Quantcast
  • Basia1125 odsłony: 42531

    Jak uratować fiolka alpejskiego??

    Tydzień temu kupilam fiolka alpejskiego.
    Pierwsze podlewanie - tak jak trzeba na spodeczek
    ale... ja lupia zapomnialam później sprawdzić czy jakaś woda zostala na spodeczku. No i zostala i teraz mój fiolek umiera. Kwiatuszki mu opadly i zaczynają żólknąć listki.
    Co mam zrobić??

    Odpowiedzi (10)
    Ostatnia odpowiedź: 2020-11-12, 18:53:30
    Kategoria: Dom i Wnętrza
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
Aguus 2010-01-23 o godz. 15:03
0

No to chyba przeszlo z Twojego na moj,bo mojemu juz i liscie i kwiaty opadaja :( Moze powinnam go zaczac normalnie podlewac?

Odpowiedz
Gość 2010-01-17 o godz. 23:42
0

Basia1125 napisał(a):Ale teraz już jest sucha i nie wiem co robić, bo ciągle się nie podnosi Sad
No ale moze teraz podlej delikatnie? Ja swoje fiolki podlewam zawsze do ziemi i rosna jak glupie :o Moze w zlym m-cu stoi?

Odpowiedz
Gość 2010-01-17 o godz. 23:12
0

Basia1125 napisał(a):Ziemia byla mokra, bo zapomnialam odlać tą wodę, której już nie chcial.
Ale teraz już jest sucha i nie wiem co robić, bo ciągle się nie podnosi :(

Ja nigdy nie odlewałam wody, mam jakiś inteligenty egzemplarz, bo jak nie chciał to nie pił i tyle lol
Może podlej (trochę) z jakimś nawozem? A może miejsce mu nie odpowiada?

Odpowiedz
Basia1125 2010-01-17 o godz. 20:19
0

Ziemia byla mokra, bo zapomnialam odlać tą wodę, której już nie chcial.
Ale teraz już jest sucha i nie wiem co robić, bo ciągle się nie podnosi :(

Odpowiedz
Gość 2010-01-15 o godz. 13:42
0

Reanimuję mojego fiołka raz na jakiś czas ... chyba taka ich uroda.
Żółte liście i zeschnięte kwiaty zawsze urywam.
Sprawdź ziemię, czy jest bardzo mokra. Jeżeli nie to chyba nie jest nadmiar wody.
Może kup jakiś nawóz i użyj go przy następnym podlewaniu.

Odpowiedz
Reklama
Aguus 2010-01-14 o godz. 19:34
0

Moje kwiatki tez zwisaja "glowa w dol";) tylko,ze nie schna.Niestety nic nie znalazlam w necie na ten temat.Ja mam problem z kwiatuszkami mojego Kalanchoe.Podobno trzeba wtedy ograniczyc podlewanie.Moze zrob tak w przypadku Cyklamena.

Odpowiedz
Basia1125 2010-01-14 o godz. 16:16
0

Dzięki, tak zrobię.
A co z kwiatkami?? One zwisają biedne glówkami w dól.

Odpowiedz
Aguus 2010-01-14 o godz. 14:17
0

Jesli chodzi o cyklamen to URWIJ te zolte liscie jak najszybciej.Nie obcinaj tylko urwij,zeby nic z tego liscia nie zostalo.
Mojemu tez zolkną liscie,nie wiem co sie dzieje.Wszystko robie tak jak trzeba.

Odpowiedz
Gość 2020-11-12 o godz. 18:53
-1

U mnie kwitnie ale kompletnie nie ma lisci

Odpowiedz
Basia1125 2010-01-21 o godz. 22:40
-1

Dobre wiadomości,
odżywa mój cyklamen....
Trochę ma teraz mniej listków ale mam nadzieję, że dojdzie do siebie..

I już nie podlewam go od dolu, woda prosto w ziemię! :)

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie