Quantcast
  • Aleks24 odsłony: 35828

    Czy da się tak? agd pod zabudowę a mała kuchnia

    Czy spotkałyście się z takim układem, że np. nad pralką czy zmywarką może być płyta grzewcza,taka gazowa? Mam za mało miejsca w kuchni, tylko na jednej ścianie moge mieć wszystkie sprzęty i nagle musi mi przybyć pralka i zmywarka. Piekarnik wyrzucić moge na druga stronę bo będzie elektryczny,ale i tak nic mi to nie da jak nie moge płyty nad pralką czy zmywarką

    Jakieś doświadczenia,wiedza,linki :)

    Odpowiedzi (58)
    Ostatnia odpowiedź: 2013-11-12, 18:38:10
    Kategoria: Dom i Wnętrza
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
ola87r 2013-11-12 o godz. 18:38
0

Teraz coraz ważniejsze w piekarnikach są wyświetlacze (ekrany) i programatory, bo całe sterowanie jest kierowane stąd. Radzę zwrócić na to uwagę. A z piekarników polecam:

http://otosprzet.pl/integra-smart-piekarnik-inteligentny/

Odpowiedz
Patka80 2013-11-12 o godz. 18:38
0

Pikearnik!piekarnik!puiekarnik! mały, pod zabudowe...Jakie modele?HELP!!!!!!!!

Odpowiedz
Gość 2010-03-05 o godz. 15:47
0

Ja podobnie glowkowalam z nasza kuchnia, u mnie jeszcze musialo byc miejsce na mikrofalę, piekarnik i lodówkę, wymiary 150 na 240. I idzie to u mnie tak: narozne polki 30, piekarnik i plyta 60, narozna szafka 60 x 90, zlewozmywak jednokomorowy 45, szuflady 45 i lodówka 60. Mikrofalę wsadzilam na polkę w gornych szafkach.

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-21 o godz. 19:55
0

No włąsciwie są, tylko jakoś nie miałam czasu wkleić projektu,postaram się dziś wieczorem, same zobaczycie co wyczarowałam. Własciwie ja bo pan stolarz nawet nie ukrywa neicheci do mojeje kuchni, on chyba z takich co nie lubi się narobić. A wycenił słono,więc na kasie to mu chyba nie zależy

No i nie ma mojej płyty, czyli czerwonej.Podobno wycofali,bo mały popyt był :(

Odpowiedz
Gość 2010-02-21 o godz. 19:46
0

Czy jakieś postępy, ustalenia ?? :D

Odpowiedz
Reklama
Gość 2010-02-14 o godz. 19:15
0

żeby odstawić gdzieś np. garnek ;) po gotowaniu.
Jeżeli to są wszystkie sprzęty, które mają się zmieścić na 255 cm to spokojnie powinny wejść.

Odpowiedz
Gość 2010-02-14 o godz. 19:13
0

Aleks24 pokaż nam plan :prayer: , bo tak w ciemno coś doradzać to trudno jest. Każdy ma co innego na mysli 8).

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-14 o godz. 19:04
0

Ale czemu on musi być odpwiednio duży, po co? No i jak będize taka kolejnośc jak piszesz to wejdzie mi to wszystko?

Odpowiedz
Gość 2010-02-14 o godz. 18:58
0

wydaje mi się, że problem jest w blacie, tak żeby znalazł się odpowiednio duży przy płycie kuchennej.

Żeby pasowało to wychodzi mi tak : zlew, zmywarka (nad nią blat), kuchenka, pralka (nad nią blat).

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-14 o godz. 18:02
0

Żeby była jasność-mikrofalówka,piekarnik,lodówka to żaden problem bo wywalam je na prawo.Chodzi o sprzęty wymagajace wody i gazu!!

Kasia29-pralka,płyta gazowa,zlew,zmywarka muszą zmiescic się na lewo,czyli tam jest 255cm.

Madeleine no właśnie mi się tez takw ydaje, nie wiem w czym jest problem.Chyba musza być jakieś odległosći i dlatego nie wszystko się moze zmiescić.

Stolarz jest ok,ale wydaje mi się, ze tzreba go przyciskać, wymuszać, no i lepszy jest w robieniu niz w projektowaniu.
Dziś wieczorem przychodzi jeszcze inny koleś(tylko na konsultacje) i moze on mi coś doradzi. I dzwonię zaraz na umówienie się z tym moim stolarzem,a jak już się znim spotkam to nie bedzie miłą rozmowa Niech się bierze do roboty,bo widzę ,że idzie na łatwiznę. Gdyby projektowanie i montaż były łatwe zrobiłabym to sama,a nie zatrudniałą go

Odpowiedz
Reklama
Gość 2010-02-14 o godz. 17:39
0

Aleks wstaw wymiary kuchni - może się coś wymyśli.

BTW - co to za stolarz?

Odpowiedz
Gość 2010-02-12 o godz. 01:36
0

Ejże, ale skoro masz aż 255 cm, to w czym w ogóle problem?
BTW sprzęt do zabudowy ma takie same wymiary, jak wolnostojący.

Po kolei: pralka 60, zlewozmywak 45cm, zmywarka 60, kuchenka (i to normalna) 60 i na końcu szafka/cargo/ szuflady 30.

Jeśli chcesz pociągnąc blat pod oknem, to zamiast szuflad w rogu dałabym cargo i wyżej blat o głębokości 30 cm, albo faktycznie zmywarkę 45 i wtedy blat wychodzi na 45 cm głębokości. Grzejnik możesz zabudowac - w blacie i cokole kratka wentylacyjna.
No i po drugiej stronie okna lodówka, bo jej nigdzie nie widziałam w spisie.

Odpowiedz
Gość 2010-02-12 o godz. 01:33
0

szafka w pionie, a wniej zmywarka i piekarnik to niezly pomysl :D

Odpowiedz
Gość 2010-02-12 o godz. 01:19
0

Aleks, ja ma taki piekarnik wielkosci mikrofali.
I nie narzekam.
Oczywiscie, ze teraz jak bedzie remont, to chce wiekszy. Ale ja nie gotuje dla pulku wojska, tylko przewaznie dla 2 osob.

Moze taki ciag pod sufit? zmywarka, na niej taki piekarnik wielkosci jak mikrofala, na nim mikrofala i dalej szafki az do sufitu?
albo mikrofalo - piekarnik o jakim mowi Shiadhal.
Ja chcialam taki ciag, ale u nas sie nie da..

Zastanow sie jak czesto uzywasz piekarnika i czy duzy faktycznie jest Ci niezbedny do zycia.
Utrzymuje, ze zmywarka jest niezbedna do zycia i zdrowia psychicznego rodziny ;)

Odpowiedz
Gość 2010-02-12 o godz. 00:32
0

no to jeszcze podpowiem, żeby kombinować może coś w pionie? piekarnik do zabudowy nad poziomem blatu na przykład?

albo sprzęty wielofunkcyjne - jak nie candy trio, to może mikrofalówko-piekarnik?

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-12 o godz. 00:23
0

moge do duzego pokoju,tam jedynie mma miejsce.Albo do sąsiadów,ech nawet winka nie mogę popić dzis na babskim spotkaniu żeby tę kcuhnię odstresować. Jadę do koleżanek

Odpowiedz
Gość 2010-02-11 o godz. 23:53
0

a nie mozesz pralki gdzies wyrzucic ?

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-11 o godz. 23:18
0

Shiadhal napisał(a):ja tam nie jestem ekspertką w planowaniu tylko na podstawie schematu - ale, Aleks, przemyśl może, czy koniecznie potrzebna jest Wam kuchenka czteropalnikowa? bo dwupalnikowa to o wiele mniejsze wymagania przestrzenne.
No nie ukrywam, ze jest to też jakieś rozwiazanie.

A plan postaram się zrobić,choć z moiimi zdolnościami...Wkleję fotki jutro to moze wystarczy :)

Madzia dzięki za program.

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-11 o godz. 23:16
0

Gabingo napisał(a):ale sobie lamiglowke zadalas ;) a kiedy masz w planie skonczyc ta kuchnie ?
Weż mnie już nie dobijaj Ja miałam zamiar to do stycznia skończyć,nie zamierzam z porodówki kontaktowac się ze stolarzem gdzie co ma stać

Odpowiedz
Gość 2010-02-11 o godz. 22:42
0

ja tam nie jestem ekspertką w planowaniu tylko na podstawie schematu - ale, Aleks, przemyśl może, czy koniecznie potrzebna jest Wam kuchenka czteropalnikowa? bo dwupalnikowa to o wiele mniejsze wymagania przestrzenne.

Odpowiedz
Gość 2010-02-11 o godz. 22:39
0

masz plan? zeskanuj go, zrob mu zdjecie, czy jakkolwiek zrob go na forme elektroniczna.
Wrzuc to na forum ;)
i jak sie zobaczy to moze razem cos wyglowkujemy ;)

Odpowiedz
Gość 2010-02-11 o godz. 22:02
0

ale sobie lamiglowke zadalas ;) a kiedy masz w planie skonczyc ta kuchnie ?

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-11 o godz. 21:53
0

No teoretycznie mogę,ale jak to zrobić?

Odpowiedz
Gość 2010-02-11 o godz. 21:44
0

Aleks, a jakis rozrys kuchni mozesz wstawic?
Wymiary scian etc?

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-11 o godz. 21:27
0

A powiedzcie mi czy naprawdę nie da się jakoś wcisnąć: pralki(60cm),zmywarki(45cm), zlewu(jednokomorowego, moze być wąziutki), no i jakiejś saafki żeby nad nią była płyta gazowa(choć fajnie jakby peikarnik się też zmeiscił). Oczywiście marzę żeby to były sprzety pod zabudowę,ale te chyba są szersze,wiec spokojnie moga być podblatowe(pralka na pewno taak bedzie).Nie wiem ile musi być odstępu pomiedzy poszczególnymi sprzętami. Musi to wejść na jedenj stronie kuchni, która ma 255cm.
Zaraz obok.czyli jak się wejdzie do kuchni to naprzeciwko(a te sprzęty muszą być po lewej stronie) jest okno,ale ja nie musze go otwierać, mam drugie obok, tu mi lufcik wystarczy.Aha no i przy koncu (pod oknem) jest grzejnik, z któego też nie korzystam,ale musi być.Może być zabudowany np. jakąs szafką łąmaną, narożnikową,a nad tym np.płyta gazowa

Błagam o pomoc.

Odpowiedz
Gość 2010-02-11 o godz. 03:11
0

ma gwarancje na meble kuchenne. no ale momento - w czym dziure? w szafce? ze wzgledu na zlewozmywak raczej nic nietypowego w niej nie zrobicie - co najwyzej w blacie, a ten z definicji przycinany dowolnie.

a nawet jesli, no to gwarancja co najwyzej na dany element - korpus, front, cokolwiek.

Odpowiedz
Gość 2010-02-11 o godz. 01:55
0

nie wiem jaka gwarancje. Zapewne na meble ;) Ze jak cos sie zniszczy, to nam wymienia.
No i jak zrobimy nieregulaminowa dziure to ta gwarancja moze nam przepasc.

A wlasciewie to ja nie wiem czy ikea ma gwranacje na meble kuchenne :D

Odpowiedz
Gość 2010-02-11 o godz. 01:48
0

ze co??

gwarancje na co??

powatpiewam - nigdzie w papierach nie mam takiego zapisu (szafki mamy ikeowskie, blat skadinad, a zlewozmywak z jeszcze innego miejsca).

Odpowiedz
Gość 2010-02-11 o godz. 01:44
0

ciagnac margines ;)

Shindal, ja wiem ze mozna..Pani z Ikea postraszyla mojego meza, ze mozna w ten sposob gwarancje stracic
I on teraz nie chce naroznego zlewu, a i wczesniej ledwo ledwo sie na niego zgadzal..
No i nie ma waniliowego STAT..

Odpowiedz
Gość 2010-02-11 o godz. 00:46
0

a co do PRO100 - fajny jest też program kitchendraw. Są tam kuchnie i łazienki, można super wszytsko dokladnie wymierzyć. Program na pewno łatwiej ściągnąć niż pro100.

ps. czekamy na jakieś plany, wizualizacje lol

Odpowiedz
Gość 2010-02-11 o godz. 00:28
0

Kirka, ale nie ma obowiazku laczenia kuchni IKEA z ich zlewami - tym bardziej ze nie sa najtansze, a i wybor mocno ograniczony. a montaz - aby do szafki pasowal no i kwestia jaka sobie dziure w blacie (ich czy nie ich) wytniesz.

to tak na marginesie watku.

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-11 o godz. 00:27
0

NIjak sobie nie radze,bo miałam zaczac dziś,ale kolega zapomniał mi go wziać, wiec zacznę jutro..Tylko ja to cierpliwosci nie mam :|

No u mnie w sumei też nie ma postępów. NIc mi nie chce się zmeiścić i kicha,a stolarza nie zmieniam, tylko wzywam drugiego coby coś doradził. BO ten pierwszy dobrze robi meble, tylko jakoś mało pomysłowy jest :x

Odpowiedz
Gość 2010-02-11 o godz. 00:11
0

Bo nie mam postepow.
Nic nowego, kuchnie mi sie nie podobaja, nie stac nas na stolarza. Ikea ma stat tylko bialy (nie ma waniliowego), nie robia zlewow noroznych.
Nie ma lodowki jakiej chce. Nic nie ma nic nie wiem ;) pff
no i moj neff (piekarnik z fajnym bajerem) poszedl sie bujac, bo nie da rady miec go na wysokosciach.

Wspolczuje zmiany stolarza..
A jak sobie radzisz z programem pro100?

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-11 o godz. 00:07
0

Nooo ja chcę gazową,ale to taką zwykła tylko pod skosem,bo będzie dojscie ąłtwiejsze. A ponadto zamówiłam innego stoalrza,ale chcę tylko żeby on sie wypowiedział czy ma jakiś pomysł na ta kuchnię.Ja już mam dosć i jak tak dalej pójdzie,poddaje się i dopiero po porodzie będę o tym myśleć.

Pisałam Kirka w Twoim wątku jak postępy,ale mi chyba nie odpisałaś.

Odpowiedz
Gość 2010-02-10 o godz. 20:54
0

oj Aleks ;) widze, ze o podobnym myslimy ;)

Ja tez zastanawiam sie czy na rogu mozna dac plyte grzewcza.
Znalazlam plyte elektryczna wlasnie na rog, jak chcesz to wkleje.
Ale wyczytalam, ze ciebie gaz interesuje.

Ja wczoraj garnkami manewrowalam tam w rogu.. I jakos dziala, wlasciwie calkiem niezle. No i ew przyszlosciowe dzieci beda mialy utrudniony dostep ;)

Wnerwia mnie to miejsce strasznie, tyle przestrzeni mi sie tam marnuje wrrr wrrr

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-10 o godz. 19:34
0

Najnowszy pomysł-płyta gazowa pod skosem, tak w narożniku. Co o tym sądzicie? Jutro będę miałą Pro100 i wtedy też będę Was zadręczać

Odpowiedz
Gość 2010-02-09 o godz. 19:37
0

Aleks24, no ale to ja bym nie ryzykowala... moze zbyt ostroznie traktuje sprzety ;)

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-09 o godz. 19:08
0

No ale musi dać się coś zrobić! Dziś sama wszystko pomierzę,nie chce mi się wierzyć ze mi te wszystkie sprzęty nie wejdą.Muszą i koniec

Odpowiedz
Gość 2010-02-09 o godz. 18:52
0

Aleks24, w efekcie mamy zmywarke 45, obok niej waska szafke i nad ta szafka plyte dwupalnikowa - zachowane te 13cm przestrzeni pod plyta i prawde mowiac jak po dluzszym gotowaniu ja pomacam, to sie ciesze, ze nie montowalam plyty nad zmywarka.

calkiem mozliwe, ze troche by takie rozwiazanie podzialalo - ale nie sadze, zeby zmywarka byla projektowana tak, zeby znosic codzienne podgrzewanie. a pewnie w razie czego nawet z gwarancja bylyby problemy...

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-09 o godz. 18:32
0

mpk82 wysłąlam priv, prosze odpowiedz mi jak najszybciej.

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-09 o godz. 18:21
0

Shiadhal napisał(a):klasyczna zmywarka nie zmiesci sie - pod plyta gazowa musi byc min 13cm wolnej przestrzeni. przerabialismy to ostatnio, stanelo wobec tego na plycie dwupalnikowej celem zmieszczenia zmywarki.


A dokładnie? Płytę macie umeiszczoną pod zmywarką?

Dziewczyny pytanie nadal aktualne! Walczę z tą moją kuchnią
A macie moze płytę gazową narożnikową? Ile miejsca na to potzreba?

Odpowiedz
Gość 2010-02-08 o godz. 15:08
0

Aleks, ja Ci niestety nie pomogę, bo okazało sie, ze pan architekt zrobił projekt i owszem, ale konkretnych sprzętów nie podał...

Odpowiedz
Gość 2010-02-08 o godz. 05:21
0

kuchnia ma dwie wyokości:)
1) wysokość - 3 cm - to co jest nad blatem (i ona może być jaka chcesz],
2) i wysokość, która wchodzi w blat - część, której nie widać [ i to właśnie ta część musi być mniejsza od grubości blatu kuchennego]. W instrukcjach nie ma tego wymairu, trzeba sprawdzić to w sklepie. Jak podniesiesz płytę kuchenną w sklepie, będziesz wiedziała o czym mówie lol . Ja mierzyłam kuchnie w euro agd bo można je podnosci z wystawy :)

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-08 o godz. 04:57
0

EEeee no pewnie logicznie wytłumaczyłaś,ale ...Czyli musze kuchnię dopasować do blatu.Czyli jak Ty masz blat 3 cm, to jakiej wtedy kuchni szukać? Jak mam np. w opisie tak:
Rodzaj urządzenia gazowe
Szerokość 59,5 cm
Wysokość 3 cm
Głębokość 51 cm
Napięcie zasilania 230 V,
to chodzi o wysokość tak? Chociaż w sumie jak przedstawię to rozwiazanie stolarzowi to powinien mi pomóc wybrać. A w jakim sklpeie kupowałaś sprzęt(bo mi dotychczas nikt w sklepie nie umiał odpowiedzieć na pytanie czy tak może być).

Odpowiedz
Gość 2010-02-08 o godz. 04:41
0

kierowałam się ceną ;)

ale ....
1) musisz wymierzyć jak gruby masz blat (ja mam 3cm)
2) musisz wybrać kuchnię, która wchodzi w twój blat - nie grubszą (mówię o tej wew części której nie widać)
3) zmywarka juz w zasadzie obojętne jaka - musisz dopasować ją do wysokości swoich szafek. Zmywarka musi mieć ściągany blat.

nie wiem, czy logicznie to wytłumaczyłam

co do bezpieczeństwa - dopytywałam się w sklepie o takie rozwiązanie, całkowiecie go nie negowali - chociaż mówili że żadko spotykane i może być ciężko to zrealizować. Jednak ja mam takie rozwiązanie od roku, i nie mam żadnych problemów.

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-08 o godz. 04:23
0

Magda chyba Cię ozłocę, dzięki wielkie :)
A powiedz ten sprzęt to jakiś specjalnie kupowałaś żeby mogły być tak zabudowane Czy musiałas się kierować czymś specjalnym

Odpowiedz
Gość 2010-02-08 o godz. 04:13
0

płyta to ARISTON PF 640 EST IX
zmywarka Bosch SRV33A13

Odpowiedz
Gość 2010-02-08 o godz. 04:05
0

Na razie ;) mam małą kuchnię, i pod płytą gazową ariston mam zmywarke do zabudowy bosh (model kupiony w saturn). Oto dowód 8) http://imageshack.us

Trzeba wymierzyć i kupić odpowidni sprzęt. Ale są to modele dostępne w sklepach agd (te co ja mam, to jedne z tańszych).

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-08 o godz. 03:09
0

CEramiczna odpada ze wzgledów ekonomicznych(mam tani gaz,a prąd drozeje) :( Musi być gazowa..

Odpowiedz
Gość 2010-02-08 o godz. 03:06
0

przy czym od razu ostudze zapal - ogladalismy iles modeli plyt ceramicznych, i minimalna wymagana przestrzen pod nimi wynosila 80mm, czyli tez sporo.

Odpowiedz
Kerala 2010-02-08 o godz. 03:05
0

Bylabym ostrożna z optymizmem. Może z ceramiczną sie da, z gazową raczej się nie da.
Co do zmywarek: nie można kupić niższych niż 80 cm (jesli ktoś znajdzie mi niższą, to ozłocę, bo walczę o 2 cm) i te 80 cm to wysokość pudła bez szafek. Czyli to nie jest tak, że z samych 80ciu da się coś jeszcze utrącić. Niestety nic się nie da.
Nie słyszałam o płytach na zmywarkach, więc nie pomogę. Szłabym raczej w Candy Trio, ale przede wszystkim spróbowalabym wywalić pralkę do innego pomieszczenia. W moim starym mieszkaniu pralka stała w korytarzu w dolnej częsci szafy wnękowej, była zasłonięta drzwiami. Sprawdziło się to wbrew pozorom świetnie, bo drzwi dodatkowo wygłuszały pracę pralki, więc mogłam ją nastawiać nawet późnym wieczorem.
Może iść w tym kierunku?

kerala

Odpowiedz
Gość 2010-02-08 o godz. 03:00
0

Pokombinowałabym z płytą ceramiczną. Tak jak pisze Shiad - pod nią musi byc mniej wolnego. Zmywarkę można obniżyc maksymalnie na nóżkach - te 4 cm to do zrobienia, resztę załatwi gruby blat (+ zaślepka pod blatem).

Odpowiedz
Aleks24 2010-02-08 o godz. 02:48
0

markdottir a możesz dowiedzieć się od koleżanki jakiś szczegółów? Jakiej firmy ma sprzęt i jakie odległości?BYłabym niezmiernie wdzięczna.

Dziewczyny ma któraś jeszcze jakieś pomysły.JUtro chce podzwonić po producentach i innych "montażystach" może oni tak już robili, żeby płyta gazowa nad zmywarką,bo inaczej się załąmię, mój stolarz rozkłada ręce.Chociaż muszę dokładnie wyliczyć, może jak wezme sprzęt nie pod zabudowę to jakoś wcisnę
Tylko ja sama jakoś średnio umiem te projekty robić, ktoś chętny do pomocy :D

Odpowiedz
Gość 2010-01-26 o godz. 13:48
0

polowka chyba na 4 czy 5 kompletow.

dane o koniecznej wolnej przestrzeni znajdziesz w specyfikacjach plyt - co prawda od spodu sie jakos ekstremalnie ta przestrzen nie nagrzewa, ale nie ryzykowalabym laczenia ze zmywarka.

pod plytami elektrycznymi chyba musi byc to 8cm - mniej, ale nadal za duzo, zeby przy standardowej wysokosci blatu zmiescic plyte nad zmywarka.

Odpowiedz
Aleks24 2010-01-26 o godz. 05:16
0

No właśnie mój stolarz nigdy tak nie robił,więc potzrebuje dowodów ze się da. Jakieś zdjecia albo artykuły może??

Odpowiedz
Gość 2010-01-26 o godz. 04:21
0

Aleks, mojej koleżance architekt zaprojektował zmywarkę pod płytą, więc chyba jednak się da...

Odpowiedz
Aleks24 2010-01-26 o godz. 02:55
0

A ta połowka to rozumiem na 65-6kompletów? :|

Odpowiedz
Gość 2010-01-26 o godz. 02:05
0

klasyczna zmywarka nie zmiesci sie - pod plyta gazowa musi byc min 13cm wolnej przestrzeni. przerabialismy to ostatnio, stanelo wobec tego na plycie dwupalnikowej celem zmieszczenia zmywarki.

alternatywy:

(a) zmywarka nizsza niz typowa - taka 'polowka'

(b) Candy Trio, czyli kuchenka + piekarnik + mala zmywarka (w tej kolejnosci patrzac od gory)

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie