Quantcast
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
Lerche 2013-02-24 o godz. 21:43
0

dziekuje ślicznie za przepisy :) naprawdę wielkie dzia :) miłego dzionka zyczę wszytskim :)

Odpowiedz
Gość 2013-02-24 o godz. 21:20
0

risotto :
potrzebujesz:
duza cebulke pokrojona w kostke
pieczarki posiekane
olej lub maslo
ryz (najlepiej specjalny ryz na risotto, ale mozna zrobic i na normalnym)
goracy bulion / rosol moze byz z kostki
parmezan i natka do posypania jesli ma sie ochote
sol i pieprz

cebule wrzucasz na patelnie na rozgrzany olej / maslo i smazysz az sie zeszkli -czyli ogiem masz sredni. wrzucasz ryz smazysz z minute. dodajesz pieczarki, sol, pieprz i dusisz razem, czekasz az ryz wchlonie, zmniejszasz gaz i polewasz wszystko lyzka wazowa bulionu, czekasz az sie wchlonie i tak dodajesz bulionu do momentu az sie ryz nie zrobi miekki, doprawiasz do smaku. wrzucasz to od razu na talerze, posypujesz parmezanem - ja lubie robic wiory z parmezanu, uzywam do tego noza do obierania ziemniakow, natka i gotowe.

a tu mas zprzepis kasiape, ktora mnie nauczyla porzadne risotto robic, za co jej dziekuje goraco :D
Risotto po wlosku

Na patelni na oliwie (sporo, nie kropla - ale tez i nie jezioro! ) smazymy drobno posiekana cebulke (mozna dodac troche czosnku), cebulke lekko solimy, pieprzymy, posypujemz ziolami (szalwia, tymianek, majeranek, origano, co kto woli). Na patelnie wsypujemy ryz arborio i dokladnie mieszamy, tak aby ryz calkowicie pokryl sie (przesiakl) oliwa z cebulka. Nastepnie po lyzce wlewamy cieplego wywaru (rosolu) mieszajac ryz i czekajac az kazda kolejna lyzka "wsiaknie" (ale zeby ryz nie przywarl do patelni!). Wlewamy tak az ryz bedzie miekki i sie ladnie rozklei. To troche trwa. Na koncu dodajemy: miesko, frutti di mare, warzywa, grzyby, co kto woli no i oczywiscie duuuzo startego parmezanu. Np. zielone szparagi (zblanszowane) i losos, albo kukurydza i pieczarki, plus malze, albo sok z cytryny (risotto cytrynowe), itp itd. Dla udekorowania posiekana pietruszka czy inne ziola. Mozna kombinowac ile sie chce. Risotto jest najlepsze odgrzewane na drugi dzien! Mniam mniam...

ciasto z jablkami - jest pycha, ja musialam troche mleka dodawac - przepis jest pysi

Skladniki:
125g margaryny
2 jajka
szklanka cukru
1,5 szklanki maki
kopiasta lyzeczka proszku do pieczenia
pol opakowania cukru waniliowego.

Wszystko mieszamy. Stopniowo dodajemy skladniki. Proporcje te sa na zwykla tortownice. (Jezeli wolisz na blaszce to trzeba podwoic skladniki). Na wierzch ciasta ukladamy plasterki jablek, posypujemy cynamonem i do piekarnika. Pieke w 180 stopniach, ok 45 minut.

tortilla, to nic innego jak smazone ziemniory z jajkiem
potrzebujesz:
ziemniaki obrane i pokrojone w cienkie plastry
cebula pokrojona w cienkie plastry
olej
z 5 - 6 jajek, lekko ubitych
sol, pieprz

ziemniaki wrzucasz na rozgrzany olej i je podsmazasz czesto mieszajac, ale nie pozwalasz sie im zarumienic, po jakichs 5 minutach dodajesz cebule, jak beda ugotowane , przerzucasz to do michy z ubitymi jajkami dokladanie mieszasz (mozesz teraz dodac przyprawy jesli chcesz) przenosisz z powrotem na patelnie i smarzysz a zsie wszystko slicznie zarumieni, przerzucasz na druga strone i znowu rumienisz. to jest swietne danie wegetarianskie i doskonale do tego pasuje chrupka salata z sosem vinaigrette

- jesli chcesz mozesz dodac pomidorkow bez skorki, pieczarek, groszku, baklazana, praktycznie na co tylko Ci przyjdzie ochota - po nastepnych 5 minutach po wrzuceniu cebuli.

tortilla ma tak wygladac:

a tu masz tortille podana po bajerancku, moim zdaniem slicznie :)

Odpowiedz
Gość 2013-02-24 o godz. 21:17
0

awangarda w stylu retro napisał(a):dobbi Ty masz anielska cierpliwosc.
no nie ;)?

Odpowiedz
awangarda w stylu retro 2013-02-24 o godz. 21:15
0

dobbi Ty masz anielska cierpliwosc.

Odpowiedz
Lerche 2013-02-24 o godz. 21:09
0

dziekuje wszystkim :)

Odpowiedz
Reklama
Gość 2013-02-24 o godz. 21:07
0

sproboj tu http://kuchniabakino.blox.pl/html

to moj ulubiony blog kulinarny, miliony przepisow "riccotto" pewnie tez jest

Odpowiedz
Lerche 2013-02-24 o godz. 21:03
0

poda mi ktoś przepisy???? bo niedlugo koncze prace i dotepu do neta nie bede miaal.bardzo Was prosze kobietki!

Odpowiedz
Gość 2013-02-24 o godz. 21:03
0

Lerche napisał(a):z pieczarkami riccotto mi pasuje wiec moge poporsic przepis i na ciasto z jablkami jakies dobre i tortille :)
bardzo ppoprosze o wszystkie przepisy :)
nie zebym sie czepiala, ale chyba risotto!
dziewczyno, przegrzeb "PYCHOTKI" - tu jest tego mnostwo!

Odpowiedz
Gość 2013-02-24 o godz. 21:02
0

awangarda w stylu retro napisał(a):zrob zapiekanke dobbi :lizak:
awa, ignorancie to nie jest zapiekanka! lol

Odpowiedz
awangarda w stylu retro 2013-02-24 o godz. 20:49
0

K2 napisał(a):bo ja grzeczna i uczynna jestem. mam byc niegrzeczna i nieuczynna?! do czego Ty mnie awa namawiasz?! wstydz sie ;)
wstydze sie 8)

Odpowiedz
Reklama
Lerche 2013-02-24 o godz. 20:46
0

K2 napisał(a):nie wiem co to jest riccotto, ale moze risotto zrob. kasiape podawala genialny przepis. mozesz zrobic z lososiem, albo z pieczarkami, albo ze szparagami?
teraz jest tez sezon na jablka, to moze ciasto z jabkami zrob?

z innych rzeczy tanich, to moze tortille ziemniaczana zrob? albo omlet z jakas babalyga w srodku?

jeszcze pwoiedz nam na ile osob ta kolacja?
na 4 osóbki kolacja rodzice + ja i chlopak :) dla niego cos zrobic chcialam

z pieczarkami riccotto mi pasuje wiec moge poporsic przepis i na ciasto z jablkami jakies dobre i tortille :)

bardzo ppoprosze o wszystkie przepisy :)

Odpowiedz
Gość 2013-02-24 o godz. 20:46
0

bo ja grzeczna i uczynna jestem. mam byc niegrzeczna i nieuczynna?! do czego Ty mnie awa namawiasz?! wstydz sie ;)

Odpowiedz
awangarda w stylu retro 2013-02-24 o godz. 20:44
0

K2 napisał(a):przeciez nie ja sie pytam
ale odpowiadasz 8)

Odpowiedz
Gość 2013-02-24 o godz. 20:42
0

jak to przeze mnie? wypraszam sobie :D przeciez nie ja sie pytam :D

Odpowiedz
awangarda w stylu retro 2013-02-24 o godz. 20:36
0

k2, ja sie przez Ciebie robie glodna i mi diete szla trafia 8)

Odpowiedz
Gość 2013-02-24 o godz. 20:29
0

nie wiem co to jest riccotto, ale moze risotto zrob. kasiape podawala genialny przepis. mozesz zrobic z lososiem, albo z pieczarkami, albo ze szparagami?
teraz jest tez sezon na jablka, to moze ciasto z jabkami zrob?

z innych rzeczy tanich, to moze tortille ziemniaczana zrob? albo omlet z jakas babalyga w srodku?

jeszcze pwoiedz nam na ile osob ta kolacja?

Odpowiedz
awangarda w stylu retro 2013-02-24 o godz. 20:22
0

no jak szybkie to nie keks lol

Lerche wpisz tu:
http://www.google.com

zapiekanki albo co tam chcesz i wyskoczy Ci pelno przepisow

Odpowiedz
Lerche 2013-02-24 o godz. 20:18
0

juz przegladałam... ale tak nic mi nie wpadlo w oko...

co do tego schabu to tak srednio...

jakas zapiekankę bym zrobila wyprobowana albo riccotoo.. coś takiego.... podajcie mi fajne i szybkie przepisy jak macie..

co do ciasta to nie wiem sama jakie.. murzynek raczej nie...

moze keks czy cos.. byle szybkie i dobre...

Odpowiedz
AGABORA 2013-02-24 o godz. 20:14
0

To proponuje najpierw przejrzec forumowe przepisy ,pomysły dot. dań obiadowych i kolacji ,no i deserow ...
Sporo tego jest i moim zdaniem z pewnością mozna sie zainspirować
A jak nic nie przypadnie Ci do gustu ,to daj znać ...jest jeszcze wiele możliwosci ;)

Odpowiedz
awangarda w stylu retro 2013-02-24 o godz. 20:14
0

zrob zapiekanke dobbi :lizak:
dobbi napisał(a):1.
-1/2 kg schabu bez kosci (moze byc inne mieso wieprzowe, lub piers z kurczaka)- pokroilam w 3-4 mm plastry jak na kotlety, troche rozbilam. trzeba posolic i popieprzyc. mi wyszlo 5 kawalkow- kladziemy to na duza blache
- na takie kotlety kladziemy krazki (cienkie) cebuli, tak zeby przykryc mieso
- na to dajemy plaster zoltego sera i znow krazki cebuli
-i na koniec smarujemy wszystko...MAJONEZEM!!!
wlaczamy piekarnik na 180* z termoobiegiem i czekamy az majonez zrobi sie rumiany.
mieso jest miekkie, ser sie rozplywa a majonez to taki sosik.
2.
troche sciagnelam z wczroajszego Pascala - roladki z cukinii i baklazana z mozzarella, ja nie mialam baklazana wiec zrobilam tylko z cukinii i sera. dla tych co nie widzieli przepis:
cukinie kroimy wzdluz na 3-4 mm plastry solimi i obsmazamy z kazdej strony, kladziemy na papierze zeby odsaczyc tluszcz. kawalek sera wkladamy na plaster cukinii i zawijam w roladke - ja wlozylam to jeszcze do piekarnika i ser sie pieknie rozpuscil! PYCHA!
a ciasto? to moze keks?
albo Murzynek?
http://forum.styl.fm/s2/viewtopic.php?t=41306

Odpowiedz
Lerche 2013-02-24 o godz. 20:10
0

ciasto zeby bez mas,smitany czy czegos taki zeby bylo a na kolacje to niew iem.. jakies cieple danie dobre.. nie kanapki czy cos.... i nie spagetti bo czesto robilam juz...

Odpowiedz
AGABORA 2013-02-24 o godz. 20:01
0

Ale może wiecej konkretow na temat preferencji ...
poza "szybkie" i "niedrogie" ;)

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie