Quantcast
  • Gość odsłony: 5889

    Jaka jest różnica pomiędzy usg dopochwowym, a przez powłoki brzuszne?

    Chciałam zapytacjaka jest róznica pomiedzy usg dopochwowyma przez powłoki brzuszne?Nie chodzi o przeprowadzanie badanialolale raczej o jego wynik?Czy przez powłoki jest wystarczajace? Czy jednak lepiej jest wykonac głowicą dopochwowo?I dlaczego jedni lekarze robia tak? A inni inaczej?A jak Wam robia najczesciej?

    Odpowiedzi (11)
    Ostatnia odpowiedź: 2013-10-24, 23:39:47
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
okcia81 2013-10-24 o godz. 23:39
0

Wielkie dzięki dziewczyny bo idę na 12.00 8)

Odpowiedz
Gość 2013-10-24 o godz. 22:43
0

Tak, właściwie do każdego USG jamy brzusznej przez powłoki: minimum pół litra na godzinę przed.

Odpowiedz
Gość 2013-10-24 o godz. 22:40
0

okcia81 napisał(a):Właśnie, trzeba mieć pełny pęcherz do badania przez powłoki brzuszne jajników czy nie? Bo lekarka nic nie mówiła i już nie wiem
Do USG przez powłoki brzuszne najlepiej mieć pełny pęcherz. Do dopochwowego - wręcz przeciwnie.

Odpowiedz
okcia81 2013-10-24 o godz. 22:31
0

Właśnie, trzeba mieć pełny pęcherz do badania przez powłoki brzuszne jajników czy nie? Bo lekarka nic nie mówiła i już nie wiem

Odpowiedz
Gość 2013-10-13 o godz. 09:31
0

No nie jestem w ciazy. Tak kontrolnie chciałam zrobic :)
Dzięki za odpowiedzi.

Odpowiedz
Reklama
Gość 2013-10-13 o godz. 07:54
0

Nabla napisał(a):Blutka napisał(a):Mój gin zawsze robi dopochwowo, bo nie zawsze widzi przez powłoki brzuszne, (zwykle przydaje się jednak mieć pełny pęcherz).
Przy usg przez powloki brzuszne pelny pecherz tak, przy dopochwowym juz nie.

Dokładnie to miałam na myśli. :)

Odpowiedz
Gość 2013-10-13 o godz. 07:54
0

Ja przez cały początek ciąży miałam usg dopochwowe, W drugiej połowie miałam dwa - dopochwowe, żeby obejrzeć szyjkę i przez brzuch, żeby podejrzeć Wojtka :).

W wizytach nieciążowych usg transwaginalne daje lepszy obraz.

Odpowiedz
Gość 2013-10-13 o godz. 07:41
0

Blutka napisał(a):Mój gin zawsze robi dopochwowo, bo nie zawsze widzi przez powłoki brzuszne, (zwykle przydaje się jednak mieć pełny pęcherz). Oczywiście w zaawansowanej ciąży sprawa wygląda inaczej, ale takie zwykłe USG, np. przy monitoringu cyklu zawsze miałam dopochwowo, bo lepiej widać podobno.
Przy usg przez powloki brzuszne pelny pecherz tak, przy dopochwowym juz nie.

Kiedys mnie gin odeslal, zebym sie wysikala bo przez pelny pecherz troche nie bardzo widzial przy dopochwowym

Odpowiedz
Gość 2013-10-13 o godz. 07:33
0

Mój gin zawsze robi dopochwowo, bo nie zawsze widzi przez powłoki brzuszne, (zwykle przydaje się jednak mieć pełny pęcherz). Oczywiście w zaawansowanej ciąży sprawa wygląda inaczej, ale takie zwykłe USG, np. przy monitoringu cyklu zawsze miałam dopochwowo, bo lepiej widać podobno.

Odpowiedz
Gość 2013-10-13 o godz. 07:09
0

Moj ginekolog, jak mial tylko usg brzuszne to robil takie. Teraz ma obie opcje i zawsze robi mi dopochwowe. Mowi, ze wtedy obraz tego, co chce u mnie zobaczyc jest czytelniejszy (czyli obejrzenie macicy i jajnikow). Przypuszczam wiec, ze dobor metody zalezy od konkretnego przypadku, bo jakby dopochwowe bylo zawsze lepsze, to by sie poprzedniego aparatu pozbyl.

Odpowiedz
Reklama
Ardabil 2013-10-13 o godz. 07:07
0

zależy czemu ma służyć.
Jak lekarz chce obejrzeć jajniki to przez powłoki brzuszne niewiele zobaczy (przynajmniej u mnie)
A jak dzidziusia który nie jest już wielkości orzeszka to lepiej przez brzuch, bo dopochwowo może być w pewnym momencie niezdrowo albo już zobaczy powiedzmy pięty, ew. czubek głowy.

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie