Pytania » Ciężarówki i Mamuśki » Ciąża, poród, połóg
  • Alla 2013-06-17 o godz. 02:10, odsłony: 15140 0

    Jak zgłosić dziecko do ubezpieczenia?

    W przychodni przy rejestracji córki powiedziano mi że trzeba ją zgłosić do ubezpieczenia. Wiecie może o co w tym chodzi i jak to załatwić?

    Odpowiedzi (19) Kategoria: Ciężarówki i Mamuśki :: Ciąża, poród, połóg Ostatnia odpowiedź: 2013-06-20, 08:31:18 Tagi: ,

Odpowiedz
Dodaj odpowiedź
Najnowsze / Najstarsze

  • Evek 2013-06-17 o godz. 03:10 0

    Musisz ją zgłosić do ZUSu, przypisać do ubezpieczenia Twojego lub męża. Wcześniej w pracy musisz wyrobić rodzinną książeczkę zdrowia,gdzie dzidzia zostanie wpisana, o ile dobrze pamiętam do tego potrzebny jest druk ZUS ZCZA.

  • Alla 2013-06-20 o godz. 07:53 0

    Dzięki wielkie!

  • katarinka7 2013-06-20 o godz. 07:55 0

    Wyciagam, bo chciałam Was podpytać jak to jest z tym ubezpieczeniem?

    Rozumiem, że z zasady dziecko jest ubezpieczone przy którymś z rodziców, a wszelkie formalności załatwia się poprzez zakład pracy?

    Czy oprócz tego ubezpieczacie dodatkowo dzieci? Czy polecacie jakieś firmy?

  • Gość 2013-06-20 o godz. 07:59 0

    katarinka7 napisał(a):Rozumiem, że z zasady dziecko jest ubezpieczone przy którymś z rodziców, a wszelkie formalności załatwia się poprzez zakład pracy?
    Tak, ale zakład pracy musi to zgłosić do ZUSu i wydać Tobie książeczkę rodzinną.

  • Mała 2013-06-20 o godz. 08:00 0

    My nie dostalismy zadnej ksiazeczki rodzinnej.

  • Gość 2013-06-20 o godz. 08:01 0

    to jakie macie potwierdzenie ubezpieczenia?

    chociaż to pewnie od oddziału NFZ zależy...

  • Gość 2013-06-20 o godz. 08:04 0

    Mała napisał(a):My nie dostalismy zadnej ksiazeczki rodzinnej.
    A masz wpisaną Anię w swoją? Ja dostałam Legitymację ubezpieczeniową dla członków rodziny pracownika (tak to się dokładnie nazywa).

  • katarinka7 2013-06-20 o godz. 08:05 0

    No właśnie,muszę pogonić meża zeby to jak najszybciej załatwił.

    Chciałam tylko upwenić się czy te formalności ząłatwia się poprzez zakład pracy i czy jest tak, że dziecko przynależy do któregoś z rodziców czy tez do obojga......

    No i podpytać - ubezpiecacie dodatkowo? Gdzie?
    Bo do mnie dzwoni jedna pani z firmy ubezp., bardzo jest.....hm.....natrętna i nie wiem co robic.

  • Gość 2013-06-20 o godz. 08:06 0

    katarinka7 napisał(a):No i podpytać - ubezpiecacie dodatkowo? Gdzie?
    Bo do mnie dzwoni jedna pani z firmy ubezp., bardzo jest.....hm.....natrętna i nie wiem co robic.

    Olać Nie lubię natrętów..

    katarinka7 napisał(a):Chciałam tylko upwenić się czy te formalności ząłatwia się poprzez zakład pracy i czy jest tak, że dziecko przynależy do któregoś z rodziców czy tez do obojga......
    Tak. Kadrowa ew. księgowa powinna zgłosić do ZUSu. Ja zgłaszałam tylko u siebie.

  • Gość 2013-06-20 o godz. 08:08 0

    No właśnie, kurtka, mam przed porodem zgłosić dziecko do przychodni, tak? I na dodatek jeszcze jakieś ubezpieczenie wykoncypować? Czy ubezpieczenie to dopiero PO porodzie? :o

  • Mała 2013-06-20 o godz. 08:11 0

    Fizycznie potwierdzenia ubezpieczenia nie mamy zadnego.
    Ania jest podciagnieta pod ubezpieczenie mojego meza.
    W jego legitymacji ubezpieczeniowej nie ma nic na ten temat.
    A moze NFZ po peselu jakos identyfikuje, czy pacjent ubezpieczony, czy nie?
    Myslicie, ze powinnam sie zainteresowac? To dosc wazne jest przeciez...

  • Gość 2013-06-20 o godz. 08:14 0

    zgłaszasz do przychodni po urodzeniu. znaczy, wysyłasz męża :D

    a do ubezpieczenia to chyba (?) dopiero z peselem - przychodnie wiedzą, że to trwa, więc np. w naszej dopiero po ukończonych 3 miesiącach życia malucha wymagają potwierdzenia ubezpieczenia.

  • Gość 2013-06-20 o godz. 08:15 0

    Blutka napisał(a):No właśnie, kurtka, mam przed porodem zgłosić dziecko do przychodni, tak? I na dodatek jeszcze jakieś ubezpieczenie wykoncypować? Czy ubezpieczenie to dopiero PO porodzie? :o
    Nie, nie.. po :)

    Zgłaszasz (albo zgłasza mąż) po porodzie, że się dziecko urodziło. Przychodnia powinna Ci wysłać położną środowiskową i pediatrę na wizytę patronażową.
    W przychodni się uzupełnia jakieś tam zgłoszenie (wybór lekarza i położnej), a jak już dziecku nadadzą PESEL zdaje się, to trzeba w ZUSie zgłosić.

    Wprawdzie u mnie nigdy nie chcieli tej książeczki (zawsze pytali tylko o moją - z pieczątką o zatrudnieniu), ale słyszałam o przypadkach, gdzie z braku legitymacji odmówili leczenia

  • Mała 2013-06-20 o godz. 08:19 0

    Blutka, wszystko zalatwisz po porodzie.
    Zglosilam, ze urodzilam dziecko do mojej rejonowej przychodni jak juz wrocilam do domu. Zrobilam to telefonicznie. Przez telefon dostalam tez nr tel do poloznej, z ktora polecono mi sie skontaktowac. Zadzwonilam do niej i umowilysmy sie na wizyte.
    Ubezpieczenie tez po porodzie.

  • Gość 2013-06-20 o godz. 08:21 0

    Mała napisał(a):A moze NFZ po peselu jakos identyfikuje, czy pacjent ubezpieczony, czy nie?
    przynajmniej w Wwie nie, i przynajmniej przy zapisach do specjalistów (nie ważne - dziecko czy dorosły) wymagają pokazania dowodu ubezpieczenia.

  • Mała 2013-06-20 o godz. 08:23 0

    Carrie napisał(a):W przychodni się uzupełnia jakieś tam zgłoszenie (wybór lekarza i położnej), a jak już dziecku nadadzą PESEL zdaje się, to trzeba w ZUSie zgłosić.
    Ja to zgloszenie wypelnilam w domu. Polozna mi przyniosla.

    Jak Ani nadali PESEL, to podalam go tylko w przychodni, bo o to prosili. Do ZUS-u nic nie podawalam. Wysaje mi sie (choc pewna nie jestem), ze z ZUS-em wszystkie formalne kwestie zalatwia zaklad pracy.

  • Mała 2013-06-20 o godz. 08:26 0

    Shiadhal napisał(a):Mała napisał(a):A moze NFZ po peselu jakos identyfikuje, czy pacjent ubezpieczony, czy nie?
    przynajmniej w Wwie nie, i przynajmniej przy zapisach do specjalistów (nie ważne - dziecko czy dorosły) wymagają pokazania dowodu ubezpieczenia.

    Czyli maz powinien w pracy zapytac, czy moga/powinni wydac jakis dowod ubezpieczenia, tak?
    Kurcze, zielona jestem jak nic...

  • Gość 2013-06-20 o godz. 08:29 0

    no np. u nas cała rodzina jest ubezpieczona z pracy męża - i ma on jedną książeczkę ubezpieczeniową na siebie, a drugą na członków rodziny - w tej drugiej jestem wpisana ja i Młoda.

  • Mała 2013-06-20 o godz. 08:31 0

    Dzieki :)
    Wlasnie maz mi napisal, ze powinien miec wpisana Anie w swoja legitymacje ubezpieczeniowa. A nie ma. Jutro ma isc i to zalatwic.
    Dobrze, ze sie to okazalo teraz a nie wtedy, gdy taki wpis okazalaby sie warunkiem udzielenia dziecku pomocy...

Odpowiedz
Podobne tematy
Kategorie pytań