• Gość odsłony: 24232

    Nazwy kolorów ;)

    Śmiejemy się często z mężczyzn, że nie rozróżniają kolorów ;) . Ale - zerknęłam na tę listę, i powiem, że sama też miałabym problemy z określeniem, jak wyglądają niektóre barwy (typu kolor izabelowy).
    A Wy? Które z tych kolorów są/ były dla Was nieznane?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Lista_kolor%C3%B3w_w_j%C4%99zyku_polskim

    Odpowiedzi (68)
    Ostatnia odpowiedź: 2010-04-10, 22:17:33
    Kategoria: Pozostałe
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
Gość 2010-04-10 o godz. 22:17
0

AGABORA napisał(a):dobbi napisał(a):AGABORA napisał(a):TŁa
hm...pardąsik?
Dobik daj mi no kopa w yyy..pupe
bom zem niespakowana ,a gópoty wyPiSuje
hir ju ar, nie kop ale ić sie pakój

Odpowiedz
AGABORA 2010-04-10 o godz. 22:12
0

dobbi napisał(a):AGABORA napisał(a):TŁa
hm...pardąsik?
Dobik daj mi no kopa w yyy..pupe
bom zem niespakowana ,a gópoty wyPiSuje

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 22:10
0

AGABORA napisał(a):TŁa
hm...pardąsik?

Odpowiedz
AGABORA 2010-04-10 o godz. 22:08
0

TŁa

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 22:08
0

AGABORA napisał(a):Tak ,dobik
teraz to "Ciii" a o wieku mem ( i Twem zarazem ,noo ...prawie) ,to kto sie wypucowal 8)
mła?????

Odpowiedz
Reklama
AGABORA 2010-04-10 o godz. 22:07
0

Tak ,dobik
teraz to "Ciii" a o wieku mem ( i Twem zarazem ,noo ...prawie) ,to kto sie wypucowal 8)

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 22:00
0

AGABORA napisał(a):dobbi napisał(a):AGABORA napisał(a):Znaczy jestes cudo znow na rudo ??
Huuurrra ,Dobik ruda maupa jest ...hehhehe
kazalas nie farbowac! 8)
Ale na glowie "kazalam"
ciiiii.... 8)

Odpowiedz
ampa 2010-04-10 o godz. 21:54
0

kolory:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolor_w%C5%82os%C3%B3w
http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolor_oczu

Odpowiedz
AGABORA 2010-04-10 o godz. 21:49
0

dobbi napisał(a):AGABORA napisał(a):Znaczy jestes cudo znow na rudo ??
Huuurrra ,Dobik ruda maupa jest ...hehhehe
kazalas nie farbowac! 8)
Ale na glowie "kazalam"

Odpowiedz
ampa 2010-04-10 o godz. 21:47
0

na liście jest kolor ptasi czyli jaki?

Odpowiedz
Reklama
Gość 2010-04-10 o godz. 21:45
0

AGABORA napisał(a):Znaczy jestes cudo znow na rudo ??
Huuurrra ,Dobik ruda maupa jest ...hehhehe
kazalas nie farbowac! 8)

Odpowiedz
AGABORA 2010-04-10 o godz. 21:45
0

Ósme cudo ,rzecz jasna

Odpowiedz
AGABORA 2010-04-10 o godz. 21:43
0

Znaczy jestes cudo znow na rudo ??
Huuurrra ,Dobik ruda maupa jest ...hehhehe

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 21:28
0

AGABORA napisał(a):Ta Ania z Zielonego ,to w ogole wywrotowa dziewucha byla ;)
prawie jak ja :lizak: 8)

Odpowiedz
AGABORA 2010-04-10 o godz. 21:12
0

Ta Ania z Zielonego ,to w ogole wywrotowa dziewucha byla ;)

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 19:55
0

W temacie KASZTANOWATYM ;)

Z tego co pamiętam - Ania z Zielonego Wzgórza b.cierpiała z powodu rudych włosów i marzyła, że kiedyś jej włosy zrobią się ciemniejsze i nabiorą odcienia kasztanowatego... :D

Odpowiedz
AGABORA 2010-04-10 o godz. 19:18
0

Jako ,ze nie wszyscy odrozniaja kolory ,nie wspominajac o subtelnych niuansach w zakkresie fachowego nazewnictwa .........
to umowmy sie ze "moja ilustracja " obrazuje -barwe majtkowatĄ/sraczkowatĄ/kasztanowatĄ

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 19:17
0

dobbi napisał(a):SkrawekNieba napisał(a):Lexa napisał(a):a, jesli chodzi o kasztanowy/waty, to np. kasztanowym określa się np. kolory dachówek czy dzianin/wełen, a kasztanowate są np. konie.
kasztanowate to są te gacie to Bora wkleila 8)
co TySkfara, nie znasz sie, mowie Ci!
oj, chyba jednak się zna 8) lol

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 19:14
0

SkrawekNieba napisał(a):Lexa napisał(a):a, jesli chodzi o kasztanowy/waty, to np. kasztanowym określa się np. kolory dachówek czy dzianin/wełen, a kasztanowate są np. konie.
kasztanowate to są te gacie to Bora wkleila 8)
co TySkfara, nie znasz sie, mowie Ci!

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 19:07
0

Lexa napisał(a):a, jesli chodzi o kasztanowy/waty, to np. kasztanowym określa się np. kolory dachówek czy dzianin/wełen, a kasztanowate są np. konie.
kasztanowate to są te gacie to Bora wkleila 8)

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 18:53
0

a, jesli chodzi o kasztanowy/waty, to np. kasztanowym określa się np. kolory dachówek czy dzianin/wełen, a kasztanowate są np. konie.

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 18:51
0

pycha magenta :lizak:

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 18:49
0

pąsowy/szakrłatny/karmazyn to właściwie nazwy podobnych odcieni głębokiej czerwieni

magenta wygląda tak:

a fuchsia tak:

czyli właściwie tak samo 8)

Odpowiedz
pinat 2010-04-10 o godz. 18:48
0

Ten śliwkowy to mi się trochę za jasny wydaje. Powiedziałabym raczej, że to wrzosowy, albo ten thistle.

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 18:45
0

purple to raczej nie powinna być kalka czyli purpurowy, tylko fiolet, można odróżnić od violet (fioletowego) nazywając violet fiołkowym, a purple liliowym/fioletowym.

peachpuff można nazwać brzoskwiniowym

rosybrown funkcjonuje np. u sprzedawców rolet jako synoni do rose wood czyli drzewa różanego

royal blue fukcjonuje u nas dokładnie jako królewski niebieski

Odpowiedz
pinat 2010-04-10 o godz. 18:44
0

teal to cyraneczka... znaczy się kolor będzie kaczuszkowy?

Odpowiedz
AGABORA 2010-04-10 o godz. 18:43
0

Znaczy sie nie "tekstylny" tylko taki wykolejeniec ,co w Chalupach zalega w sezonie ...o matko

Odpowiedz
WebS33D 2010-04-10 o godz. 18:42
0

AGABORA napisał(a):
No ba ,coz innego ,jak nie........... ludzik lol
Ludzik i to bez majtek ;)

Odpowiedz
AGABORA 2010-04-10 o godz. 18:37
0

WebS33D napisał(a):
kasztanowy - ludzik

No ba ,coz innego ,jak nie........... ludzik lol

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 18:35
0

Bora dla Ciebie
http://www.youtube.com/watch?v=uRVWQrvpFJs

Odpowiedz
WebS33D 2010-04-10 o godz. 18:34
0

AGABORA napisał(a):Idac tym tropem ,to skoro :kasztanowy -kasztanowaty

Może twórcom słownika chodziło o rozróżnienie np:

kasztanowy - ludzik
kasztanowaty - kolor

żeby potem nie było problemów tak jak - pomarańcz (kolor), pomarańcza (owoc) przez wielu nazywaną: pomarańcz

Odpowiedz
pinat 2010-04-10 o godz. 18:31
0

WebS33D napisał(a):Lexa napisał(a):magenta, indygo, khaki nie tłumaczy się - fukncjonują w j. p
crimson to raczej pąsowy/szarkłatny/purpurowy

Czyli szkarłatny, purpurowy i karmazynowy to ten sam kolor ?
#DC143C - to np. jest karmazynowy (czerwień z niewielką domieszką błękitu)

http://pl.wikipedia.org/wiki/Purpura pokazane są różne odmiany purpury i magenta jest jako jedna z nich pokazana

Odpowiedz
AGABORA 2010-04-10 o godz. 18:25
0

Dobik ,nie badz swinia ,podziel sie twixem

Odpowiedz
WebS33D 2010-04-10 o godz. 18:25
0

Lexa napisał(a):magenta, indygo, khaki nie tłumaczy się - fukncjonują w j. p
crimson to raczej pąsowy/szarkłatny/purpurowy

Czyli szkarłatny, purpurowy i karmazynowy to ten sam kolor ?

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 18:23
0

SkrawekNieba napisał(a):Bora znajdź jeszcze twixy spowodowane noszeniem stringów a będziesz mistrzem 8)
wlasnie Skfara mi wytlumaczyla co to twixy!!! umieram!!! lol :supz:

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 18:20
0

magenta zwana ze swojska madżentą to po polskiemu purpura ;)

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 18:20
0

Bora znajdź jeszcze twixy spowodowane noszeniem stringów a będziesz mistrzem 8)

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 18:17
0

AGABORA napisał(a):Idac tym tropem ,to skoro :kasztanowy -kasztanowaty
to i pewnie majtkowy -majtkowaty
UWAGA : WRAZLIWCOM ,ESTETOM PODGLADANIE NIEWSKAZANE !
o taki na przyklad majtkowaty

aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

Odpowiedz
AGABORA 2010-04-10 o godz. 18:16
0

Idac tym tropem ,to skoro :kasztanowy -kasztanowaty
to i pewnie majtkowy -majtkowaty
UWAGA : WRAZLIWCOM ,ESTETOM PODGLADANIE NIEWSKAZANE !
o taki na przyklad majtkowaty

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 18:15
0

magenta, indygo, khaki nie tłumaczy się - fukncjonują w j. polskim jako magenta/idygo/khaki

magenta to to samo co fuchsia - po polsku - fuksja lub amarant/amarantowy

crimson to raczej pąsowy/szarkłatny/purpurowy

aquamarine - seledyn/akwamaryna

Odpowiedz
WebS33D 2010-04-10 o godz. 18:03
0

dobbi napisał(a):linen=majtkowy! lol
Nie da sie edytować postów wiec dopisze nowy...

To do kasztanowatego http://tlumacz.interia.pl/angielski/szukaj/?utf8=1&q=Maroon&jezyk=an%7C12%7C-

A co do majtkowego to nie mogłem się powstrzymać i chodź słownik zwrócił hasło: bieliźniany to poczułem nieodpartą potrzebę użycia tego słowa, które jest jak potwór z Loch Ness - każdy o nim słyszał a nikt go nie widział.

Odpowiedz
WebS33D 2010-04-10 o godz. 17:56
0

SkrawekNieba napisał(a):Kasztanowaty to mój typ 8)
Tekst prosto ze słownika ;)
Nie ingerowałem w niego, bo jestem facetem i tak sie nie znam...

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 17:55
0

linen=majtkowy! lol

Odpowiedz
AGABORA 2010-04-10 o godz. 17:43
0

"Sraczkowaty " Moze byc ?

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 17:42
0

Kasztanowaty to mój typ 8)

Odpowiedz
Gość 2010-04-10 o godz. 17:20
0

WebS33D napisał(a):Jeśli paniom tak łatwo idzie rozpoznawanie kolorów, bardzo bym prosił o pomoc w uzupełnieniu mojej tabelki.

http://www.webs33d.com/standardy/polskie-nazwy-kolorow-i-rgb/10/

Propozycje nazw prosiłbym o podanie w komentarzach do wpisu (będzie mi łatwiej i szybciej uzupełniać).
Nie wiem dokładnie o co chodzi, ale w tej tabelce sporo kolorów ma moim zdaniem błędne określenia po polsku (i po angielsku też!) - począwszy od beżowego...
Beżowy to moim zdaniem ten, który po angielsku określono w tabeli jako "Burlywood"...
Indygo też wygląda inaczej niż w tej tabelce (a poza tym po polsku mówi się indygo, a nie "indygowy" lol ;) ) itp. itd.....

Odpowiedz
WebS33D 2010-04-10 o godz. 16:22
0

Jeśli paniom tak łatwo idzie rozpoznawanie kolorów, bardzo bym prosił o pomoc w uzupełnieniu mojej tabelki.

http://www.webs33d.com/standardy/polskie-nazwy-kolorow-i-rgb/10/

Propozycje nazw prosiłbym o podanie w komentarzach do wpisu (będzie mi łatwiej i szybciej uzupełniać).

Odpowiedz
kasiacleo 2009-07-28 o godz. 21:54
0

masakra
jest poza tym ok 136 odcieni kolorowej włóczki które człowiek potrafi rozróżnić gołym okiem (różnica w tonach itd.)

Odpowiedz
salomea 2009-07-28 o godz. 02:51
0

Kajko napisał(a): :o :rolleyes:
czoła chylę...
Spokojnie ;). "Słownik terminologiczny sztuk pięknych"... A poza tym miałam pigmenty na studiach. I w rodzinie też wszyscy zdrowi ;).

Odpowiedz
Kajko 2009-07-28 o godz. 02:30
0

salomea napisał(a):szpilunia napisał(a):albo wystarczajaco czesto prac lol
Trudno będzie znaleźć tym bardziej, że obecnie ten sam kolor uzyskuje się przy użyciu syntetycznej alizaryny...
Zieleń Veronese'a to też pigment. Z octanoarseninu miedzi. Zieleń o ostrym, lekko błękitnym tonie. Farba z niego jest trująca ;)
Błękit pruski i paryski to to samo (tyż pigment).
:o :rolleyes:
czoła chylę...

Odpowiedz
mycha526 2009-07-28 o godz. 01:33
0

pod tym względem przyznaje sie bez bicia- JESTEM MĘŻCZYZNA :(
nie odrozniam popielatosci od bezow, cyklamenow itp :(

Odpowiedz
Gość 2009-07-28 o godz. 01:08
0

Na zajeciach z jakijs optyki czy holografii musialam rozrozniac kolory. Jak ktos mi potrafi powiedziec, czym sie rozni szarobialy od bialoszarego to jest wielki lol

Odpowiedz
Martu80 2009-07-28 o godz. 01:03
0

błekity:
bromotymolowy
Tia, miałam dziś zajęcia z błękitem bromotymolowym.
Prawda jest taka, że on jest żółto-pomarańczowy !!!! lol

Odpowiedz
salomea 2009-07-28 o godz. 01:00
0

szpilunia napisał(a):albo wystarczajaco czesto prac lol
A ci to akurat uznają tylko kolory izabelowe ;)

A tak poważniej, to autora tego hasła w wikipedii chyba nieco poniosła fantazja ułańska. Pół świata można wymienić na zasadzie: kolor śliwkowy, wiśniowy, malinowy, sosnowy, dębowy, błękit marynarski, zieleń wojskowa i w kolorze kaczej kupy. To są neologizmy, kolokwializmy i nazwy zwyczajowe. A do tego piorunująca ilość chemii. Bo przecież te wszystkie kraplaki i zielenie Veronese'a to nazwy pigmentów, z których otrzymuje się farby. Z kraplaka można zrobić kolor od jasnego różu po mocną, zimną czerwień. Czyli X odcieni po drodze, a każdy można nazwać inaczej... Chyba więc nici z kraplakowej sukienki Corps ;) Chyba, że poprosisz o kieckę farbowaną "substancją uzyskiwaną z korzenia marzanny" 8) Trudno będzie znaleźć tym bardziej, że obecnie ten sam kolor uzyskuje się przy użyciu syntetycznej alizaryny (notabene autor błyskotliwego hasła wymienia zarówno kraplak, jak i czerwień alizarynową; i jakoś nie bardzo wie, że to to samo...) (chyba spłynęła właśnie po mnie odrobina wrednej satysfakcji ;) ).

Zieleń Veronese'a to też pigment. Z octanoarseninu miedzi. Zieleń o ostrym, lekko błękitnym tonie. Farba z niego jest trująca ;)
Błękit pruski i paryski to to samo (tyż pigment). Po ludzku granatowy ;)

Odpowiedz
szpilunia 2009-07-27 o godz. 23:47
0

AGABORA napisał(a):SkrawekNieba napisał(a):a majtkowy?
Trudny do zdefiniowania ,szczególne dla tych ,którzy tej częsci garderoby nie mają w zwyczaju nosić ............
albo wystarczajaco czesto prac lol

Odpowiedz
Gość 2009-07-27 o godz. 21:50
0

AGABORA napisał(a):Z mojego (zawodowego i prywatnego) doświadczenia wiem ,ze większość mężczyzn nie widzi kompletnie różnicy pomiędzy beżami a szarościami .
dokładnie, u mojego męża wszystko co ma kolor dla niego nieznny, nie potrafi określić to mówi beżowy
powiedzenie "kolor beżowy" weszło już na stałe do naszego języka
i gdy tylko mąż mówi " to miało kolor mmmmmm " to dopowiadam " beżowy ?" ;)

Odpowiedz
AGABORA 2009-07-27 o godz. 20:39
0

SkrawekNieba napisał(a):a majtkowy?
Trudny do zdefiniowania ,szczególne dla tych ,którzy tej częsci garderoby nie mają w zwyczaju nosić ............

Odpowiedz
Gość 2009-07-27 o godz. 20:37
0

a majtkowy?

Odpowiedz
Gość 2009-07-27 o godz. 19:40
0

Chyba nie znam bardzo wielu tych okreslen :)
Moj maz zna wiele okreslen kolorow (moze nie ze wspomnianej listy) ale i tak czesto ma problem z dopasowaniem koloru do nazwy a do tego czesto mamy rozne wizje tego samego koloru ;)

Odpowiedz
agga73 2009-07-27 o godz. 19:36
0

becja napisał(a):za to o różnych bielach i czerniach nie wspomnieli, dziwne... a o poziomkowym owszem lol
a sadza angielska? ;)

Odpowiedz
agga73 2009-07-27 o godz. 19:34
0

hehe fajne :)
rezedowy? butelkowy?? butelkowa zieleń tak, ale po prostu butelkowy??
błękit tymolowy, bromotymolowy?
czerwień alizarynowa, metylowa, rodopsyna, kraplak, minia??
zieleń manganowa?
żółcień alizarynowa?
a ptasi to jaki?

izabelowy, zomo, zieleń chirurgiczna i czerwień krwi żylnej mnie ujęły :D

Odpowiedz
corps bride 2009-07-27 o godz. 19:31
0

bromotymolowy, zomo, czerwień alizarynowa i kongo :o
rozwazam zakup sukienki w kolorze kraplak lol

Odpowiedz
AGABORA 2009-07-27 o godz. 19:29
0

becja napisał(a):za to o różnych bielach i czerniach nie wspomnieli, dziwne...
Racja ,racja :supz:

Odpowiedz
AGABORA 2009-07-27 o godz. 19:28
0

Z mojego (zawodowego i prywatnego) doświadczenia wiem ,ze większość mężczyzn nie widzi kompletnie różnicy pomiędzy beżami a szarościami .
A z powyższej listy dopisuję się do grona nieznających określenia "izabelowy"
no i cała reszta wymieniona przez Lexę (tzn. znakomita większość owych terminów)
Zdaje się ,ze głównie i jedynie chemicy nie mają problemów z tą terminologią ;)

Odpowiedz
becja 2009-07-27 o godz. 19:25
0

Dziwna ta lista... a już koloru transparentnego to nie kumam całkiem no wiem, wiem ;) )
za to o różnych bielach i czerniach nie wspomnieli, dziwne... a o poziomkowym owszem lol

Każdy kto maluje i kupuje dobre farby (np. w tubkach) zna większość "fachowych" odcieni.
Taką paletę dla artystów mniej więcej znam :D

Odpowiedz
Gość 2009-07-27 o godz. 19:22
0

błekity:
bromotymolowy
pruski
Thénarda
Turnbulla
tymolowy

czerwienie:
alizarynowa
Kongo
wzrokowa
żelazowa

rezedowy

zieleń Veronesa

powyższe to dla mnie czarna magia lol

Odpowiedz
Gość 2009-07-27 o godz. 19:20
0

"izabelowy - brudna, zażółcona biel. Nazwa pochodzi od hiszpańskiej królowej Izabeli I, która ślubowała nie prać swojej bielizny aż do chwili wyzwolenia Grenady " Cudowne skojarzenie, nie ma co! ;)

Przyznaję, że o wielu z tych kolorów nie mam pojęcia...

Ale to nie zmienia faktu, że nadal będę się śmiała z mego rodzonego brata, który nie może zapamiętać który to kolor różowy, a który pomarańczowy!!!
Albo na pytanie w jakim coś było kolorze odpowiada
"Nie pamiętam dokładnie, beżowe albo granatowe" ;)
i jest szczerze zaskoczny, gdy dowiaduje się, że te dwa kolory w ogóle nie są do siebie podobne! ;)

Odpowiedz
Gość 2009-07-27 o godz. 19:15
0

Zieleń Veronesa, ładnie brzmi. Kolor "tango"....i wszystko jasne.

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie