Quantcast
  • miu miu odsłony: 7714

    Jak Wasze dzieci reagują/reagowały na nocnik?

    Mam problemmoja córcia niedługo skończy 2,5 roku i nie chce słyszec ani o nocniku ani o kibelkuna wszelkie zachety reaguje płaczem i krzyczy ze chce pielucherobiłysmy juz jedno podejście,uczyłam ją ok 2 tygodni,2 nocniki stały,ona wszystko świetnie rozumie,sygnalizuje potrzeby,no ale cóz...podłoga i kanapa mokra i zero efektówi tu mam pytanie:-czy mam jej dać spokój i pozwolić aby sama zadecydowała kiedy bedzie "ten" moment(boje sie ze moze to nastąpić jak bedzie miała 4 lata albo wcale)-czy sama wkroczyć do akcji,ustalić konkretny dzień np.1 kwietnia i od tego dnia zacząc nauke?duzo o tym czytam i wszedzie piszą ze to dziecko samo musi zadecydować kiedyze bedzie wtedy z siebie dumne i dowartościuje sie w ten sposóbzeby nie zmuszaćtylko ja sie boje ze jak ona zobaczyła ze dam jej pieluche kiedy tego chce to bedzie tak prosic o nią w nieskończoność...wiem wiem ze kiedyś sie nauczy,w końcu rzadko sie spotyka pierwszoklasistów w pampersieale nie chce czekać zbyt długo bo chce ją wysłać byc moze do przedszkola a tam nie chcą dzieci w pieluszkachjuz nie wiem jak postępować,doradżcie plisss

    Odpowiedzi (64)
    Ostatnia odpowiedź: 2013-11-23, 10:34:56
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
czarnaaj 2013-11-23 o godz. 10:34
0

natalio--brawa dla malej usciskaj ja od ciotki --swietnie ze wreszcie pozbyla sie nocnikowego leku swietnie

u mnie niestety super postepow nie ma procz sikania an dworze bez majtek--jak pierwszy raz zaczal sikac to mnie wola i sie bal--che che ale wytlumaczylam i bilam brawo ze siku robi

Odpowiedz
Nelly 2013-11-23 o godz. 10:31
0

u nas w dalszym ciagu sa pampersy. W dzien chodzi bez majtek, pokazuje ze chce jej sie siku ale jak widzi nocnik jest histeria no i co ja mam robic. zabieram ja ze soba do wc i tlumacze co trzeba robic i jak sie robi siusiu do ustepu, ale skutku nie ma. Lalka nawet sika na nocnik i tez nie pomoglo. Jak juz zmoczy majteczki(potrafi dludo wytrzymac nawet pol dnia nie sika)to jej to nie przeszkadza.
brak mi juz pomyslow a do przedszkola idzie juz od wrzesnia


narazie odpukac udalo sie
chociaz praktycznie sila musialam ja posadzic na nocniku. Powiedziala mi ze hce si a nie miala pieluchy. Wiedzialam ze histeria reaguje jak zapytam czy chce na nocnik wiec wzielam ja do ubikacji. Placz wrzask wiec po chwili sciagnelam ja z toalety. Zaprowadzilam do pokoju. Powiedzialam ze nie ubiore jej pampersa i tu ma nocnik zeby sie wysikala. Lezala na lozku nawet nie chciala na nocnik popatrzec. Obok nocnika postawilam lalke na nocniku dla lalek. Znalazlam jakies naklejki i probowalam ja namowic zeby usiadla i bedziemy naklejac naklejki na nocniczek. Oczywiscie nie. Wiec ja wzielam i posadzilam na nocniku mimo jej sprzeciwu uspokoila sie troche zaczela bawic sie naklejkami i juz nie mogla wytrzymac wiec zrobila siusiu. To byla radosc przez lzy u niej. Pozniej sie strasznie cieszyla i byla ceremonia spuszczenia siuskow w toalecie. Od tej pory upomina sie o nocnik i juz kilka razy siusiala. teraz z kolei nie chce zakladac pieluchy. Musze jej tlumaczyc ze w nocy jak spi to nie czuje kiedy jej sie chce siku.
Nie jestem dumna z tego jak to robilam ale miala jakis uraz do nocnika nie wiem dlaczego. Juz sama wolala kiedy chce siku wiec byl juz najwyzszy czas
probowalam wszystkich sposobow zeby ja namowic do sikania na nocnik i zawiodlo.
Na szczescie zmienila swoje nastawienie do nocnika

Odpowiedz
Path_24 2013-11-23 o godz. 10:28
0

czarnaaj, zycze powodzenia w nauce sikania:) my mamy to już za sobą uf:):):)

Odpowiedz
Hala 2013-11-23 o godz. 10:25
0

Nie zazdroszczę ci tej sytuacji

Dziękii, Wojtek wie, od samego początku, przygotowywaliśmy go do tego, nawet sam poinformował dziadków o tym fakcie lol Teraz się cieszy, zobaczymy jak będzie później

Odpowiedz
czarnaaj 2013-11-23 o godz. 10:23
0

hala --ja wszystko rozumiem ale moja mama taka juz jest--che che i mowi ze my sikalismy na naocnik od roczku --no.....ona jak widzi pame na dywanie to zaraz panika i anrzekania jak nie wiem co...na razie cwiczymy na dowrze i jak jestesmy w "swojej" czesci
domu bo co ja poradze jak u siebie nie jestem.........

naprawde ci gratuluje ale fajnie ze znowu pojawi sie maluszek--ciekwe jak wojtek zareaguje --mowicie mu o dzidziusiu???????????????????????????????????????

Odpowiedz
Reklama
Hala 2013-11-23 o godz. 10:22
0

czarnaaj nie chcę cię wypytywać, bo przez skórę czuję, że wasze stosunki nie sa chyba najlepsze, ale może pogadaj z mamą, przecież w pampku się nie nauczy. Takie szkody może wyrządzić? U nas raz posisiał dywan, zazwyczaj siusial trochę w majtki i przerywał z wrzaskiem. Resztę dorobił na nocnik.


A wiesz, jaka to oszczędnosć My od ponad roku w dzień bez pampka, ale wkrótce znów sie zacznie

Odpowiedz
czarnaaj 2013-11-23 o godz. 10:18
0

dziewczyny dzieki za wsparcie i linki

hala --tak moja mamanie pozwala grrrr w domu--jasny gwint --no tak----ale w swoim pokoju choc mu pozwalam--teraz duzo jest an dworze--ale szukam mieszkania do wynajmu wiec moze juz na to mieszkanko posika che che 00co aj poradze

dzis sam przyniosl nocnik i chcil siedziec

hala ja ie wiedzilam ze ty w ciazy jestes rany :D

marta barbarossa macie widze juz sukcesy superrrrr

Odpowiedz
Hala 2013-11-23 o godz. 10:17
0

Gratulacje dla oby Karolinek :D

czarnaaj zaraz poszukam linka do tych ksiąęk i wkleję.
A o co chodzi twoim rodzicom, o dywany ?


http://www.badet.pl/go/_info/?id=33006
http://www.badet.pl/go/_info/?id=25311

Ta pierwsza to chyba bowsze, ładniejsze wydanie tej drugiej :D

Czarnaaj nie mozesz dziecko robić wody z mózgu i zakładać mu pampka po domu. Pogadaj z mamą. Teraz jest najlepsza pora na to, nie zimą.

Odpowiedz
marta_lodz 2013-11-23 o godz. 10:13
0

czarnaaj, trzymam kciuki , jak juz zatrybi to nawet cukierek nie bedzie potrzebny

a my dzisiaj odnioslysmy upragniony sukces siusiania w miejscu publicznym. Zawolala i bez skrępowania wysiusiala sie za drzewem. Miala radoche bo "obsiusiala mrówki'. lol

Odpowiedz
miu miu 2013-11-23 o godz. 10:12
0

dzisiaj poszłysmy na plac zabaw pierwszy raz bez pampka
zasikała jedne gatki,zmieniłam na suche i wytłumaczyłam ze musi mi powiedziec jak bedzie chciała
drugie gatki zostały suche,wytrzymała do powrotu do domu
nie było tak żle :D
zaakceptowała to ze jest na dworze bez pieluchy
a nawet mam wrazenie ze jej sie to podobało
na pewno wygodniej

Odpowiedz
Reklama
czarnaaj 2013-11-23 o godz. 10:10
0

marta--che che faktycznie nagorda to dobra rzecz cukierek lizak czy cos takiego no fakt ze fajne to jest---no tomoze cos z tego bedzie bede wam pisalal co i jak--najlepiej jest an dworze ---ech oby zatrybil wreszcie :D

Odpowiedz
marta_lodz 2013-11-23 o godz. 10:09
0

czarnaaj, skoro wola jak juz zrobil w pampka to juz jest dobrze.
Ja zrobilam tak: zaparlam sie i zdjelam dyfinytywnie pampek na dzien. Powiedzialam jej ze pampek jest na noc . latala w majtkach, sikala gdzie chce a na nocnik nie chciala. Juz chcialam to sobie odpuscic ale po kilku dniach takiego zachwania nagle zatrybila a moze sie raczej zawstydzila gdy jej mąż zwrocil uwage ze ma robic do nocnika a nie na dywan. I tak za kazdym razem jak zrobila do nocnika to byl wybuch mojej radosci, rytual wylewania siuskow do wc i oczywiscie nagroda - malutki cukierek. Z dnia na dzien byla co raz lepiej. po 10 dniach mamy pelen sukces. teraz czeka nas jeszcze nocny pampek.
bedz wytrwala, spokojna i daj mu czas "posiusiac" caly dom.

Odpowiedz
czarnaaj 2013-11-23 o godz. 10:07
0

czesc hala--raju jaki wojtas juz chlop na schwal--starsznie wpowazny mezczyzna --brawo--dzieki za rade --jak bylo u was?

a te ksiazeczki to mas zmoze linka ?u mnie nie widzilam jeszcze --a wysadzam , i tez puszczam bez pampka na dworze bo w wdomu--a jeszcze mieszkamy z rodzicami niestety moja mma nie pozwala grrr

Odpowiedz
Hala 2013-11-23 o godz. 10:03
0

Tylko zachęcanie, nagradzanie, wybuchy radości jak sie uda. Mozesz kupic książeczkę o kamyczku(są dwie) o nocniczku. Możesz wysadzać co jakis czas, zdjąć pampersa itp. Ale jeśli dziecko jeszcze nie dojrzało fizycznie i psychicznie do tego, to to niewiele da.

Odpowiedz
czarnaaj 2013-11-23 o godz. 10:00
0

u nas niestety na razie nie ma jakis postepow wit ma rok i 1o- miesiecy sikac nie wola jak chche tylko informuje jak juz zrobi --hmmmmm czasem siedzi na nocniku przez 15 min anwet i nic--a jak ubiore pampka to nagle kupa zaraz grrrrr---na nocnik siadc lubi tylko jak widzi bajke --co tam jeszcze goni po dworze z gola pupa ale na razie ciezko jest macie jakies pomysly???????????????????????????????????????????????????????/

Odpowiedz
justalka 2013-11-23 o godz. 09:56
0

U nas jest właśnie problem z tym kucaniem samodzielnym, zawsze sie obsiusia, wiec ja ją podnoszę

Odpowiedz
Hala 2013-11-23 o godz. 09:55
0

Chodzisz z nią w ustronne miejsce? Tlumacz, żenikt nie patrzy, rób "sisisi". Z chlopakiem jest latwiej, bo on ma frajde w tym, ze coś posiusia, choć my zaczynaliśmy siusiać nie na stojąco Ponoć własnie jak unosiz dziecko i przyciągasz mu nóżki do brzuszka, to łatwiej mu się wysiusiać, niz jeśli kuca samo

Odpowiedz
marta_lodz 2013-11-23 o godz. 09:52
0

dziewczyny jak przekonac wstydzioszke by wysikla sie na trawke?

Odpowiedz
justalka 2013-11-23 o godz. 09:48
0

olek w dzień bez pieluchy już kilka miesięcy, ale w nocy mam opory żeby nie zakładać. jak to było u was?


odkąd zdjęłam pieluchę w dzień, zrezygnowałam również w nocy, przesypia całe noce bez robienia siku, a jak jej sie zachce to albo idzie sama albo mnie woła :)

Odpowiedz
marta_lodz 2013-11-23 o godz. 09:45
0

marta27, na wlasnym podworku bedzie ciezko bo takiego nie mam - mieszkam na osiedlu w bloku. tak wiec pozostaje nam nauka siusiania na spacerze. musze cos wymyslec przed wyjazdem na wczasy nad morze. :|

Odpowiedz
marta27 2013-11-23 o godz. 09:43
0

ja nie bardzo pomoge, bo my nauke zaczynalismy wlasnie od siusiania na podworku - na trawce mielismy pierwsze sukcesy lol i mielismy odwrotny problem - Maia krzyczala "siusiu" i biegla na podworko lol
Marta a moze sprobuj wysiusiac Karolinke na wlasnym podworku - zeby sie tak tej trawki nie bala...

Odpowiedz
miu miu 2013-11-23 o godz. 09:41
0

marta_lodz, my tez dopiero nad tym pracujemy
moje dziecie panicznie boi sie publicznych kibelków

Odpowiedz
marta_lodz 2013-11-23 o godz. 09:37
0

barbarosa, super !
Ja moze poradzicie mi jak mam moją przekonac do siusiania na spacerze. Kurcze mala sie tak wstydzi ze za chiny nie chce zrobic na trawke. jak nie pije nic na spacerze to umie nawet 1,5 godzinki wstrzymywac - no tak bo sika zaraz po przyjsciu do domu. A jak cosik pije to siusia ukradniem podczas zabawy. I tak oto wcoraj w tym upale wydoila swoje picie i nawet nie wiem kiedy dwa razy sie zlala. Pytalam co chwila czy chce siku ale ona zawsze ze nie. Z taką paniką w oczach sie ozglądala czy przypadkiem nikt nie slyszal.

Odpowiedz
marta27 2013-11-23 o godz. 09:33
0

ja mysle ze z zakladaniem pieluch na noc jest troche tak jak z drzemka - jak kilka razy wstanie z sucha pieluszka to mozna odwazyc sie i jej nie zakladac :D tylko trzeba wstac w nocy i zaprowadzic spiocha na sedes - bo posiusia jak nic :D

Odpowiedz
madzer 2013-11-23 o godz. 09:30
0

barbarosa super! gratulacje! ja to się boję ciągle bezpieluszkowych nocy olek w dzień bez pieluchy już kilka miesięcy, ale w nocy mam opory żeby nie zakładać. jak to było u was?

Odpowiedz
justalka 2013-11-23 o godz. 09:28
0

no dokładnie barbarosa! Super!!!!brawo dla Karolinki :D :D :D
nasza nauka też sie skończyła tym ze Zosia wogóle nie wołała tylko sama chodziła do toalety i robiła

Gratuluje również marcie lódz ze wam sie udało, ja z Adasiem jeszcze na poważnie nie zaczęłam

Odpowiedz
miu miu 2013-11-23 o godz. 09:26
0

słuchajcie,moje dziecko robi siusiu do nocnika :D
sama,bez namawiania,zaskoczyła nas totalnie
przestawiła sie w ciagu jednego dnia :D
jeszcze z kupą mamy problem ale myśle ze to kwestia czasu
super,nawet nie wiecie jak sie ciesze
kazde dziecko chyba ma "swój czas"

Odpowiedz
marta_lodz 2013-11-23 o godz. 09:24
0

a my sie pochwalimy , mamy pełen sukces nocnikowy. 10 dni zajeła jej pelna nauka. nie ma juz wpadek, wola sikiu i kupke, umie nawet wstrzymywac przez dluzszą chwilke, pampki zakladam tylko na noc bo drzemke w dzien takze przesypia bez pampka (tak sobie zazyczyla) i nigdy nie zasikala łózka.
teraz przed nami test na spacerze, jestem dobrej mysli

Odpowiedz
Hala 2013-11-23 o godz. 09:20
0

Lato w tym bardzo pomaga Barbarossa.
U nas własnie minął rok odkąd W. nie chodzi w pampersie. Tzn. rok temu zakładałam mu na noc i na dłuższy spacer - choć akurat ze spaceru zawsze wracał suchy, bo Wojtuś domagał się wysadzania na trwakę albo na muszlę. Wiemy już, gdzie w mieście można skorzystać z toalety

Odpowiedz
sylwiawlbn 2013-11-23 o godz. 09:19
0

No pewnie,ze bedzie dobrze.CAle lato nauki przed wami.

Odpowiedz
miu miu 2013-11-23 o godz. 09:15
0

sylwiawLBN napisał(a): NApewno musi byc jakis sposob,przeciez nie bedzie chodzic w pieluchach do 18 roku zycia
no tego to jestem pewna lol ze nie bedzie
dziekuje za rady
myśle ze przychodzi taki moment kiedy dziecko samo juz nie chce pieluch
ja sie generalnie jakoś juz tym nie martwie
po domu chodzi bez pieluchy,zakładam tylko na noc i na spacer
raz zrobiła siku do nocnika a poza tym to róznie bywa
na podłoge,na kanape,na łózko przez sen ale trudno sie mówi
myśle ze to juz niedługo
mi w zasadzie nie przeszkadza tak bardzo ze ona sie jeszcze nie "odpampersowała"
denerwuje mnie tylko takie gadanie ze "ojejku,taka duza i z pieluchą"
problem poteguje to ze ona jest wysoka i ostatnio przytyła i wszyscy myśla ze ona ma 3 lata a nawet więcej...jak mówie ze jeszcze nie ma 3 to nie wierza...
eh,ja sie naprawde tym nie martwie bo kazde dziecko dojrzewa w innym czasie,tak samo jak do chodzenia,siadania,mówienia i nie bede robić nic na siłe
mysle ze bedzie dobrze :D juz wkrótce :D

Odpowiedz
marta_lodz 2013-11-23 o godz. 09:14
0

pomysł z jedną pieluchą na noc uwazam za rewelcyjny - od jutra wracamy do nauki. W koncu 18 mc zaraz skonczy.

Odpowiedz
Gość 2013-11-23 o godz. 09:11
0

Odpowiedz
sylwiawlbn 2013-11-23 o godz. 09:09
0

no a ja sie juz pochwalam BO pisalam juz posta w tym temacie jak moja mala jeszcze nie sikala do nocnika a teraz juz sika .JAk to sie stalo? NIeiwem dokladnie.Puszczalam ja bez pieluchy,co 10 minut pytalam czy chce siku...ona odp ze nie ale i tak ja wysadzalam i robila.Za kazdym razem chwalilam ja jak zrobila jaka to ona grzeczna i duza. lol Z nocnika wyrwalam pozytywke :D Powoli powoli zaczela wolac ze chce siku.Lapala sie za pieroga i wolala sisi.Wcale nie probowalam na sile jej wysadzac.Nocnik dostala na pierwsze urodziny i stal.Od czasu do czasu zlapalam kopke,ale nie zakomunikowana.O siku moglam pomarzyc.Samo jej to przyszlo.I tez sikala na fotele,dywany itp jak puszczalam ja bez pieluchy,ale tego nie da sie niestety ominac.Sama zauwarzyla ze bez pieluchy jest jej wygodniej.Tlumaczylam ze jak chce chodzic z golym pierozkiem lol to tu trzeba najpierw siku zrobic i pokazywalam nocnik.Kupilam majteczki z kolorowymi nadrukami,potem zaczela sama wyciagac z szuflady i sobie zakladac,bo jej sie to bardzo podobalo.POtem druga nowosc-sikanie na trawke... i tez jej sie bardzo spodobalo.Teraz juz nawet potrafi trzymac.CZasami jak nie moge jak wysadzic to mowie zeby trzymala i trzyma.Wiem ze wiele zalezy tez od dziecka,ciesze sie ze tak szybko zaczaila o co chodzi.Teraz juz i do kibelka zrobi nawet bez mini deski. Ale sie nachwalilam Mysle ze niepowinnas nalegac.Wiem ze 2.5 roku to sporo ale nie nalegaj.W taki sposob wcale jej niepomagasz.Ona nawet jezeli wie o co chodzi i ze tam powinna zrobic siku to nie bedzie chciala,Tylko po to zeby zrobic ci na zlosc.Zeby bylo po jej mysli.Sprobuj tak jak ja.Niech zacznie narazie chodzic bez pieluchy.Wyjdzie gdzies bez niej,niech nauczy sie to kontrolowac.Ubiez ja tak zeby wrazie co, bylo ci latwo zmienic majteczki.Niedenerwuj sie na nia,tylko jej mow ze jak drugi raz zrobi to bedzie taka mokra wracala do domu bo juz nie masz trzecich majteczek.Co jakis czas pytaj sie jej czy chce siku.Zreszta sama to powinnas wyczuc.TAkie dziecko w ciagu dnia sika gdzies co pol albo co godzine.Ale to zalezy ile pije.Schowaj pieluchy,zostaw tylko jedna.Niech ja widzi.POwiedz ze masz tylko jedna pieluche i ze ona jest na noc.Ze jak chce to mozesz jej zalorzyc ale w nocy pieluchy nie bedzie i bedzie jej mokro.Ze w dzien robi sie siku do nocnika a po pieluszke chodzisz do sklepu po jej kolacji.Ona musi zrozumiec ze pieluchy nie sa juz w domu potrzebne.Uwierz mi jezeli zacznie kontrolawac sikanie w ciagu dnia w bardzo krotkim czasie spostrzezesz ze w nocy tez nie zrobi siku do pieluchy.Za kazdym razem jak prosi o pieluche tlumacz jej ze masz tylko jedna.I ze ona jest tylko na noc.NAewno minie troche czasu ale potem przyzwyczaji sie ze pieluche zakladasz jej tylko na noc.A w ciagu dnia musisz ja teraz niestey uswiadamiac ze ma sikac do nocnika.Bo piszesz ze jest przywiazana do pieluchy..to wlasnie niech wie ze jej ich calkowicie niezabierasz,ze ma pieluszke ale tylko jedna.wtedy bedzie wiedziec ze niezabralas jej czegos na czym jej najbardziej zalezalo.I niech chodzi w domu caly czas bez pieluchy.Nocnik niech stoi w pokoju niech go widzi,nie chowaj go do lazienki,wtedy bedzie ci latwiej jej wytlumaczyc jak sie zsika ze tu powinna zrobic,Mysle ze ona doskonale wie ze nocnik sluzy do sikania i kiedy chce jej sie siku jak np go widzi to spoglada na niego ale to jej kwestia buntu.Dlatego musisz i ty sie zbuntowac.Musisz byc stanowcza ale nie nerwowa.Ostro stawiaj swoje warunki.NAwet jezli w ciagu dnia bedzie chciala pieluche,bedzie wrzeszczec i cie kopac,klac na ciebie,podejdz do niej ze jak chce jej siku to jak sie uspokoji to pojdziemy zrobic do nocnika.Niech wie ze mimo tych telepawek i tak i tak zrobi do nocnika.A potem sie jej zapytaj"I po co bylo tak wrzeszczec? Tlumaczylam ci juz ze pieluszka jest tylko noc"Jezeli zrobi w domu w majtki,niech troche w nich posiedzi,niech czuje ze jest mokro i niewygodnie,najlepiej jakby byla jeszcze w jakichs spodniach bo podejzewam ze majteczki sciagnie jak potrafi.Ale niezapominaj sie jej pytac czy che siku.To jest wazne bo w tki sposob pomagasz jej to kontrolwac i przypominasz jej o tym.Ze niezrobi tego neswiadomie.NAewno bez krzykow sie nieobejdzie.Ale badz twarda.Tzrymam kciuki.Nie ulegaj i nie djaj soba rzadzic. NApewno musi byc jakis sposob,przeciez nie bedzie chodzic w pieluchach do 18 roku zycia Musi wkoncu poczuc co to wstyd.


no a ja sie juz pochwalam BO pisalam juz posta w tym temacie jak moja mala jeszcze nie sikala do nocnika a teraz juz sika .JAk to sie stalo? NIeiwem dokladnie.Puszczalam ja bez pieluchy,co 10 minut pytalam czy chce siku...ona odp ze nie ale i tak ja wysadzalam i robila.Za kazdym razem chwalilam ja jak zrobila jaka to ona grzeczna i duza. lol Z nocnika wyrwalam pozytywke :D Powoli powoli zaczela wolac ze chce siku.Lapala sie za pieroga i wolala sisi.Wcale nie probowalam na sile jej wysadzac.Nocnik dostala na pierwsze urodziny i stal.Od czasu do czasu zlapalam kopke,ale nie zakomunikowana.O siku moglam pomarzyc.Samo jej to przyszlo.I tez sikala na fotele,dywany itp jak puszczalam ja bez pieluchy,ale tego nie da sie niestety ominac.Sama zauwarzyla ze bez pieluchy jest jej wygodniej.Tlumaczylam ze jak chce chodzic z golym pierozkiem lol to tu trzeba najpierw siku zrobic i pokazywalam nocnik.Kupilam majteczki z kolorowymi nadrukami,potem zaczela sama wyciagac z szuflady i sobie zakladac,bo jej sie to bardzo podobalo.POtem druga nowosc-sikanie na trawke... i tez jej sie bardzo spodobalo.Teraz juz nawet potrafi trzymac.CZasami jak nie moge jak wysadzic to mowie zeby trzymala i trzyma.Wiem ze wiele zalezy tez od dziecka,ciesze sie ze tak szybko zaczaila o co chodzi.Teraz juz i do kibelka zrobi nawet bez mini deski. Ale sie nachwalilam Mysle ze niepowinnas nalegac.Wiem ze 2.5 roku to sporo ale nie nalegaj.W taki sposob wcale jej niepomagasz.Ona nawet jezeli wie o co chodzi i ze tam powinna zrobic siku to nie bedzie chciala,Tylko po to zeby zrobic ci na zlosc.Zeby bylo po jej mysli.Sprobuj tak jak ja.Niech zacznie narazie chodzic bez pieluchy.Wyjdzie gdzies bez niej,niech nauczy sie to kontrolowac.Ubiez ja tak zeby wrazie co, bylo ci latwo zmienic majteczki.Niedenerwuj sie na nia,tylko jej mow ze jak drugi raz zrobi to bedzie taka mokra wracala do domu bo juz nie masz trzecich majteczek.Co jakis czas pytaj sie jej czy chce siku.Zreszta sama to powinnas wyczuc.TAkie dziecko w ciagu dnia sika gdzies co pol albo co godzine.Ale to zalezy ile pije.Schowaj pieluchy,zostaw tylko jedna.Niech ja widzi.POwiedz ze masz tylko jedna pieluche i ze ona jest na noc.Ze jak chce to mozesz jej zalorzyc ale w nocy pieluchy nie bedzie i bedzie jej mokro.Ze w dzien robi sie siku do nocnika a po pieluszke chodzisz do sklepu po jej kolacji.Ona musi zrozumiec ze pieluchy nie sa juz w domu potrzebne.Uwierz mi jezeli zacznie kontrolawac sikanie w ciagu dnia w bardzo krotkim czasie spostrzezesz ze w nocy tez nie zrobi siku do pieluchy.Za kazdym razem jak prosi o pieluche tlumacz jej ze masz tylko jedna.I ze ona jest tylko na noc.NAewno minie troche czasu ale potem przyzwyczaji sie ze pieluche zakladasz jej tylko na noc.A w ciagu dnia musisz ja teraz niestey uswiadamiac ze ma sikac do nocnika.Bo piszesz ze jest przywiazana do pieluchy..to wlasnie niech wie ze jej ich calkowicie niezabierasz,ze ma pieluszke ale tylko jedna.wtedy bedzie wiedziec ze niezabralas jej czegos na czym jej najbardziej zalezalo.I niech chodzi w domu caly czas bez pieluchy.Nocnik niech stoi w pokoju niech go widzi,nie chowaj go do lazienki,wtedy bedzie ci latwiej jej wytlumaczyc jak sie zsika ze tu powinna zrobic,Mysle ze ona doskonale wie ze nocnik sluzy do sikania i kiedy chce jej sie siku jak np go widzi to spoglada na niego ale to jej kwestia buntu.Dlatego musisz i ty sie zbuntowac.Musisz byc stanowcza ale nie nerwowa.Ostro stawiaj swoje warunki.NAwet jezli w ciagu dnia bedzie chciala pieluche,bedzie wrzeszczec i cie kopac,klac na ciebie,podejdz do niej ze jak chce jej siku to jak sie uspokoji to pojdziemy zrobic do nocnika.Niech wie ze mimo tych telepawek i tak i tak zrobi do nocnika.A potem sie jej zapytaj"I po co bylo tak wrzeszczec? Tlumaczylam ci juz ze pieluszka jest tylko noc"Jezeli zrobi w domu w majtki,niech troche w nich posiedzi,niech czuje ze jest mokro i niewygodnie,najlepiej jakby byla jeszcze w jakichs spodniach bo podejzewam ze majteczki sciagnie jak potrafi.Ale niezapominaj sie jej pytac czy che siku.To jest wazne bo w tki sposob pomagasz jej to kontrolwac i przypominasz jej o tym.Ze niezrobi tego neswiadomie.NAewno bez krzykow sie nieobejdzie.Ale badz twarda.Tzrymam kciuki.Nie ulegaj i nie djaj soba rzadzic. NApewno musi byc jakis sposob,przeciez nie bedzie chodzic w pieluchach do 18 roku zycia Musi wkoncu poczuc co to wstyd.


O moj Boze co mi sie tu narobilo Msz teraz moich moralow 2 razy wiecej

Odpowiedz
łza 2013-11-23 o godz. 09:05
0

Ja też sie pochwale ze moja corcia szybko zakumała o co chodzi z tym nocniczkiem.Trwało to zaledwie tydzień a teraz już sama woła że chce siusiu lol
Ale przez ten tydzień kiedy ją uczyłam to nie nadąrzałam z praniem gacioków

Odpowiedz
marta_lodz 2013-11-23 o godz. 09:04
0

a u nas jest tak - Karolina wyczuwa siku i kupke , woła nawet "siusiu" i wtedy biore ją na nocnik i wtedy u niej blokada - siedzi kilka sekund i ucieka a po kilku minutach robi siku w majtki. Ale prawdziwy problem jest potem , nastepuje histeria i placz gdy chce jej zmienic spodenki na suche. Po takiej "awanturze" omija nocnik szerokim łukiem. Jak jest w pampersie to tak samo jest awantura przy zmianie go na suchy. Cholera juz nie wiem co robic bo ona wyraznie mowi mi ze chce chodzic bez pampka i ze bedzie robic do nocnika. pare razy udalo mi sie zlapac kupke i raz siusiu - byl pełen rytual itp wiec ona wie ze dobrze zrobiła. Nie chce jej na sile sadzac co dwie godziny na nocnik bo podejrzewanm ze bedzie to samo co przy zmianie spodenek. odpuszczam co pewien czas nauke nocnik bo ona jest uparciuch i im bardziej ja nalegam tym bardziej ona jest na "nie". :|

Odpowiedz
saaandraaa 2013-11-23 o godz. 09:02
0

ja uczyłam inez siadać na nocnik w pieluszce i ubraniu. jak widziałam, że się zaczyna to sadzałam ją na nocnik. a teraz sadzam ją bez pieluchy i nie protestuje.
ja bym raczej do nocnika nie zmuszała, bo może się zrazić i będzie jeszcze trudniej.

Odpowiedz
Joasik 2013-11-23 o godz. 08:59
0

maka napisał(a):może zmiaqna otoczenia na nią źle wpływa całkiem możliwe, tym bardziej, że siusianie u dzieci jest ściśle powiązane z ich psychiką i emocjami. Bądź cierpliwa i spokojna (choć wiem, ze moze byc to trudne), bo Mała jak radarek szybko wyłapie Twój niepokój i on udziela sie jej i to tylko pogłębia problem i niestety kółko sie zamyka.

Odpowiedz
Gość 2013-11-23 o godz. 08:06
0

I po radości mała zaczeła ślicznie a teraz z dnia na dzień jest coraz to gorzej nie mam już siły ani nerwów tak ładnie wołała siusiu jedynie przes sen zdażyło jej sie popuścić no i był problem z kupką a teraz kupa codziennie w majtkach i wcale nie woła zachowuje sie tak jak by wogule o niej nie wiedziała że ją wogule zrobiła w galotki a jeszcze od kilku dni ma problem z siusianiem wyjdziemy z domy i buch już leci albo wskoczy nam do łużka i znowu powudż mam już dosyć prania i sprzątania tych siuśkówjak mam do niej dotrzeć co się z nią stało gdzie ja popełniłam bład Jestem od kilku dni u teściowej i tu się tak pogorszyło z siusianiem może zmiaqna otoczenia na nią źle wpływa Ja już naprawde nie wiem poradźcie coś bo moja radość szybko mineła..... teraz to częściej chce mi się płakac :(

Odpowiedz
NUKA 2013-11-01 o godz. 01:42
0

u nas z nocniczkiem nie bylo zadnych problemow, zaczelismy wczesnie ale nie zaluje bo maly nie bal sie nocnika i zawsze cos tak udawalo mu sie zrobic...teraz czesto sam go sobie przynosci i chce siadac, i od razu po tym jak go posadze cos robi :) kiedys probowano mi wmowic ze za wczesnie zaczynam, nie warto bo on i tak nie wie o co chodzi...dobrze ze nie sluchalam :) skoro udaje mu sie zawsze cos zrobic i jeszcze sie z tego mocno cieszy jak zrobi to chyba warto bylo :) kiedy juz bedzie umial calkowicie kontrolowac swoje potrzeby bedzie nam o niebo latiwej odzwyczaic sie od pampersow

Odpowiedz
marta27 2013-11-01 o godz. 01:34
0

maka napisał(a): potrafiła siedzieć po 6godz na nocniku
6 godzin?????? :o

Majka po 23 sekundach jest juz na nogach lol

Odpowiedz
Gość 2013-10-31 o godz. 06:57
0

Musze się pochwalic osiągłyśmy zamierzony cel moja curcia robi siusiu na nocniczek nawet nie wiecie jak ja sie ciesze a jaka z tym jest wygoda i o ile lzej Mamy jeszcze problem z kupkami bo jeszcze do końca ich nie wyczówa no i zdaża się niespodzianka w majtkach ale z tym to już chyba będzie pestka. Życze wszystkim mamą wytrwałości i cierpliwości daćie rade u mnie samo przyszło bo jak ją przymuszałam do nocnika to potrafiła siedzieć po 6godz na nocniku a tym razem sama chodziła po kuchni bez pieluchy i nagle zawołała i od dwóch tygodni bez pieluchy nawet nocki przesypia bez :D

Odpowiedz
Gość 2013-10-20 o godz. 09:20
0

ja zaczelam od dzis, po calym dniu udalo sie zlapac 1 raz przed kapielą, wiec mysle ze to sukces
teraz musze meza dopilnowac zeby Witkowi nei odpuszczal!

Odpowiedz
ketriken 2013-10-01 o godz. 12:06
0

ja myslalam ze moj K. to taki maly osiolek i ze jeszcze nie wie kiedy mu sie chce sikac.

Watpilwosci tych pozbawila mnie sytuacja gdy pewnego razu przyszla do nas znajoma ze swoja coreczka. K. zeby zaimponowac 18 miesiecznej kobietce zawolal zebym mu dala nocnik ze cche zrobic siku do nocnika. Bylam bardzo zdziwiona ale sciagnelam mu pieluszke i posadzilam,
Po chwili K. powiedzial ze juz zrobil siku i zrobil. Bylam w wielkim szoku. Co to kobieta z chlopem nie zrobi!!!!!Tak naprawde to on doskonale wie o co w tym wszystkim chodzi - ale po co sie meczyc skoro jest pielucha- i odchodzic choc na chwilke od ulubionych autek.

Po tym wydarzeniu juz nie ma wyjscia od dwoch dni chodzi bez pieluchy - idzie ciezko ale chyba juz nie ma odwrotu.

Wyrtrwalosci dla mam odstawiajacych pieluszi :) :)


Dziewczyny i stalo sie. Moj K. sika i robi kupki na nocnik. Az trudno uwierzyc ale nauka trwala dwa dni. Po prostu sciagnelam K. pieluche i spodenki, pozstawilam nocnik i powiedzialam, ze mam nadzieje ze beda tam ladowac jego siku i kupki. I... K. zaczal kicac na nocnik i sam sikac. Przez dwa dni chodzil z gola dupka i sam siadal kiedy mial potrzebe. Teraz chodzi w majteczkach i spodenkach i wola o kazda kupke, siku i nawet swoje pierdzochy robi do nocnika.... :D
na razie nie bylo zadnej wpadki i anwet jak sie bawi swoimi ukochanymi autkami to sie odrywa i mowi ze chce

Odpowiedz
sylwiawlbn 2013-10-01 o godz. 05:06
0

Moja mala tez jakos tak niekoniecznie wybucha entuzjazmem jak przynosze nocnik z lazienki Czasami puszczam ja bez pieluchy,wysadzam co pol godziny a i tak zrobi gdzies za fotelem,bo poco do nocnika Nie zawola jeszcze ze chce siku.Na pytania zawsze odpowiada NIE i na siku i na kope.Kope zazwyczaj udaje mi sie zlapac bo zawsze jak ja robi to wlazi w rozne kąty i wtedy lece na leb na szyje po nocnik. A jezeli chodzi o grajace nocniki to u mnie sie niestety niesprawdzil.JAk tylko zaczynal grac to mala przestawala sikac.Nie bala sie,ale chamowalo ja ta.teraz juz wieczorem zazwyczaj lata bez pieluchy,ale z tym sikaniem jeszcze roznie bywa.Mysle ze jeszcze nie jest gotowa. Napewno zacznie kiedys wreszcie wolac za potrzeba,ale nic na sile.

Odpowiedz
agusica 2013-09-30 o godz. 11:22
0

A moja mała robi codziennie rano kupke do nocnika:)Wiem ze robi to jeszcze całkiem bezwiednie ale widze ze już wie że weszło to w jej rytm dnia!na samym początku robiła kupke tylko na przewijaku później na bujaku a teraz na nocniku:)I jestem z niej dddduuuuuuummmmnnnnnnnaaaa!Ale jeszcze długa droga do samodzielnosci:)Za mała jest ta moja mała do tego aby pokazać cokolwiek ze chce zrobic siku lub kupe:)Ale wiem ze nie zostaje to całkiem bez odzewu z jej strony bo czeka na to gdy ją posadze na nocnik:)

Odpowiedz
Hala 2013-09-29 o godz. 08:59
0

Jak W. miał 22 miesiące zaczelismy, po tygodniu nauki wołał sam. Poczatkowo miał problem ze zrobieniem kupki i wstrzymywał, albo robił zaraz po załozeniu pampka(miałam schize i zakładałam mu jeszcze na spacer, choc nigdy go nie zsiusiał). Jakiś czas musiał mieć też na noc, bo w nocy pił wode i siusiał.

Odpowiedz
aruga 2013-09-29 o godz. 08:43
0

Hala to kiedy Wam się udało odpieluchować?
Bo mój to na razie nie skory do współpracy i myślę o poważnej nauca latem

Odpowiedz
Hala 2013-09-29 o godz. 01:45
0

Nic na siłę, ja próbowałam pierwszy raz jak W. miałok 17 mieisięcy i była to totalna porażka.

Odpowiedz
Gość 2013-09-28 o godz. 23:48
0

To miałaś fajnie aż ci zazdroszcze ja narazie się męcze i jak narazie nie widze zadnej poprawy a nie chce jej na siłe zmuszać bo wcale nie będzie mi chciała siadać na nocniczek więc czas pokaże Będe czekała... :D

Odpowiedz
Hala 2013-09-28 o godz. 20:08
0

niekoniecznie, ja używałam pampersów, nie wysadzałam wcześniej a nauka nocnikowania zajęła nam krótko. Tragiczne były tylko pierwsze 2-3 dni.

Odpowiedz
Gość 2013-09-28 o godz. 08:33
0

Moja curcia skończyła w lutym dwa latka a ja teraz od tygodnia podjełam walke z siusianiem i narazie ręce mi opadają siusia wszędzie tylko nie na nocnik jedynie udaje się że zrobi po dżemce w południe to bardzo się cieszy i ja staram się z nią cieszyć ale to ją jakoś nie zachęca woła siusiu ale jak ją posadze to nic nie zrobi a ino wstanie to odrazu leci katastrofa :(
Gdy mała miała roczek sadzałam ją i bardzo ładnie robiła i siusiu i kupke potem poszłam do pracy i nie miał kto tego dopilnować i tak jej mineło siusianie teraz bardzo żałuje że przestałam to jest wina i moja i pampersów one są bardzo wygodne dla nas ale puźniej mamy wielki problem z nocnikami

MAMUŚKI DAMY RADE chyba :)

Odpowiedz
Madzia :) 2013-08-27 o godz. 02:47
0

hejka moja Ewi ma 20 m-cy i od m-ca prawie pieknie sika na nocnik albo do kibelka zalezy gdzie chce, musze przyznac ze pocztki byly nieciekawe, nie wolala tylko sikala gdzie popadnie, ale zaczelam ja wysadzac co 15 min najpierw potem co 20 i co pol godz, wiedziala o co chodzi ale pieron nie chcial wolac, to powiedzialm jej ze jak nie bedzie wolac to ja robak w dupcie ugryzie i pomoglo od tamtej pory wola siku i kupe a pieluche zakladam profilaktycznie do spania i na spacery. Ale zgadzam sie ze po pierwsze dziecko tzreba duzo chwalic i nagradzac. Ja nie mialam grajacego nocika wiec dostawala nagrody, albo cos slodkiego albo gume i to tez pomagalo. Takze wytrwalosci zycz3e

Odpowiedz
Martyna188 2013-08-27 o godz. 00:42
0

ja u siebie mam to juz za soba poprostu sadzalam mala po pol godziny no i teraz tylko pieluche zakladamy na noc

Odpowiedz
Path_24 2013-08-26 o godz. 21:21
0

u nas też poszło szybko, zresztą wątek nocnikowy juz był i pisałyśmy już tam.

Ja zwyczajnie trzymałam malą bez pieluchy i starałam sie "trafić" na moment siusiania, małej sie to spodobało i od roku prawiej nie sika w pieluchy. Sama chodzi do lazienki, trzeba tylko zapalic jej swiatełko, usiądzie na sedes , w zasadzie nie miałam żadnego problemu z nauczeniem jej siusiu na sedes.

Odpowiedz
migotka69 2013-08-26 o godz. 12:09
0

u nas zuzia sama zaczela wolac najpierw nas podpatrywala a potem chciala jak mama i tata zaczelo sie sadzanie na kibelku dla zabawy potem kilka razy siedzialysmy obie tzn ona na nocniku ja na kibelku a potem samo juz sie potoczylo zaczela wolac nie chciala pieluchy bo bez wygodniej ale jednak czasem nie zdazyny

Odpowiedz
miu miu 2013-08-26 o godz. 11:47
0

justyś** napisał(a):A powiedz, czy te dwa tygodnie nie zakładałaś jej pieluch i co?Kiedy zrobiła siku czy jej nie przeszkadzało
pewnie ze przeszkadzało,jak wiedziała ze zaraz zrobi siku to krzyczała "do mamusi"!!! ale nie zrobiła dopóki jej nie przyniosłam pieluchy
potrafiła "trzymać" i pół dnia,brzuch miała jak balon,ja ją zachęcałam,nie zmuszałam,a ona dalej trzymała
jak juz nie mogła wytrzymać to sikała na podłoge i uciekała
pare razy zrobiła kupe na podłoge była tym przerażona i płakała strasznie,chyba sie nawet wstydziła
pózniej wymyśliła tak,ze jak jej sie chciało siusiu to nic mi nie mówiła tylko siadała na kanapie i tam sobie sikała bo nie było widać ze cos leci ,dopiero jak wstała to widac było mokrą plame
na szczescie kanapa stara do wyrzucenia

tak to było

dzięki za rady :D poczekam jeszcze i spróbuje jeszcze raz na wiosne

Odpowiedz
wrzoskowa 2013-08-26 o godz. 11:12
0

wiecie co
dla dziecko to chyba taki przełom że musi dojrzeć samo

ja Jule po raz pierwszy uczyłam w listopadzie jak miała 1,5 roku
ale uciekała z kibelka albo sikala gdzie popadnie

2 probe podjęłam w święta i w ciągu pol dnia załapała i mokre majty zaczeły jej przeszkadzać
tylko na początku nie chciala sikac na nocnik więc sikała do wanny czasem pomogła ciepla woda na nogi
potem wstawilam nocnik do wanny
a teraz już nie ma kłopotu i nawet kupke robi
a nocnik może stac wszedzie

dużo pomagalo chwalenie, zachwyty, bicie braw, wylewanie sikow do sedesu i mówienie papa

barbarosa
daj jej chwilę wytchnienia i rób nastepne podejście tylko kilkudniowe a nie 2 tyg
a jak nie to za m-c znowu
zobaczysz na pewno sie uda :P

Odpowiedz
Gość 2013-08-26 o godz. 11:02
0

iskierka napisał(a):Nie wiem dlaczego tak sie dzieje, ale Tomek siada na nocnik zaczyna sikac i po sekundzie wstaje szczesliwy ze zrobil do nocnika i reszte dosikuje po chwili w majtki.
u nas było identycznie
i kiedy P. wstawała ja ja przytrzymywałam i mówiłam że zrobimy duzo siusiu bo jeszcze nie wszystko wyleciało i P. szybko zaskoczyła

wogóle nasza nauka trwała krótko,naprawdę,P. świetnie sobie radziła,z nocnika korzystała baaardzo krótko,woli sedes

Odpowiedz
ketriken 2013-08-26 o godz. 07:06
0

U nas ten sam problem. KAcper skoczyl juz 2,5 roczku a dalej chodzi w pieluszkach. Robi siku jedynie rano zaraz po wstaniu z lozeczka. Dwa miesiece temu probowalam odstawic pieluchy i chodzil w samych majteczkach - efekt - caly czas spodnie byly mokre i kupy normalnie ladowaly w majteczkach i w ogole to mojego synka nie zaskakiwalo

Dalam sobie na razie swiety spokoj sadzam go co jakis czas, wolalabym zeby siadal czesciej ale konczy sie to histerycznie.
W przedszkolu siada na nocki i czasami cos upusci - czekam na lato

Odpowiedz
iskierka55 2013-08-26 o godz. 06:40
0

Barbarosa Ala w kwietniu skończy trzy latka, a nocnika uczymy się od dwóch tygodni. Wcześniej próbowalam, ale Ala nie wykazywala chęci ani zainteresowania, wiedziala, że duże dziewczynki robia siusiu do nocniczka, że dzieci w przedszkolu siusiają do nocniczka, a sama nie chciala. Nie naciskalam odpuszczalam. Dwa tygodnie może( trochę więcej) temu Panie w przedszkolu zasugerowaly, żeby Alę przyprowadzić w majteczkach i one ją nauczą, bo przy dzieciach będzie latwiej. Zaczęlam ją sadzać w domu na początku nie chciala siadać, potem siadala, ale jak już nasiusiala w majteczki. Ze trzy dni non stop pralam i suszylam spodnie i majteczki, ale się nie dawalam pieluchę zakladalam na noc i na spacer, a w dzień pytalam setki razy czy chce siusiu. Kupilam jej majteczki z ulubioną bohaterką z bajek, żeby chciala je nosić i nie moczyć i kupilam jej specjalne naklejki i wytlumaczylam, że teraz jak zdąży zawolać siusiu i zrobi do nocniczka dostanie kolorową naklejkę i zadzialalo moment w ciągu jednego dnia zaczęla wolać sama i robila siku na nocnik potem wybierala sobie naklejkę szczęśliwa, że ją chwalę, że jest dzielna i duża. Teraz dalej pielucha jest na spacery i na noc (przeważnie z nocy jest sucha i ze spaceru także). Pieluch nie chowam wytlumaczylam, że narazie pieluchy są tylko na spacery i na noc, a za jakiś czas już wogóle nam nie będą potrzebne. Polecam metodę z naklejkami u mnie zadzialala no i cierpliwość, bo na początku latwo nie jest. Trzymam kciuki, u nas już z górki :D

Odpowiedz
Gość 2013-08-26 o godz. 06:15
0

barbarosa proponuję na jakisczas dac sobie spokój z nocnikiem
postaw go w łazience,nie nalegaj

za jakis czas kategorycznie zdejmijcie pieluchę
nie trzymaj ich na widoku,żeby Karolka ich nie chciała
i tłumacz ze od dziś robi siusiu jak mamusia i tatus itde

zabieraj ja do łazienki
razem spłukujcie to co wysiusiane
ja zabierałam P. do łazienki i jej pokazywałam co i jak pokazałam jej że po siusiu czyści się sedes szczotka-to jej się bardzo spodobało

nie naciskaj bo ja zrazisz zupełnie

kupilismy tez książeczkę "Kamyczek na nocniczku"
i P. bardzo chętnie ja czytała

Odpowiedz
mojamaja.corcia 2013-08-26 o godz. 06:13
0

Witam, też mysle ze lato to najlepszy czas na naukę korzystania z nocniczka. A 2.5 roku to juz chyba odpowiedni czas na naukę korzystania z nocniczka :) Moja znajoma nauczyła corcie korzystac z nocniczka jak miala okolo 12 miesiecy (bo mala byla uczulona na pampersy i nosila pieluchy tetrowe) . Trochę cierpliwości i na pewno się uda :) Powodzenia zyczę :)

http://mojamaja.corcia.pl

Odpowiedz
matitka 2013-08-26 o godz. 06:04
0

Ja ci powiem jak moja mama i babcia nas uczyla kozystac z nocnika. Wszyscy urodzilismy sie na wiosne i po roku na wakacje jechalismy do babci na wakacje z rodzicami, tam rodzice nie zabierali wogole pieluch i chodzilismy w majtkach gora do miesiaca wolalismy siku i siadalismy na kibelek.
Kolezanka w te wakacje tez swojego prawe dwu letniego synka uczyla w ten sposob kozystac w kibelka i po miesiacu wolal siku i chodzil bez pieluchy.

A moze kup jej ten tron z pozytywka taki jak komus dala super niania??

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie