Quantcast
  • *elvira* odsłony: 12371

    Jakie znacie ciążowe przesądy?

    Zakładam ten temat ze zwykłaej ciekaweości...Właściwie to od niedzieli zastanawiem się nad tym czy ciążowe przesądy się sprawdzają...W niedzielę byłam u siostry na grilu i mama jej sąsiadki zauważyła,że zafarbowałam włosy (dosłownie kilka dni temu)...no i oznajmiła mi,że teraz moje maleństwo urodzi się rudeCzy to prawda,że kobieta która podczas ciąży farbuje włosy rodzi rudego dzieciaczkaCzy znacie jakieś przykłady potwierdzające ten przesądJakie jeszcze znacie przesądyOczywiście jeśli znacie jakieś,które możecie poprzeć przykładem to z miłą chęcią poczytam...ale o takich "zwykłych" przesądach, którymi "straszone"są ciężarne też z chęcią poczytam... :D

    Odpowiedzi (51)
    Ostatnia odpowiedź: 2013-11-02, 10:47:19
Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
camillee 2013-11-02 o godz. 10:47
0

rybka1508 napisał(a):tylko przy porodzie moga byc problemy, bo różdżka staje w poprzek
nie wspomne o szpiczastym kapeluszu ;)

Odpowiedz
babinka 2013-11-02 o godz. 10:44
0

a ja właśnie odebrałam mebelki do dziecinnego pokoju, które zamawiałam chyba już w 6 czy 5 miesiącu. I wiecie co wam powiem? Gdybym miała jeszcze raz decydować to zamówiła bym je jeszcze wcześniej. Po pierwsze trzeba je złożyć co zajmie trochę czasu, zresztą jeszcze kilka elementów nam brakuje, a po drugie trochę śmierdzą lakierem więc całe szczęście, że zostały jeszcze (teoretycznie) dwa miesiące do przyjścia dzidzi bo może uda się nam je przewietrzyć. A tak, gdybym kupowała to wszystko w 9 miesiącu to ani nie miała bym radochy z wybierania, bo była bym już zbyt zmęczona, no i stresowała bym się że nie zdążę

Odpowiedz
xenarthra 2013-11-02 o godz. 10:42
0

o jakie to wzystko smieszne i przykre jak ktos w to wierzy ja tam wnic nie wierze. juz zaczelam kupowac wszystko w 4 miesiacu, przelaze przez kable, cglapie sie woda przy garnkach, lapie sie wszedzie, nogi skrzyzowane i nie wiem co tam jeszcze lol lol lol a polowy to ja nawet nie znalam z tych przesadow lol lol

Odpowiedz
rybka1508 2013-11-02 o godz. 10:39
0

A jak się będzie czytało i wierzyło w takie głupoty to urodzi sie HARRY POTTER, tylko przy porodzie moga byc problemy, bo różdżka staje w poprzek lol lol lol

Odpowiedz
camillee 2013-11-02 o godz. 10:36
0

najlepsze jest to ze niktorzy wierza w te brednie :)

Odpowiedz
Reklama
cypruska 2013-11-02 o godz. 10:34
0

buahahahahahaha

Z tego wynika, ze moje dzieckourodzi sie:
- ze zmiazdzona glowka, bo zakladam noge na noge
- zaropialymi oczkami
- lyse
- pijane, bo w koncu bedzie pijakiem
- z guzami
-z wodoglowiem

Czy ktos to moze narysowac :D

Odpowiedz
justalka 2013-11-02 o godz. 10:32
0

Nie można siedzieć z założoną nogą na nogę, bo zmiażdżysz dziecku główkę.
Nie wolno współżyć 2 miesiące przed rozwiązaniem,bo dziecku będą ropiały
oczka
Nie depiluj sie (nie gol), bo dziecko urodzi się łyse.
Podczas zmywania naczyń lub prania Przyszła Matka nie może sobie zachlapać brzucha, bo dziecko będzie pijakiem.
W razie wizyty u krawcowej, nie wolno nic na Przyszłej Matce szpilkami przypinać, bo łożysko się przypnie i nie wyjdzie po porodzie
Przyszła Matka nie może chodzić z wypchanymi kieszeniami, bo dziecko będzie miało guzy.
Przyszła Matka nie może się zbyt mocno malować, zwłaszcza ust, aby, jeśli dziecko okaże się dziewczynką, nie zeszło na złą drogę.
Przyszła Matka nie może biegać po kałużach, bo dziecko urodzi się z wodogłowiem.
buuuhaaaa

Odpowiedz
babinka 2013-11-02 o godz. 10:29
0

Ups, wygląda na to, że moje dziecko będzie głupie, łyse, będzie pić, no i obdażone zostanie wszelkiego rodzajami narośli i plam, a tak w ogóle to się nie urodzi bo mam już kupioną wyprawkę

Odpowiedz
Ewelina2310 2013-11-02 o godz. 10:27
0

Nie wierzę w żadne z przesądów, ale zawsze można poczytać i sie pośmiać

Odpowiedz
malutka311 2013-11-02 o godz. 10:24
0

po raz enty powiem ze to kompletna glupota lol jesli cos ma byc nie tak to bedzie i na pewno jak sobie zachlapie brzuszek przy zmywaniu to nie zwale po 20 latach na pijanstwo mojego dziecka...przeciez to kwestia wychowania...

Odpowiedz
Reklama
tritla 2013-11-02 o godz. 10:23
0

A co do klepania po tyłku...... to moje kochanie robi to codziennie ;) czy już mam się bać????? :o lol

Odpowiedz
anipj 2013-11-02 o godz. 10:21
0

sensikue napisał(a):Przyszłej Matki nie wolno klepać po tyłku, bo dziecko urodzi się głupie.
:D a to dobre jak cała reszta tych przesądów, lol ale fajnie tak sobie poczytać, co to ludzie potrafią sobie wymyśleć osobiście ja w przesądy w nie nie wierzę :D

Odpowiedz
tritla 2013-11-02 o godz. 10:17
0

Matko... :o Słabo się robi. Najlepiej położyć się na całe 9 miesięcy do łózka i nic nie robić, bo niedługo nawet zrobienie siusiu będzie miało jakieś przykre konsekwencje dla dzidzi lol Nie wierzę w takie rzeczy ;) ALe fajnie sobie poczytać. I pośmiać się 8)

Odpowiedz
*elvira* 2013-11-02 o godz. 10:14
0

hehe...fajne te przesądy...

Odpowiedz
Anulka1984 2013-11-02 o godz. 10:11
0

Boze te przesady ktore teraz wypisala sensikue sa tragiczne.Wyglada na to ze juz mam przekichane co do mojego malenstwa. Normalnie jak sie to czyta to mozna sie zalamac i to porzadnie!!!!

Odpowiedz
sensikue 2013-11-02 o godz. 10:09
0

Nie można siedzieć z założoną nogą na nogę, bo zmiażdżysz dziecku główkę.
Nie wolno współżyć 2 miesiące przed rozwiązaniem,bo dziecku będą ropiały
oczka
Nie depiluj sie (nie gol), bo dziecko urodzi się łyse.
Podczas zmywania naczyń lub prania Przyszła Matka nie może sobie zachlapać brzucha, bo dziecko będzie pijakiem.
W razie wizyty u krawcowej, nie wolno nic na Przyszłej Matce szpilkami przypinać, bo łożysko się przypnie i nie wyjdzie po porodzie
Przyszła Matka nie może chodzić z wypchanymi kieszeniami, bo dziecko będzie miało guzy.
Przyszła Matka nie może się zbyt mocno malować, zwłaszcza ust, aby, jeśli dziecko okaże się dziewczynką, nie zeszło na złą drogę.
Przyszła Matka nie może biegać po kałużach, bo dziecko urodzi się z wodogłowiem.


Przyszłej Matki nie wolno klepać po tyłku, bo dziecko urodzi się głupie.

Odpowiedz
cypruska 2013-11-02 o godz. 10:07
0

A ja ostatnio uslyszalam od brata mojego mezczyzny, ze nie powinnam mowic nikomu, ze jestem w ciazy do 6-7 miesiaca bo mi dziecko zaurocza i sie nie urodzi... A ja mialam go za wyksztalconego i swiatowego czlowieka...

Tu na Cyprze jest dokladnie tak samo z tym Okiem Opatrznosci. Niech mi ktos jakies zabobonne rzeczy przyniesie po porodzie, to zabije wlasna reka...

Odpowiedz
camillee 2013-11-02 o godz. 10:05
0

mozna ksiazke napisac o przesadach :)
na poprzedniej stronie sa naprawde ciekawe

Odpowiedz
malutka311 2013-11-02 o godz. 10:03
0

ach a ja juz myślałam lol

Odpowiedz
mika2780 2013-11-02 o godz. 10:01
0

sweety napisał(a):jakie oko???????
Oko opatrzności. Tutaj to kupisz wszędzie. Grecy mająna tym punkcie świra. Na bronsoletkach, kluczach do domu, kolczykach, broszkach wszędzie dosłownie wszedzie.

Odpowiedz
malutka311 2013-11-02 o godz. 09:58
0

właśnie mnie też to oko zastanawia ;) :o

Odpowiedz
sweety 2013-11-02 o godz. 09:55
0

mika2680 napisał(a):Żeby dziecko nikt nie zauroczył to wiesza sie na łóżeczku i wózku oko.
jakie oko??????? :o :o :o :o

Odpowiedz
mika2780 2013-11-02 o godz. 09:52
0

Ja mieszkam od jakiegos czasu w Grecji i tutaj to dopiero ludzie sa przesądni. Np. Nie wolno całować dziecka przez 40 dni od porodu bo będzie rozwiazłe. Nie wolno żeby do domu w którym jest noworodem przyszła kobieta która ma @. Pytałam dlaczego ale mi nie wyjaśniono. Żeby dziecko nikt nie zauroczył to wiesza sie na łóżeczku i wózku oko.
Wode z pierwszego mycia w domu nie wolno wylac w ścieku tylko najlepiej do morza albo pod jakies duze drzewo wtedy dziecko będzie rosło zdrowe i silne. Tak samo jest z woda z chrztu. Tu w Grecji zanurza się całe dziecko w miednicy z wodą. To chyba wiekszosć choć pewnei jeszcze o wielu nie wiem.

Odpowiedz
Gość 2013-11-02 o godz. 09:48
0

o rany! na poczatku bawily mnie te przesady,a teraz stwierdzam,ze w ogole z domu wychodzic nie moge :)

Odpowiedz
ReRe 2013-11-02 o godz. 09:45
0

Hm ja też się śmiałam z przesądów że jak się wystraszysz i złapiesz np za brzuch dziecko będzie miałao tam znamię i co..... często ze strachu łapałam się za brzuch i maja ma naczyniaka pod żebrem:/ wiem że to zbieg okoliczności ale...

Odpowiedz
xena_music 2013-11-02 o godz. 09:43
0

gosia, to prawda:)
a podobno żyjemy w XXI wieku

Odpowiedz
Gość 2013-11-02 o godz. 09:40
0

Witam jestem tutaj nowa
Ale czytajac te bzdury z przesadami się usmiałam jak mało kiedy, aż mąż z drugiego pokoju przyleciał i miał ubaw z Mojego pokładania się ze śmiechu lol
Z tych wszystkich przesądów wynika że najbezpieczniej zaszyć się w jakiejś morze na całe 9 miesięcy ale kto to wytrzyma :!: lol lol lol

Odpowiedz
xena_music 2013-11-02 o godz. 09:37
0

dziewczyny, jak byłam w pierwszej ciaży(ok 6-7mies ) pojechaliśmy domojego meza rodzinki na wies
nie uśmiechało mi sie spędzenie następnych lat w kryminale wiec powstrzymałam sie od mordowania wzrokiem
babcie ciotki itp dawały rady:
o tym łańcuszku, o przechodzeniu pod sznurami z praniemitp-bo siedziecko pępowina okręci
nie schodź do piwnicy bo tam mogą być myszy, a jak sie wystraszysz to będzie dziecko miało "myszkę" czyli znamie
nie podchodź do konia(i właśnie nie pamiętam przesądu z koniem...ale bynajmniej nie chodziło o to ze koń kopnie)
nie dokuczaj ciezarnej(to do szwagra) bo jak cie przeklnie to ci sie w domu myszy zalegną(taa,..chyba białe...)
nie odsłaniaj tak "tego bebecha"(wrrrr..!!!!!!)-to coś też o tej rozpustnicy było
jadłam wszystko baardzo słone-pewnie chłop jak dąb będzie(guzik prawda, urodziła się córa)
ale wyładniałas!!!!!(fakt, w pierwszej ciaży promieniałam na kilkometr) pewnie chłopak???(hehe..dziewczyna:P)
a w drugiej sama widziałam ze jestem maszkarone i lustra najlepiej poodwracać..i urodził sie..chłopak(aaa..i jadłam kilogramami ptasie mleczko, delicje..itp..słooooodkieee!!!!!!!!!1)

Odpowiedz
slave23 2013-11-02 o godz. 09:34
0

Brigitte napisał(a):OD POCZĄTKU CIĄŻY ZDJEŁAM Z SZYI MÓJ ULUBIONY ŁAŃCUSZEK
to jest jedyny przesąd którego się trzymam. sama nie wiem dlaczego ale nie jestem w stanie sobie nic na szyję założyć

ps.Mama w ciąży powinna się nosić skromnie (za kolanko, chustę na głowę, bez makijażu itd. - wzór matki Polki itp),bo jak będzie miała córkę, to będzie rozpustna.
będę miała córkę ladacznicę lol lol lol

Odpowiedz
Brigitte 2013-11-02 o godz. 09:30
0

Można się uśmiać lol lol lol

chociaż przyznaje się złapałam się na jeden OD POCZĄTKU CIĄŻY ZDJEŁAM Z SZYI MÓJ ULUBIONY ŁAŃCUSZEK :)

Odpowiedz
Gość 2013-11-02 o godz. 09:28
0

slave23 napisał(a):jak matka podczas mycia naczyń zachlapie sobie brzuch to dziecko będzie alkoholikiem
ale się uśmiałam ,dobre....

ciotka Dorotka napisał(a):Mama w ciąży powinna się nosić skromnie (za kolanko, chustę na głowę, bez makijażu itd. - wzór matki Polki itp),bo jak będzie miała córkę, to będzie rozpustna.
Boże --- kto to wymyśla????

Bzdury
Przecież te głupoty i inne tego typu trudno nawet czytać poważnie, a gdzie dopiero w nie wierzyć.
Paranoja jakaś

Odpowiedz
slave23 2013-11-02 o godz. 09:25
0

Nie należy patrzeć w czasie ciąży na księżyc, bo dziecko będzie łyse.
to jest mój ulubiony przesąd lol lol lol

+
-jak matka podczas mycia naczyń zachlapie sobie brzuch to dziecko będzie alkoholikiem
-nie przechodzić w ciąży nad kałużami bo dziecko będzie miało wodogłowie

taa,to są moje ulubione

Odpowiedz
Gość 2013-11-02 o godz. 09:21
0

No i oczywiście "płciowe" - jak sie brzydnie w ciązy to dziewczynka bo matce "urodę odbiera", jak sie je potrawy slodkie to podobno bedzie gziewczynka,jak zaś wiecej kwasnych ostrych to chłopczyk.
Nie należy patrzeć w czasie ciąży na księżyc, bo dziecko będzie łyse.
Mama w ciąży powinna się nosić skromnie (za kolanko, chustę na głowę, bez makijażu itd. - wzór matki Polki itp),bo jak będzie miała córkę, to będzie rozpustna.
Powinna być egoistką i zżerać wszystko sama, z nikim się nie dzielić, bo będzie miała mało pokarmu.
jeśli matka planuje rodzinę wielodzietną, powinna przy porodzie drzeć się w niebogłosy, bo w ten sposób ponoć się dzieci przywołuje, jeśli natomiast chce mieć jedynaka, lepiej niech siedzi cicho jak mysz pod miotłą.
Nie można nikogo obgadywać, bo dziecko będzie miało takie cechy jak ten obgadywany, przyszła matka powinna być łagodna i słodka, promieniować miłością i pogodą ducha, nie mam pojęcia jak to pogodzić z sypiącymi się zewsząd na nią ostrzeżeniami :D
Wychodzi na to że najlepiej nic nie robić, nie ruszać się, zamnkąć oczy, nie oddychać, zamienić się w posąg na 9 miesięcy :D jak sobie jakieś przypomnę to napiszę :)

Odpowiedz
mareckq 2013-11-02 o godz. 09:20
0

a podobno dziubek na twarzy dziecka powstaje od dotknięcia palca anioła, który w momencie przyjścia dziecka na świat kładzie mu palec na usta i zakazuje w ten sposób wyjawić tajemnicę istnienia

Odpowiedz
Martusiaczek 2013-11-02 o godz. 09:18
0

No ja właśnie też słyszałam dużo przesądów... Np. że nie można przechodzić przez kable i przewody, bo dzidziuś ubędzie owinięty pępowiną, że nie można kupować wyprawki przed 7 miesiącem itp... ale w żadne z nich nie wierzę, bo to jest po prostu śmiechu warte... lol

Odpowiedz
*elvira* 2013-11-02 o godz. 09:14
0

magdaS26 napisał(a):bocian przyniósł dziecko i w tym miejscu właśnie go trzymał w dziobie!!
Michał od mojej siostry ma też takie znamię i lekarz powiedział,że to się jakieś naczynka porozlewały czy coś takiego...jego ojciec też takie coś ma i właśnie przez to w grudniu tego roku miał wylew krwi do mózgu :( (ale już wszystko dobrze)-nie chcę straszyć,ale te znamiona wyglądają tak samo jak to od Michała i mojego szwagra...

Odpowiedz
magdaS29 2013-11-02 o godz. 06:10
0

A nie prawda!! Takie znamię to jest od tego że bocian przyniósł dziecko i w tym miejscu właśnie go trzymał w dziobie!!

Odpowiedz
caradura 2013-11-01 o godz. 20:55
0

*gocha* napisał(a):Ja wcale nie mówię że tylko Grześ ma takie znamie
chodziło mi o to, że to zaczerwienienie raczej nie od łapania się.

chyba jestem dzis jakaś czepialska.
to PMS

Odpowiedz
monia:) 2013-11-01 o godz. 20:47
0

ten temat juz był

poszukaj dobrze - był dość dobrze rozwinięty 8)

Odpowiedz
marta_lodz 2013-11-01 o godz. 20:28
0

farbowałam włosy w ciąży - Karolina nie jest ruda. Ma brążowe włosy tak jak ja. :D na dole fotka
nosiłam łańcuszek i przelaziłam przez kable - Karolina nie była owinieta pępowiną :D To się nie sprawdziło u mnie bo w to nie wierzylam.
Z tym ze jak się wystraszy kobita w ciaży i za coś złapie to dziecko tam będzie mieć znamię to wierzę bo moja mama jak się wystraszyła to złapała się za rękę - efekt moja siostra ma tam znamię. W to wierzyłam i wystrzegałam się tego jak ognia. :|
Wyprawkę kupiłam w 7 mcu bo wcześniej bałam się ze to przyniesie pecha - 2 razy poronilam wiec nie chcialam nawet wczesniej patrzec na ciuszki dla dzieci. :|

Z tych ciążowych to juz nie znam innych ale dodam te o dzieciach. Podobno:
- nie powinno się z dzieckiem przed lustrem stawac do roku czasu , bo brzydkie będzie i dostanie zeza lol
- nie powinno się tez do roku czasu obcinac włosów bo skraca się rozum i będzie głupie lol

Ja tam przesądna jestem ale w granicach rozsądku.

Odpowiedz
gocha* 2013-11-01 o godz. 16:30
0

Ja wcale nie mówię że tylko Grześ ma takie znamie

Odpowiedz
caradura 2013-11-01 o godz. 16:17
0

takie coś na szyi to ja mam do dziś. mój chrzesniak też to ma i w ogóle dużo dzieci.

Odpowiedz
gocha* 2013-11-01 o godz. 16:13
0

No ja się wystraszyłam myszy i nie wiedziałam się za co się złapać to złapałam się z tyłu za głowę lol I mały ma czerwoną plamkę na środku główki z tyłu i na szyii

Kabli bałam się całą ciążę ale jako żona informatyka ze strwożonym sercem przełaziłam i co? Mały dwa razy owinięty pępowiną był

No ja jestem cholernie przesądna lol

Odpowiedz
caradura 2013-11-01 o godz. 09:19
0

ja niby nie wierzę, ale chyba jestem trochę przesądna.
jak mi czarny kot przebiegnie przez drogę myślę sobie: cholera, zaraz się coś stanie. nigdy się nic nie dzieje, ale to silniejsze ode mnie.

Odpowiedz
*elvira* 2013-11-01 o godz. 09:15
0

magdusia82, my tylko piszemy,żeby się dowiedziec jakie są przesądy-tu nikt (przynajmniej ja ) nie wierzy w te rzeczy...

Odpowiedz
magduś* 2013-11-01 o godz. 09:08
0

Dziewczyny,prosze Was!!!
Jak czytam te bzury,to mi sie plakac chce!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Nie wierzcie w nic podobnego!!!!
Ja w 7 miesiacu farbowalam wlosy,w 8 kupilam cala wyprawke,nosilam lancuszki,przechodzilam pod sznurami,jak mnie ktos wystraszyl lapalam sie gdzie popadlo i........mam ZDROWE DZIECKO!!!A jak slysze podobne bzdety,to mnie zlosc nierze,ze takimi zabobonami sie straszy dziewczyny w ciazy! Wyluzujcie i nie sluchajcie bzdur!

Odpowiedz
caradura 2013-10-31 o godz. 21:30
0

ja słyszałam, że jak się kobieta wystraszy to nie powinna się nigdzie łapać, bo dziecko będzie tam miało jakieś znamię/myszkę. mój chrześniak ma na przedramieniu, bo moja siostra się tam złapała, jak ją mąż wystraszył - przynajmniej tak twierdzi.
o łańcuszkach, kablach i takich tam też słyszałam, podobnie jak o ciuszkach dla nienarodzonego jeszcze dziecka.
aha, no i ponoć niedobrze, jak ciężarną kobietę coś/ktoś przestraszy, bo później dziecko będzie strachliwe i będzie źle spało.
moja mama mówi, że z nieochrzczonym dzieckiem to się w ogóle z domu nie wychodzi, ale nie wiem dlaczego

jak sobie jeszcze coś przypomnę to napiszę napewno.

Odpowiedz
madzer 2013-10-31 o godz. 21:12
0

ja o farbowaniu nie slyszalam tzn slyszalam ze nie powinno sie ze wzgledow zdrowotnych ale ze sie rude urodzi to nie slyszalam, ja farbowalam wlosy w ciazy i oli rudy nie jest wiec chyba sie nie sprawdza 8) chociaz swego czasu troche sie schizowalam ze ma rude brwi lol ale nie ma to chyba tylko tak swiatlo padalo 8)
a slyszalam za to kiedys ze jak kobieta zobaczy cos przerazajacego to sie nie powinna za brzuch lapac, bo niby dziecku jakis slad zostanie np. myszka czy cos, ale nie wiem czy to prawda, moja mama w kazdym razie chyba wierzyla bo kiedys jak na dzialce ropucha sie przechadzala to ja jeszcze jej nie zauwazylam a ona juz krzyczala zebym brzucha nie dotykala lol

Odpowiedz
Elunia_K 2013-10-31 o godz. 19:41
0

a ja słyszałam tylko o farbowaniu włosów i kupowaniu ciuszków. Niewiem czy to prawda,ale podobno dzidzia owija sie pępowiną gdy długo się unosi ręce do góry np. wiesza się firany

Odpowiedz
Gaja 2013-10-31 o godz. 19:28
0

Z tego co pamiętam:

* Nie wolno przechodzić przez sznury/kable itp., bo dziecko urodzi się z owiniętą pępowiną

* Nie wolno kupować ciuszków/mebelków ogólnie wyprawki do conajmniej 7 miesiąca, choć słyszałam też wersję, że tylko przez pierwsze 3 miesiące ... bo to przynosi pecha i dzidzia może się nie urodzić (tak dosłownie kiedyś usłyszałam )

* Jeśli macie zgagę w ciąży to dzidzia urodzi się z włosami na głowie. Im większa zgaga tym większe kudełki (u mnie sprawdziła się lol )

* Nie wolno patrzeć przez dziurkę od klucza czy tzw. judasza bo dzidzia będzie miała zeza.

ehhh... te przesądy.

No a potem są przesądy dotyczące małych dzieci lol
- z czerwona wstążeczką aby nikt dzidzi nie zauroczył ... czy
- nie wolno chodzić z nieochrzczonym dzieckiem na cmentarz, bo dusze zmarłych wejdą w dzidzię

I tyle pamiętam. :D

Odpowiedz
julitka78 2013-10-31 o godz. 17:31
0

mi tez tak tesciowa powiedziala ale ja w to nie wierzę

nie patrze na zadne przesądy, ze nie wolno ubranek kupowac itd

choc od poczatku ciązy nie zakladam łańcuszków bo podobno dziecko moze sie owinąc pępowiną, ale czy to prawda, nie wiem

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie