7-12 i liczne bakterie. Juz brak mi sil skad to sie bierze. Duzo pije. Dbam o higiene jak szalona. Chyba taka jej uroda. W sobote powtarzamy mocz czy jest jakas poprawa po furaginie.

Odpowiedz
Path_24 2010-04-10 o godz. 10:31
0

ReRe, ogromnie wpsółczuje Twojej niuni, ja sama czesto borykam sie z przeziebionym pecherzem, biedne malenstwo

Odpowiedz
sweety 2010-04-10 o godz. 10:05
0

Ojej, biedne te Wasze malenstwa - zapalenie pęcherza, a nawet zwykła infekcja cewki to cos potwornego, przynajmniej dla mnie, ból jest nie do zniesienia.

tak jak pisze dagulina - tabletki albo zwykły sok z żurawin pomaga, poza tym ciepłe okłady albo termofor, nie możesz dopuszczac do tego, żeby mała przemarzła albo nawet żeby po prostu było jej chłodno. No i powinna jak najwięcej pić, nawet zwykłą wodę min. albo przegotowaną, bo chodzi o to, żeby jak najczęściej sikała - jak nie sika, to bakterie siedzą w środku i jeszcze sie namnażają.

Zdrówka dla małej!!

Odpowiedz
dagulina 2010-04-09 o godz. 00:59
0

Rere nie ma za co. Po to tu jestesmy zeby podniesc na duchu
Oliwka wczoraj miala podwyzszona temperature i rano maz zawiozl mocz do badania mam nadzieje ze bedzie cacy. wyniki po poludniu

Odpowiedz
Reklama
ReRe 2010-04-07 o godz. 04:13
0

W wieku 6 tygodni Maja miala usg jamy brzusznej i wykluczon refluks:) Maja dziś więcej sika już z 3-4 pampki zasiusiane tak więc chyba w nocy po prostu dziecko wstrzymuje. Mojech koleżanek synkowie również w nocy nie sikają. Chyba jednak lekarstwo działa :) daję dużo wody z glukozą a ona jest moczopędna dzięki dagulina, podniosłaś mnie na duchu

Odpowiedz
dagulina 2010-04-07 o godz. 01:41
0

Ale wydaje mi sie ze refluks juz dawno by sie ujawnil a nie po 8 miesiach. Choc sie nie znam . Oliwia miala 4 miesiace jak pierwszy raz zachorowala.

Odpowiedz
ReRe 2010-04-06 o godz. 16:58
0

Niestety wiem co to refluks bo mojej mamy siostry córka miała go -już jest po operacji. Martwię się ponieważ boję się że Maja może mieć podobnie:( Niestety jest już przed 4 rano Maja ma suchego pampka a ja nie mogę od 2 spać z nerwów

Odpowiedz
dagulina 2010-04-06 o godz. 09:14
0

to leukocytow ma malo spokojnie furagin pomorze dzisiaj na pewno juz ulge jej przynosi ale jutro i pojutrze powinno byc ok. Przy zapaleniu tak jest ze wysiusiasz sie troche a potem reszte dosikujesz.

Oliwia przez te nawracajace zapalenia miala tez robiona w szpitalu cystografie (wprowadzenie cewnika i zrobienie zdjecia rtg) bo nefrolog podejrzewala refluks ukladu moczowego (ze mocz wyplywa ale nie dokonca i cofa sie do nerek co jest bardzo grozne) ale badanie wyszlo ok. takze taka jej uroda. a dziewczynki maja to do tego ze cewka moczowa praktycznie zaraz jest przy odbycie i zapalenie gotowe jak ktos jest taki wrazliwy jak moja Olcia.

Dobrze ze podajesz ta witamine c, choc Oliwka nie moze sztucznej witaminy c ze wzgledu na to zwapnienie w nerce. Nie podaje jej takze witaminy d3. Jedynie wlasnie ta zurawine jej podaje bo jest naturalna.

Odpowiedz
ReRe 2010-04-06 o godz. 08:19
0

Tak ja zauważyłam u Majeczki nad ranem, że ogromnie chce siku aż mi dziwnie jęczy przez sen ja wtedy jej pomagam zrobić siusiu i jak sika to słychać ulgę ale niestety wowczas mi się wybudza. Maja w dzień w sumie mniej sika ale bez placzu sika choc nie wiem bo czasami ni z gruszki ni z pietruszki płacze. Zauważyłam że właśnie jak spi tez w dzien nie sika wcale.Dr przepsała Furaginum 1/2 tab dwa razy dziennie.Maja bierze lek od czwartku tj od wczoraj myslisz ze bedzie lepiej Maja w wynikach badań miała tylko 5-10 leukocytów w polu widzenia i nieliczne bakterie ale maja sikała do woreczka. Zauważyłam ze ma podczerwienioną cewkę albo taka ma być Dodatkowo maja bierze cebion multibo jest tam wit C która zakwasza mocz.


aa i jak Maja zaczyna siusiu to idzie po ściance:) bardzo ciurkiem czasami tryśnie zauważyłam że nie do końca dosikuje i po czasie dosika co zostało

Odpowiedz
dagulina 2010-04-06 o godz. 07:12
0

Majeczka pewnie jak oddaje mocz odczuwa bol i moze powstrzymuje oddawanie moczu. Moze zadzwon do piediatry i sie dowiedz.

Ja raz mialam zapalenie pecherza to mialam wlasnie ogromne parcie na pecherz ale jak poszlam do wc to tam aby kropla i moze tak jest wlasnie u Majeczki i stad pampersy nie sa az tak zlane. Furagin jest dobrym lekiem i jutro juz powinno byc lepiej. A jaka dawke dostaje??

Odpowiedz
ReRe 2010-04-06 o godz. 06:21
0

A czy tak z dnia na dzień dziecko moze zmiejsać ilość oddawanego moczu Maja tak od 2 nocy nie sika a w dzień jest już mniej tego moczu tak z 1,5 tyg temu sikała że co 3 godziny musiałam zmieniać papmersa. Nie wiem co robić :(

Odpowiedz
dagulina 2010-04-06 o godz. 05:57
0

Moja coreczka tez cierpi na nawracajace zapalenia ukladu moczowego i ma stwierdzone zwapnienia na jednej nereczce. Moja przewaznie jak ma bakterie i leukocyty w moczu to dosteje bactrim lub urotrim a potem przechodzimy na kuracje furaginem. Wychodze z nia na dwor, kapie codziennie, nie przemywam pupy chusteczkami tylko woda z mydelkiem.

Oliwia jak ma nawrot choroby zachowuje sie normalnie, nie wstrzymuje moczu, normalnie go oddaje i w duzych ilosciach. A profilaktycznie codziennie jej daje naturalny wyciag z żurawiny (vita butin) to sa kapsulki i ten proszek rozpuszczam w wodzie i daje na lyzeczce bezposrednio do buzi.

A moze coreczce pomoga cieple oklady np. termoforem i moze wtedy przyniesie jej ulge.

Zdrowka zycze dla coreczki

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie