Quantcast
  • Gość odsłony: 78731

    Jak odnowić łazienkę nie wymieniając kafelków?

    Jest z nią duzy problem. Przygnębiajace nieciekawe kafelki białe duże jakby z delikatnymi jak snujace sie dymy mgły szarościami gdzieniegdzie delikatniutka różowawa smuga i okropna poczerniała przy wannie fuga. Czy da sie jakoś te fugę wyskrobac i pokryć jakąś inną? No i powyżej glazury na jakiś kolorek pomalować. Może wiecie jaki rodzja farmby można w łązience używać? Moze mi cos poradzicie.

    Odpowiedzi (31)
    Ostatnia odpowiedź: 2011-11-27, 02:28:57
    Kategoria: Dom i Wnętrza
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
aneta_penuta 2011-11-27 o godz. 02:28
0

to fakt, że jest wiele rodzai. Sama zastanawiam się nad brokatową :)

Odpowiedz
Bożenka40 2011-11-27 o godz. 02:26
0

moim zdaniem wystarczy tu nawet wymienić fugi, teraz jest na prawde dużo tego na rynku poprzez zwykłe białe, kolorowe, czy nawet juz teraz atlas daje fuge artis, taką z brokatem

Odpowiedz
ronna 2011-11-27 o godz. 02:24
0

Marta-a napisał(a):
Czarna, zniszczoną fuge się wymienia a nie zakleja! :) Ja na poczatku zimy zrobilam taka renowację. Nie tylko silikony na styku z wanna i zlewem ale wydlybalam stare fugi cemetowe mialy z kilkadziesiat lat) i nalozylam nowe. Nameczylam sie bardzo ale warto bylo! Mam teraz kremowe kafeli z fuga w kolorze cranberry. Myslalam jeszcze nad caramel... Takie piekne teraz kolory ze trudno bylo się zdecydowac. Mam z firmy Rotberg, polecam. Wszystko pieknie zapakowane, latwo sie przygotowuje do pracy, dokladna instrukcja.
Co??? Zrobiłaś to sama? Chyba żartujesz, przecież to strasznie dużo roboty. Pal licho czas ale czy amatorka będzie to potrafiła zrobić? Mieszanki fug różnią się czymkolwiek poza ceną, kolorem i producentem? Zawsze sądziłam, że proszek to proszek.

Odpowiedz
Meble-Bogart.pl 2011-11-27 o godz. 02:20
0

No przede wszystkim czyszczenie fug. Później możesz wymienić umywalkę, wc czy wannę - jeśli jednak nie chcesz iść aż tak w koszta, to wystarczy wymienić baterie przy wannie/prysznicu i przy umywalce :)

Możesz też zmienić klosze, czy lampki - no ogółem oświetlenie.

Odpowiedz
kumin 2011-11-27 o godz. 02:19
0

Wymiana wanny bez kucia kafelek jest możliwe dzięki usłudze "wanna w wannie: zobaczcie koniecznie jak macie problemy z zabudowanymi wannami, fugi można umyć a te przy wannie po montowaniu wanny w wannie będą wymienione na sylikonowe uszczelnienie. Pomysł wart wcielenia w życie jeśli ktoś nie ma czasu i kasy na remonty

Odpowiedz
Reklama
Bożenka40 2011-11-27 o godz. 02:17
0

albo chociaz przemalowac meble jesli kupowanie nowych nie wchodzi w gre

Odpowiedz
aneta_penuta 2011-11-27 o godz. 02:14
0

samo wyczyszczenie fug da bardzooo dużo :)

Odpowiedz
Bożenka40 2011-11-27 o godz. 02:13
0

racje to moze zmienic bardzo wiele. I np. tez safki jeśli są jakieś stare już niefajne, wymienienie na nowe, jasne tez duzo zmieni

Odpowiedz
Moniśka 2011-11-27 o godz. 02:10
0

Duże lustro + nowe jasne lampy no i wyczyszczenie fug moim zdaniem odmieni łazienkę bardzo mocno.

Odpowiedz
Marta-a 2011-11-27 o godz. 02:08
0

Justa_lublin napisał(a):Jeśli chodzi o fugę przy wannie to ja propnuję przykleić taką specjalną taśmę uszczelniającą.
http://zdjecia.swistak.pl/00/01/62/54/1625423_1_b.jpg jest zdjęcia jak ona wygląda.

Ona jest samoprzylepna. i ładnie sie prezentuje, bo zachodzi troszeczkę na wannę i na kafelki. Są różne rodzaje szerokości.

Czarna, zniszczoną fuge się wymienia a nie zakleja! :) Ja na poczatku zimy zrobilam taka renowację. Nie tylko silikony na styku z wanna i zlewem ale wydlybalam stare fugi cemetowe mialy z kilkadziesiat lat) i nalozylam nowe. Nameczylam sie bardzo ale warto bylo! Mam teraz kremowe kafeli z fuga w kolorze cranberry. Myslalam jeszcze nad caramel... Takie piekne teraz kolory ze trudno bylo się zdecydowac. Mam z firmy Rotberg, polecam. Wszystko pieknie zapakowane, latwo sie przygotowuje do pracy, dokladna instrukcja.

Odpowiedz
Reklama
Bożenka40 2011-11-27 o godz. 02:06
0

oj nie powiem dokladnie, napewno więcej niż farby z castoramy, ale to nie jest kolosalna różnica. oza tym flugger się zwróci, bo nie trzeba malować tak często a wygląda dobrze. I nie wiem czy wydajność puszki farby nie jest większa

Odpowiedz
aneta_penuta 2011-11-27 o godz. 02:02
0

a wiesz mniej więcej jak cenowo stoi Flugger?

Odpowiedz
Bożenka40 2011-11-27 o godz. 01:59
0

(G) Zmora napisał(a):Jeżyna napisał(a):Zmora, świetne farby do zadań specjalnych ma w ofercie Flügger. Tylko są one dosyć drogie. Nie pamiętam cen, ale mogę z czystym sumieniem je polecić. Mam pomalowaną ścianę w kuchni farbą Flügger (koło kuchenki), szoruję ją różnymi chemikaliami i totalnie nic się nie dzieje.
Flügger ma też farby do malowania glazury, ale koniecznie trzeba taką glazurę pokryć specjalnym podkładem przed malowaniem (puszka około 100 zł, ale podkład jest bardzo wydajny).
Chyba właśnie uderzymy do tych z górnej półki. W wątku o lateksowych i akrylowych farbach dziewczyny odradzały Decorala. Dzięki.
oczywiście, ze odradzamy Decorala i inne farby o jakości marketowej. Nie ma co ładować pieniędzy w coś niskiej jakości, dlatego napewno flugger. A cenowo az tak wielkiej roznicy nie ma

Odpowiedz
hirigin 2011-11-27 o godz. 01:58
0

http://www.jak-budowac.pl/jak-prawidlowo-stosowac-fugi

Szybka wymiana fug na dzień dobry :)

Odpowiedz
ikaria 2011-11-27 o godz. 01:56
0

(G) gabi napisał(a):Jest z nią duzy problem. Przygnębiajace nieciekawe kafelki białe duże jakby z delikatnymi jak snujace sie dymy mgły szarościami gdzieniegdzie delikatniutka różowawa smuga i okropna poczerniała przy wannie fuga. Czy da sie jakoś te fugę wyskrobac i pokryć jakąś inną? No i powyżej glazury na jakiś kolorek pomalować. Może wiecie jaki rodzja farmby można w łązience używać? Moze mi cos poradzicie.
Polecam artykuł na ten temat dotyczący renowacji łazienki:
http://olazience.pl/montaz-lazienki-cersanit/46-odswiezamy-stara-lazienke-cz-1
http://olazience.pl/montaz-lazienki-cersanit/39-odswiezamy-stara-lazienke

Odpowiedz
ikaria 2011-11-27 o godz. 01:54
0

Rozumiem,że masz ten sama spłuczkę na parterze ,którą miałaś na 1-wszym pietrze. To jest kompakt czy dolnopłuk?

Odpowiedz
jupik12 2011-11-27 o godz. 01:52
0

Kochani potrzebuję Waszej pomocy! Zmieniłam mieszkanie z pietra na parter w starej kamienicy i zaczął się problem! Cały czas moja spłuczka w łazience jest mokra, kapią z niej kropelki wody przez co ciągle mam mokro w łazience. Pomóżcie mi dlaczego ta spłuczka tak się poci??? co jest żle?????

Odpowiedz
invento 2011-11-27 o godz. 01:49
0

www.renotech.pl
www.invento.home.pl

malowanie kafelków i glazury raz impregnacja technologią ths firmy renobad systemes

Odpowiedz
Gość 2011-11-27 o godz. 01:46
0

Jeżyna napisał(a):Zmora, świetne farby do zadań specjalnych ma w ofercie Flügger. Tylko są one dosyć drogie. Nie pamiętam cen, ale mogę z czystym sumieniem je polecić. Mam pomalowaną ścianę w kuchni farbą Flügger (koło kuchenki), szoruję ją różnymi chemikaliami i totalnie nic się nie dzieje.
Flügger ma też farby do malowania glazury, ale koniecznie trzeba taką glazurę pokryć specjalnym podkładem przed malowaniem (puszka około 100 zł, ale podkład jest bardzo wydajny).
Chyba właśnie uderzymy do tych z górnej półki. W wątku o lateksowych i akrylowych farbach dziewczyny odradzały Decorala. Dzięki.

Odpowiedz
Jeżyna 2011-11-24 o godz. 07:59
0

Zmora, świetne farby do zadań specjalnych ma w ofercie Flügger. Tylko są one dosyć drogie. Nie pamiętam cen, ale mogę z czystym sumieniem je polecić. Mam pomalowaną ścianę w kuchni farbą Flügger (koło kuchenki), szoruję ją różnymi chemikaliami i totalnie nic się nie dzieje.
Flügger ma też farby do malowania glazury, ale koniecznie trzeba taką glazurę pokryć specjalnym podkładem przed malowaniem (puszka około 100 zł, ale podkład jest bardzo wydajny).

Odpowiedz
Gość 2011-11-18 o godz. 07:38
0

Odgrzebuję, bo czeka nas odświeżanie łazienki.
Potrzebuję porady dotyczącej farby. Kafelki są położone trochę za nisko i pojedyncze krople z prysznica ochlapują ścianę. Stara farba (ona chyba najzwyklejsze była ) odchodzi w tych miejscach. Czy jest szansa, że jakaś (byłabym wdzięczna za polecenie jakiejś marki) farba akrylowo-lateksowa (inna?) utrzyma się na ścianie? W łazience jest raczej dobra wentylacja.

Odpowiedz
Anna! 2009-10-04 o godz. 03:12
0

"Stare spoiny jak nowe"
http://dom.gazeta.pl/ladny-dom/1,61566,2592694.html

Odpowiedz
MonikaT 2009-10-03 o godz. 00:19
0

Miałam ten sam problem :) Ściany pomalowałam farbą Maleinak z decoralu (specjalna do łazienek) i dobrałam kilka drobiazgów pod kolor kafelek (białe ze złotym wzorkiem). Oprócz tego wymiana muszli i zlewu też sporo dała.
Jeżeli masz na kafelkach kolorowe smugi, to dobierz coś w tym kolorze. Fajnie wyglądają też nieduże kosze wiklinowe albo bambusowe pomalowane farbą do drewna pod kolor kafelek, można tam trzymac kosmetyki.

Odpowiedz
ampa 2009-10-02 o godz. 14:53
0

moja łazienka także wymaga zmiany
dywaniki, deske, suszarke etc...wymieniłam na nową
fugowanie zakończyło się klęska-amatorszczyzna to amatorszczyzna
mam stare kafelki-granatowe
tak sie pieroństwa brudzą że SZOK
raz umyte ręce i znowu szorowanie
oczywiście każda smuge widac
dlatego zaciekawiła mnie ta farba do płytek ceramicznych
toż to jakieś rozwiązanie, co to za farba i gdzie można dostać?

a i czy ta taśma do oklejania wanny to jest towar łatwy do nabycia
czy trzeba szukac??

Odpowiedz
Justa_lublin 2009-09-30 o godz. 06:54
0

Jeśli chodzi o fugę przy wannie to ja propnuję przykleić taką specjalną taśmę uszczelniającą.
http://zdjecia.swistak.pl/00/01/62/54/1625423_1_b.jpg jest zdjęcia jak ona wygląda.

Ona jest samoprzylepna. i ładnie sie prezentuje, bo zachodzi troszeczkę na wannę i na kafelki. Są różne rodzaje szerokości.

Jeśli chodzi o dekorację kafelków, to mozesz wykorzystać okleinę samoprzylepną. Albo pobawić się w wycinanie całych płytek i klejenie ich co którąś płytkę, albo wycinanie jakiegoś motywu.

http://www.galpex.pl/product.php?katId=4 znajdziesz przykłady oklejanych mebli, ale wzornictwo oklein Dcfix'u lub Alkoru jest naprawdę duże. Polecam :)

Odpowiedz
agga73 2009-09-29 o godz. 20:39
0

gabi, aż się prosi, żeby prócz wymiany fug, jakiś akcent wprowadzić: fragment ściany na różowo (ew. bordowo) np pionowy pas przy lustrze, plus wszelkie dodatki w tym samym kolorze. powinno być zupełnie inaczej :) powodzenia :D

Odpowiedz
ladybird7 2009-09-29 o godz. 11:39
0

gabi jasne, jutro zrobie zdjecie :D

Odpowiedz
Gość 2009-09-29 o godz. 06:14
0

natalia25
A mozesz polecić tego znajomego z tym urządzeniem do wyszlifowywania fug?
ladybird7
A można jakoś zobaczyć na djeciu zdjecia jak wyglada taki przemalowany kafelek? please.

Odpowiedz
ladybird7 2009-09-29 o godz. 06:07
0

Tu gdziemiezkam sa specjalne farby do malowania glazury, sa rewelacyjne.Wczoraj na probe pomalowalam jedna plytke. Mioooooodzio :lizak: Plytka pomalowna wyglada jakby byla prosto ze sklepu, swieci sie i wogole.

Warto zapytac sie w sklepach z farbami zwlascza tych duzych,moze maja cos takiego.

Odpowiedz
Gość 2009-09-29 o godz. 05:36
0

A tym nożykim można wyciąć tylko fugi silikonowe czy też te zwykłe spomiedzy wszystkich kafelków. Pomyślałam ze mozw nałozenie jakiegos wyrazstego kontrastowego koloru dodało by trochę urody tej łazience.

Odpowiedz
Gość 2009-09-29 o godz. 05:23
0

http://www.muratordom.pl/7500_4672.htm
http://dom.gazeta.pl/Ladny-Dom/1,61566,1401925.html

i jeszcze o farbach
Farby, tynki, tapety wodoodporne
Odpowiedni rodzaj farb świetnie zastępuje płytki na ścianach. Powinny to być farby emulsyjne akrylowo-lateksowe, przeznaczone do pomieszczeń wilgotnych.
Ściana łazienki może też być wykończona tynkiem strukturalnym - drobno- lub gruboziarnistym. Niepolakierowany przepuszcza parę wodną. Jeśli zostanie pokryty lakierem akrylowym, powierzchnia stanie się nieprzepuszczalna dla pary wodnej i zmywalna.

Do łazienek stosuje się też specjalne zmywalne gatunki tapet. Mogą to być tapety papierowe, pokryte warstwą zmywalną, winylowe lub tapety z włókien szklanych pokrytych lakierem akrylowym, farbą akrylową lub epoksydową. Tapeta może być doskonałym uzupełnieniem ściany wykończonej płytkami ceramicznymi, szczególnie jeśli współgra ze stylem łazienki.
:)

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie