Quantcast
  • panna_van_gogh odsłony: 5611

    Jakie mogą wystąpić problemy po Vigantolu?

    Dziewczyny,wydaje mi sie ze mamy problem po VigantoluMłody ma jeszcze wieksze gazy i klopoty z brzuszkiemi jest strasznie pobudzony (wybudza Go byle szmer)czytalam ze moze byc problem z olejem arachidowym,ktory jest w nim zwarty i trzeba zmienic preparat na wodny roztwo witamimy D albo tzw. vigantoletkiczy ktoraz z Was miala podobny problem?

    Odpowiedzi (17)
    Ostatnia odpowiedź: 2010-06-17, 07:49:53
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
Gość 2010-06-17 o godz. 07:49
0

Ja podawałam vigantol dopóki mi się nie skończyło 2 opakowanie Potem dr powiedziała, że słońce, lato, że nie trzeba.. (jednocześnie przeszedł na mleko modyfikowane jakoś).

Ale ciemiączko Młody też miał 1x1, a podawać kazała. Najpierw 2 potem 1 kroplę.

Odpowiedz
Gość 2010-06-17 o godz. 04:14
0

acha
dodam jeszcze,że jeśli ciemiączko przednie i tylne wyraźnie wolniej się zarasta lub następuje rozmiękanie potylicy to może to świadczyć o złym przyswajaniu wit. ale jeszcze nie o krzywicy.

a co do wielkości-są dziecki,które rodzą się z malutkim ciemiączkiem i są takie które mają duże ciemiączka,mają też inne tempo zarastania- więc raczej nie sugerujcie się wynikami swoich dzieciaczków ;)

Odpowiedz
Gość 2010-06-17 o godz. 04:06
0

nie stresujcie się dziewczyny :D
jesli chodzi o malutkie dzieci(noworodki)-faktycznie często nie podaje im się D3 w słoneczne dni ale im starsze dziecko tym więcej tej wit. potrzebuje i samo słoneczko może nie wystarczyć.
Duży ma tutaj też związek to,na jakim jest mleku-bo jesli na modyfikowanym to tam wit.D3 już jest w składzie i jeśli dziecko dużo wcina ,to też można się okresowo wstrzymać przed podaniem wit.

No i nie wszystkie preparaty witaminowe mają taką samą ilość jednostek międzynarodowych (czy coś takiego)
i tak ,dla dzieci karmionych piersią ,podaje się od 500 do 1000 jednostek międzynarodowych,co odpowiada 2kr. wid D3 lub 1kropli Vigantolu.
Powinno się kontynuować podawanie D3 do 2roku życia -ciemiączko nie jest tu wyznacznikiem.

Odpowiedz
panna_van_gogh 2010-06-17 o godz. 03:46
0

natalia25 napisał(a):Anirrak napisał(a):panna_van_gogh napisał(a):natalia25 napisał(a):Latem nic się nie stanie, a ja mam wrażenie, że Feliks ma cos malutkie ciemiączko, a wtedy nie wolno podawać D3 :|
Co to znaczy malutkie?
i jesli moj nie ma duzego to co bedzie jak podam witamine? :o

Boze, czemu ja nie wiem takich rzeczy :|
Co to znaczy "malutkie" to w cyfrach Ci nie powiem - u nas tak podsumowała Zosię pediatra i połozna ;)
I była mowa, żeby na razie witaminy jej nie podawać, bo jest słonecznie -
a D3 powoduje szybsze kostnienie (?) czy cuś - i wtedy szybciej się zrasta - co może powodować w przyszłosci u dziecka bóle głowy :|
Była też coś mowa o tym, że nadmiar D3 może jakoś negatywnie wpłynąć na wzrost dziecka
W książeczce powinnaś miec wpisane w cm jakie dziecko ma ciemiączko. Ania i Feliks mieli 1X1 i to jest nieduże.
D3 powoduje szybsze kostnienie, a to przy małym ciemiączku jest bardzo niebezpieczne. Mózg dziecka rośnie i kości czaszki muszą byc ruchome, po to jest właśnie ciemiączko.

Zapytaj lekarza w czasie kontroli jakie ma ciemiączko
No wlasnie widze w ksiazeczce ze ma takie samo jak Twoje dzieci
i teraz nie wiem co - moja pediatra ma naprawde dobre opinie :|
dlatego od razu pojechalismy do niej sie zapisac bo generalnie nie przyjmuje juz nowych pacjentow :(
i teraz nie wiem co dalej

Odpowiedz
panna_van_gogh 2010-06-17 o godz. 03:43
0

Zwariuje zaraz :|
pediatra badała Mlodemu głowe i mimo to mam podawac D3
a ciemiaczko jak byc wpisane 1X1

Odpowiedz
Reklama
Gość 2010-06-17 o godz. 03:38
0

panna_van_gogh napisał(a):natalia25 napisał(a):Latem nic się nie stanie, a ja mam wrażenie, że Feliks ma cos malutkie ciemiączko, a wtedy nie wolno podawać D3 :|
Co to znaczy malutkie?
i jesli moj nie ma duzego to co bedzie jak podam witamine? :o

Boze, czemu ja nie wiem takich rzeczy :|
Co to znaczy "malutkie" to w cyfrach Ci nie powiem - u nas tak podsumowała Zosię pediatra i połozna ;)
I była mowa, żeby na razie witaminy jej nie podawać, bo jest słonecznie -
a D3 powoduje szybsze kostnienie (?) czy cuś - i wtedy szybciej się zrasta - co może powodować w przyszłosci u dziecka bóle głowy :|
Była też coś mowa o tym, że nadmiar D3 może jakoś negatywnie wpłynąć na wzrost dziecka

Odpowiedz
panna_van_gogh 2010-06-17 o godz. 03:24
0

ediee napisał(a):I lekarka uczuliła mnie aby nie dawać (a kurat w naszym przypadku Devikapu) na nac-lepiej w ciągu nia.
Nam kazała dawac rano, mniej wiecej o tej samej porze.
i jeszcze jedno: w Devicapie tez jest olej ten co w Vigantolu?

Odpowiedz
panna_van_gogh 2010-06-17 o godz. 03:22
0

natalia25 napisał(a):Latem nic się nie stanie, a ja mam wrażenie, że Feliks ma cos malutkie ciemiączko, a wtedy nie wolno podawać D3 :|
Co to znaczy malutkie?
i jesli moj nie ma duzego to co bedzie jak podam witamine? :o

Boze, czemu ja nie wiem takich rzeczy :|

Odpowiedz
Gość 2010-06-17 o godz. 03:04
0

a my używamy Vigantol i Korniemu nic nie jest
ja przynajmniej niczego takiego nie zaobserwowałam
daję 1kropelkę codziennie-rano albo wieczorem.

Odpowiedz
Gość 2010-06-17 o godz. 02:50
0

nie na noc mówisz Ediee - kurczę, a mnie właśnie na noc kazali Vigantol podawać

Odpowiedz
Reklama
ediee 2010-06-17 o godz. 02:45
0

A Antka niby właśnie Devikap uczulał.
Pręzył się płakał i lekarka mówiła, że to przez olej właśnie może być i przez pewien czas dawałam mu coś w tabletkach rozpuszczanych w wodzie
( nazwy nie pamiętam ), ale później ok 7 miesiąca wróciłam do Devikapy i bylo już ok.

I lekarka uczuliła mnie aby nie dawać (a kurat w naszym przypadku Devikapu) na nac-lepiej w ciągu nia.

Odpowiedz
DobraC 2010-06-17 o godz. 01:44
0

ja jestem zla matka
skad Wy wiecie co szkodzi?? ze to akurat ten lek?

tez podaje vigantol, jakichs zlych objawow nie zauwazam, ale moze slepa jestem, bo jak poczytam ze Wy wiecie co po czym to sie zastanawiam czy za malo uwagi nie zwaracam na szczegoly...

Odpowiedz
panna_van_gogh 2010-06-16 o godz. 23:33
0

Agusiek napisał(a):U nas z Vigantolem był problem. Uczulił Olę. Uśywaliśmy Devicapu.
A jak sie objawiało uczulenie?
na co uczulil?

odstawie i zobacze co i jak

Odpowiedz
Gość 2010-06-16 o godz. 22:57
0

U nas z Vigantolem był problem. Uczulił Olę. Uśywaliśmy Devicapu.

Odpowiedz
Gość 2010-06-16 o godz. 22:56
0

My też używaliśmuy Devikap i nie było problemu.
Ajka dobrze radzi-odstaw i zobaczysz czy to właśnie to pobudza, jak tak to za kilka dni spróbuj z Devikapem może.

Odpowiedz
Gość 2010-06-16 o godz. 22:40
0

Panna a moze odstaw na kilka dni i zobaczysz czy jest roznica. Teraz jest duzo slonca wiec ma ta witamina wisi w powietrzu wiec nic mu sie nie stanie.

A tez uzywalismy Devicap.

Odpowiedz
Gość 2010-06-16 o godz. 22:36
0

My podajemy Devikap :)

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie