Odpowiedz na pytanie
Zamknij Dodaj odpowiedź
Jokan 2013-11-25 o godz. 15:32
0

W poniedziałkowej Gazecie Wyborczej (z 06.02.2006) będzie
artykuł "Gdzie po becikowe" (Jakie dokumenty i gdzie trzeba złożyć, aby otrzymać becikowe".

Odpowiedz
kasiunia10009 2013-11-25 o godz. 15:31
0

TUTAJ JEST DOSYĆ DOBRZE TO PRZEDSTAWIONE :)
http://www.gazetaprawna.pl/dzialy/6.html?numer=1638&dok=1638.6.388.2.3.1.0.1.htm

Odpowiedz
Martyna188 2013-11-25 o godz. 15:29
0

a ja slyszalam ze od grudnia i do ktoregos marca trzeba skladac wniosek

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 15:27
0

Chyba bedą wypałacać od listopada wstecznie, ale zbytnio się nie wczytywałam ,bo mnie to nie dotyczy.

Odpowiedz
Iweta 2013-11-25 o godz. 15:27
0

Dzięki Madi

Odpowiedz
Reklama
madelaine 2013-11-25 o godz. 15:25
0

Iwetko ja słyszalm ze jesli urodzilas np w grudniu i jeszcze nie zglosilas sie po becikowe to dostaniesz je teraz po nowemu :)
ale czytlam tez cos ze trzeba to zlatwic w przeciagu 3 miesiecy od urodzeni dzidzi
powodzenia :)

Odpowiedz
Iweta 2013-11-25 o godz. 15:23
0

A nie wiecie czasem czy to becikowe faktycznie będzie nadpłacane za 2005 rok,bo gdzies o tym czytałam a ja urodziłąm w grudniu

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 15:22
0

A to pech!!!
Ja miałam 800zł bo brałam w październiku 2005 :(

:)

Odpowiedz
kasiunia10009 2013-11-25 o godz. 15:20
0

NO TO SUPER
BĘDĄ DWA KOŁA :D

Odpowiedz
justalka 2013-11-25 o godz. 15:20
0

Tak tak..dzis dzwoniłam do Opieki Społecznej. Powiedzieli ze 1000zł dla każdego a drugie tysiąc ma wejść od 9 lutego.

Odpowiedz
Reklama
Gość 2013-11-25 o godz. 15:18
0

Już podpisali o 1000zł dla każdej mamy, a dla najbiedniejszych nawet 2000zł.Ale pożyjemy zobaczymy...
:)

Odpowiedz
xena_music 2013-11-25 o godz. 15:18
0

no właśnie, przecież pis mówił o 1000 dla najubozszych wiec spokojnie, pożyjemy zobaczymy.....:)

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 15:17
0

Może i masz rację Tusiu. ja cały czas nie wierzyłam więc jak usłyszałam przyadkowo, to jeszcze szukałam wiadomości, żebyusłyszeć jeszcze raz. masz rację, że dopóki nie podpisze prezydent, to nic pewnego. Ale to juz zawsze krok bliżej. Chociaż szczerze powiem to, tak jak pisałam wcześniej, to nie wiem skąd wezmą na to pieniądze. Będą musieli komuś zabrać (a na pewno nie sobie).

Pożyjemy zobaczymy....

Najważniejsze te 2 tygodnie!!! lol

Odpowiedz
Tusia 2013-11-25 o godz. 15:16
0

Dziewczyny poczekajcie chwilkę z zachwytem, obie ustawy poszły pod długopis do prezydenta i on zdecyduje, która podpisze i która bedzie obowiązywała w Polsce, a jak dla mnie wygra opcja dla najubozszych... poza tym jakoś w to nie wierze...

Poczytajcie o tym na Onecie:
http://wiadomosci.onet.pl/1220089,11,item.html

Odpowiedz
magdaS29 2013-11-25 o godz. 15:14
0

Ja się najbardziej cieszę z wydłużenia urlopu macierzyńskiego - co prawda to tylko dwa tygodnie ale zawsze coś - do tego chomikowany urlop wypoczynkowy i przy dobrym układzie uda się być z Dzidzią pół roku!! :D :D

Co do becikowego to również uważam, że powinno należeć się wszystkim dziedziom. Jednak powinna być możliwość przekazania go na określony cel - np na ratowanie życia wcześniaków. Jest wiele małżeństw, które czują, że nie jest im becikowe potrzebne. Część napewno zdecydowałaby się przekazać je na jakiś cel przy odpowiedniej uldze podatkowej. :D

Odpowiedz
xena_music 2013-11-25 o godz. 15:13
0

super!!!
cieszymy sie bardzo!!!!
miłe zakończenie roku!!!!!

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 15:12
0

Miły prezent na koniec roku :).

SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU. SZCZĘŚLIWYCH ROZWIĄZAŃ, ZDROWYCH DZIDZI

Odpowiedz
dagulina 2013-11-25 o godz. 15:10
0

SYMFONIA URLOP ZOSTAL WYDLUZONY O 2 TYGODNIE I ZALAPIA SIE NAWET TE KOBIETKI KTORE RODZILY TERAZ POD WARUNKIEM ZE SZYBKO PREZYDENT PODPISZE :D :D

BECIKOWE DLA KAZDEJ KOBIETKI 1000 ZL :D

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 15:09
0

cześć dziewczyny!!! Właśnie przegłosowano BECIKOWE DLA KAŻDEGO!!!! 100PLN dla każdego, a dla uboższych nawet 2000PLN. fajnie, co. Zobaczymy jeszcze tylko komu zabiorą (bilans musi wyjść na zero), ale myślę, że jest się z czego cieszyć. To dobry zastrzyk pieniążków ;).
Słyszałyście coś może o tym wydłużonym urlopie macierzyńskim o 2 tygodnie? Nie mówili nic - mam nadzieję, że to zostanie.

Odpowiedz
xena_music 2013-11-25 o godz. 15:08
0

kasiunia, o tym mówię, ale nie ma na co liczyć, bo te bałwany się nie zreflektują:(

Odpowiedz
kasiunia10009 2013-11-25 o godz. 15:06
0

i tak jak dadzą 800 to ta różnica nie pójdzie na szpital(choć miło by wtedy było)

Odpowiedz
xena_music 2013-11-25 o godz. 15:05
0

ja też zamiast"becikowego" wolałabym np ulgi podatkowe na dzieci(jak to było w planach), dłuższy macieżyński, dofinansowane przedszkola bo to by się akurat większosci przydało, oni wszyscy dużo gadali by ich wybrac, a teraz d*** się odkręcili.
oczywiście jak dają i przysługuje to nie podaruje tych pieniedzy panstwu napewno:P
szkoda tylko że kłótnia 800 zł becikowego czy 1000....niech dadzą 800 a dofinansują oddziały szpitalne dla maluchów by nie brakowało miejsc intensywnej terapii dla noworodków itp

Odpowiedz
Iweta 2013-11-25 o godz. 15:04
0

To dobrze, ciesze się lol

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 15:03
0

nie odebrałam tego jako wymądrzanie:) przecież cały czas sie uczymy:)

Odpowiedz
Iweta 2013-11-25 o godz. 15:02
0

Wiesz Kirkea, nie chciałam sie wymadrzac, ale ja po prostu jestem kadrową w mojej firmie i sama naliczałam pracownicom ten zasiłek.

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 15:01
0

zgadzam sie z wami w 110%
Dzieki Iwetko za wyjasnienie, musze sie jeszcze podszkolic

Odpowiedz
Iweta 2013-11-25 o godz. 15:01
0

Zgadzam sie w 100% z toba

Odpowiedz
NUKA 2013-11-25 o godz. 15:00
0

wiecie jak to wygląda? :
najpier zanim został zatwierdzony rzą, zanim dostał votum zaufania to obiecywał przedłużenie macierzyńskiego i becikowe dla wszystkich. Jak tylko dostał to votum to becikowe jest ale tylko dla niektórych, z macierzyński tylko o 2 tygodnie dłuższy. To wszystko uchwalone jest tak na odczepnego żeby ktoś im nie zarzucił ze nie odtrzymali słowa.

Odpowiedz
Iweta 2013-11-25 o godz. 14:58
0

Kirkea78, powiem ci jak było u mnie w pracy. Pracodawca zatrudniał powyzej 20 osób wiec sam wyliczał i płacił pracownikowi zasiłek macierzyński, tyle ze potem ten właśnie zasiłek był wykazywany w deklaracjach rozliczeniowych i tym samym potrącany z kwoty do zapłaty dla ZUS.
Jesli natomiast pracodawca zatrudniałby mniej niż 20 osób, wtedy cały zasiłek macierzyński załatwia sie w zusie i oni przelewają ci kwotę zasiłku na twoje konto osobiste a pracodawcy nic nie interesuje.
Za urlop macierzyński nie dostaje sie wynagrodzenia, tym wynagrodzeniem jest własnie zasiłek macierzyński.

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 14:56
0

Jak to mówią: lepszy rydz niż nic ;). Cieszę sie chociaż z tych dwóch tygodni. A faktycznie zamiast becikowego mogli by ustanowic cos tak...długofalowo, nie jednorazowo. Nie musza to być pieniądze, ale jakas pomoc - szczepienia darmowe (takie 3 w jednym, żeby nie kłuć maleństw tyle razy), zniżki i oczywicie zapewnienie pracy dla matki! A urlop macierzyński powinien wynosić 6 miesięsy! tak jak było kiedyś ;)

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 14:55
0

Iwetko o ile wiem to zasiłek macierzyński płaci ZUS, a urlop macierzyńki pracodawca.

Odpowiedz
Iweta 2013-11-25 o godz. 14:55
0

Wiesz, za urlop macierzyński i tak płaci zus, szef nie ponosi żadnych kosztów(tak przynajmniej było do tej pory) bo przeciez zasiłek macierzyński to już sprawa zus-u i jest płatny 100%

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 14:53
0

a urlop macierzyński, rozumiem że tez oskładkowali - no tak szefowie bede zachwyceni, kolejnymi kosztami.

Odpowiedz
Iweta 2013-11-25 o godz. 14:53
0

Kiedyś zasiłek macierzyński nie był oskładkowany tylko płaciło sie od niego podatek, a teraz zasiłek będzie dodatkowo oskładkowany ubezpieczeniem emerytalnym i tentowym plus oczywiscie podatek.
A urlop macierzyński faktycznie jest wydłużony tylko o 2 tygodnie.

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 14:51
0

jestem do tyłu z wiadomościami, dodali od kiedy i faktycznie tylko 2 tyg??? :o , Jak to oskładkowali???

Odpowiedz
Iweta 2013-11-25 o godz. 14:50
0

Nie ma co, ale się postarali. Niby dodali urlop a zasiłek macierzyński oskładkowali. Wyszłyśmy na tym jak Zabłocki na mydle. Dupki jedne.

Odpowiedz
xena_music 2013-11-25 o godz. 14:48
0

tiaaa, o całe 2 tyg!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Odpowiedz
Iweta 2013-11-25 o godz. 14:46
0

Dzięki Anetko, ale i tak nie wiem o ile przedłużą ten urlop macierzyński

Odpowiedz
Anetka74 2013-11-25 o godz. 14:45
0

Iwetko masz linka aby obejrzeć wczorajsze Wiadomości.
http://ww6.tvp.pl/134,20051129273897.strona

Odpowiedz
Iweta 2013-11-25 o godz. 14:44
0

No własnie, a co z tym macierzyńskim urlopem, przedłużają go czy nie, bo coś mi sie wczoraj obiło o uszy w TV?

Odpowiedz
gocha* 2013-11-25 o godz. 14:42
0

Ja uważam, ze w ogóle nie powinno być becikowego tylko wyższy zasiłek, dłuższe macierzyńskie o 3 miesiące i zapewnienie że jak sie wróci do pracy to przez dwa nastepne lata nie zwolnią kobiety bez podania dobrze uzasadnionego powodu.

Odpowiedz
Fascynacja 2013-11-25 o godz. 14:42
0

Ja uważam, że becikowe powinno być dla każdego bez względu na to czy ma dużo pieniążków czy też nie, bo przecież KAŻDE DZIECIĄTKO JEST DZIECIĄTKIEM, aby wychowywać Dzieciątko trzeba dużo pieniążków, czy to jest Rodzina biedna czy zamożniejsza.

Tu chodzi o Dzieci, a nie o Rodziców....

:)

Poza tym wydaje mi się, że 1000 zł, to za dużo, przecież to nie uratuje biedniejszych rodzin. Powinni dać wyższy zasiłek rodzinny - co miesiąc, a nie 1000 zł becikowego. Mogę się założyć, że wiele "kobiet" z rodzin patologicznych specjalnie będzie zachodziło w ciążę aby dostać te 1000 zł, które ich uratuje - alkohol, nagłogi ... i porzuci dzieciątko, coś mu zrobi, albo W NAJLEPSZYM wypadku odda do domu dziecka, zostawi w szpitalu.

Mało się o takich przypadkach słyszało?. Oj dużo, rodziły dla pieniędzy, bo becikowe duże ...

Mogliby w inny sposób pomóc ludziom, a nie 1000 zł becikowego...

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 14:41
0

xena chyba bedzie sie nalezało bo jezeli złozysz wniosek o rodzinne to wpisujesz i Maje oraz dzidzie ( gdzie musisz dołaczysz metryki urodzenia dzieci)i dołaczysz pit z 2005 r ( jezeli zrobisz to w przyszłym roku) to wtedy dziela dochód na cztery osoby

Odpowiedz
agapoc 2013-11-25 o godz. 14:40
0

Xena mnie też się tak wydaje, my liczymy, że podzieli się dochód na trzy. W końcu rodzina się powiększy w momencie narodzin dzidziusia i automatycznie dochód na członka rodziny się zmniejsza Tyle, że mnie się to wydaje logiczne ale czy i tym co są u steru też,
Gosia dobre i dwa tygodnie lol choć ja raczej myślałam, że to będą dwa miesiące :(

Odpowiedz
gocha* 2013-11-25 o godz. 14:38
0

xena nie mam pojęcia
A co do macierzyńskiego to ma być podobno dłuższe o 2 tygodnie tylko!! czyli nnie 16 tygodni ale 18 bedzie. W sumie dobre i to...

Odpowiedz
xena_music 2013-11-25 o godz. 14:38
0

powiedzcie mi kochane jedno, do tej pory nie przysługiwało mi na Majkę rodzinne bo za wysokie dochody, ale jak sie urodzi dzidzia to na 100% nie przekroczymy kwoty 504 zł... na osobę...czy to do becikowego to się liczyło bedzie juz na 4 osoby?????
bo wg logiki tak powinno być-bo będzie nas 4. ale z tymi przepisami nigdy nic nie wiadomo

Odpowiedz
kasiunia10009 2013-11-25 o godz. 14:36
0

DZIĘKUJE GOSHA
NAWET NIE WIECIE JAK BARDZO BYM CHCIAŁA BYĆ NA MIEJSCU DZIEWCZYN KTÓRE CZEKAJA NA DECYZJĘ O MACIERZYŃSKIM

Odpowiedz
agapoc 2013-11-25 o godz. 14:34
0

Symfonia mnie to też by zależało na dłużym macierzyńskim, bo jak nie przedłużą to po trzech miesiącach powrót do pracy na której mi zależy i bardzo ją lubię ale z Maleństwem też bym chciała być A poza tym wiem, że teściowa małym się nie zajmie jest hipochondrykiem i raczej to nią trzeba się zajmować więc zostaje opiekunka

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 14:33
0

Ja się nie załapię :( - a nie jestem ani posłem, anio biznesmenem, ani na pewno nie najbogatsza, ale co tam.

maja też dzisiaj rozmawiać o urlopach macierzyńskich - na tym od początku mi bardziej zależało!!!

Odpowiedz
gocha* 2013-11-25 o godz. 14:32
0

kasiunia ty masz tak ciezka sytuacje, ze należą Ci sie i na pewno dobrze je wykorzystasz!!

Odpowiedz
kasiunia10009 2013-11-25 o godz. 14:31
0

ja się ciesze :D

Odpowiedz
dagulina 2013-11-25 o godz. 14:30
0

Rząd ma przyjąć we wtorek po południu autopoprawkę do budżetu na rok 2006, która zakłada m.in., że od 1 stycznia rodziny o najniższych dochodach będą otrzymywać tysiąc złotych becikowego, czyli jednorazowej zapomogi po narodzinach dziecka.

Odpowiedz
kasiunia10009 2013-11-25 o godz. 14:29
0

dziś mówili ,ze becikowe będzie w wysokości 1000 dla najuboższych :D czyli się kwalifikuje lol

Odpowiedz
NUKA 2013-11-25 o godz. 14:28
0

jak zwykle obiecanki cacanki. Żenujące już to jest. Po cholerę obiecywać coś czego się nie spełni. Miało być 1000 zł dla każdej, a teraz nie to że mniej to jeszcze nie wszystkie dostaną. Chorzy ludzie nami rządzą

Odpowiedz
kasiunia10009 2013-11-25 o godz. 14:27
0

DZIĘKUJE DZIEWCZYNKI .MI TO I 500 SETEK ZBAWI.JEST NAM CIEŻKO I Z NIKĄD POMOCY.
ALE WIECIE CO JA JUŻ SOBIE POWIEDZIAŁAM ,ZE NASTĘPNE WYBORY PLEWAM POMARAŃCZOWYM MOCZEM

Odpowiedz
Tusia 2013-11-25 o godz. 14:25
0

Kasiunia każda kobieta, która pobiera zasiłek rodzinny, czyli dostaniesz. I tak byś dostała 500zł tylko pytanie czy bedą tak "mili" i dodadza te 300zł wiecej

Becikowe... państwo "prorodzinne"... szkoda słów...
hasła i czcze gadanie, nic wiecej...

Nie wypłacajcie becikowego, zabroncie in-vitro na pewno wpłynie to na zwiekszenie przyrostu naturalnego w Polsce, rządowi oszuści i łgarze...

Odpowiedz
gocha* 2013-11-25 o godz. 14:24
0

kasiuniaa mi to się wydaje, że oni tak kombinują, że nikt w koncu nic nie dostanie, a szkoda bo dla niektórych to dużo kasy.

Odpowiedz
kasiunia10009 2013-11-25 o godz. 14:23
0

NO ALE CO W KOŃCU KAŻDA UBOGA DOSTANIE CZY UBOGA PRACUJĄCA

Odpowiedz
Tusia 2013-11-25 o godz. 14:21
0

Bez komentarza...

Odpowiedz
gocha* 2013-11-25 o godz. 14:20
0

Czyli tak jak myślałam. Cholerni oszuści!!

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 14:19
0

http://mojefinanse.interia.pl/news?inf=688083

Odpowiedz
kasiunia10009 2013-11-25 o godz. 14:18
0

BY ICH SZLAK TRAFIŁ

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 14:17
0

dokładnie tak:( wiec pewnie to byla kolejna mrzonka, niech nam chociarz urlopy macierzyńskie przdłużą

Odpowiedz
AneczkaF 2013-11-25 o godz. 14:15
0

O becikowym mowili dzis w Faktach i kiepsko sie chyba zapowiada ze strony PiS - z tego co rozumialam to wszysko zwalaja na samorzady, a te nie sa w stanie nic sami zadecydowac.

Odpowiedz
NUKA 2013-11-25 o godz. 14:15
0

Gocha23 napisał(a):jAK TO CZYTAM TO MNĄ TRZESIE!!!!
jak wyżyć w 3 osoby za 1700 zł?? Nie wiem naprawdę.
wierz mi że jest wile osób które chciały by mieć 1700 zł na 3 osoby i były by szczęśliwe. U mnie też kasa się nie przelewa, rachunki bardzo wysokie, do tego jeszcze oboje studiujemy zaoczenie i co miesiąc 500 zł na osobę idzie na szkołę.

800 czy 1000, ale mam nadzieję że sie jeszcze załapię :)

Odpowiedz
Gość 2013-11-25 o godz. 14:04
0

niesłucha łam wczoraj żadnych wiadomości, podajćie jakies szczegóły. Ustalili już w tej sprawie coś konkretnego???

Odpowiedz
kasiunia10009 2013-11-24 o godz. 19:47
0

TAK BECIKOWE BĘDZIE OD 1 STYCZNIA :D

Odpowiedz
Tusia 2013-11-24 o godz. 18:30
0

Dzisiaj z rana słyszałam, ze becikowe mają uchwalić jako jedną z pierwszych ustaw, ma być wypłacany już od poczatku przyszłego roku, ale kwota zostanie obniżona od 800zł do 1000zł.
Juz kombinuja jak zaoszczędzić, oszuści

Odpowiedz
Gość 2013-11-24 o godz. 07:04
0

A tutaj iest adres na stonke komu przysługuje zasiłek porodowy

http://www.zus.pl/swiadcze/zas002.htm

Odpowiedz
Gość 2013-11-24 o godz. 07:00
0

Do zasiłku rodzinnego jest brany dochod z pitu ( obu małzonków) np. z roku 2004 i obliczaja dochod - na 3 i na tej podstawie jest obliczany zasiłek rodzinny wypłaca MOP-s lub pracodawca
a do zasiłku porodowego tez musisz złozyc papiery ( metryka itd.) i jezeli masz juz zasiłek rodzinny na pierwsze dziecko to wystarczy tylko dołaczyc akt urodzenia drugiegi dziecka jezeli nie to jest pierwsze to robisz wszystkie te czynnosci jak przy pierwszym

Odpowiedz
xena_music 2013-11-23 o godz. 19:25
0

mnie zawsze interesowało jak to jest, bo maż zaraia stałą pensję, a ja zależy od miesiaca(zwłaszcza teraz jak czasem wolne biorę...)od 350 do 700 zł więc z pitu nic nie tym bardziej że pracę mam od maja, a pewnie znając moje szczeście i tak od lutego czy marca będę na zwolnieniu(bezpłatnym) więc tylko pensja meza....
moze ktoś wie jak oni liczą???? chodzi o zasiłek porodowy, bo rodzinny do tej pory nie przysługiwał bo na 3 osoby min. przekroczyliśmy kwotę 504 zł( o kilka zł)a teraz po urodzeniu będzie przysługiwał o ile się utrzyma....

Odpowiedz
Tusia 2013-11-23 o godz. 19:06
0

Kasia1980 kwoty do zasiłków sa brane z danego miesiąca, a do zasiłku porodowego z Zusu, najpewniej obliczyc z pitu (jeżeli rozliczacie sie wspólnie), bedzie najbardziej rzetelne wyliczenie.
Kwota /12 miesiecy/2 osoby i wyjdzie, czy sie nalezy zasiłek porodowy :)

Nuka wiadomo, ze przy maluszku każdy grosz sie przyda, bo ono kosztuje bardzo dużo, ja mówie ze to taka "skarbonka szczęsica bez dna"... tekże jakbym otrzymała tego tysiaka tez bym miała go na co wydać
(przynajmniej w jakiejś częsci zwróciłby mi sie wózeczek dla małego) :D

Odpowiedz
kasiunia10009 2013-11-23 o godz. 17:15
0

tak takie zarobki to wegetacja :(
mój brat w stanach zarabia 7 tys dolarów i tez narzeka lol

Odpowiedz
gocha* 2013-11-23 o godz. 17:03
0

Wiecie co? Po prostu każdy chce żyć, godnie żyć. A jak żyć za tak małą kasę to ja nie wiem. Załamać się można.... Przede wszytstkim człowiek pracuje to powinien zarabiać jak człowiek, a nie tyrać 8 godzin dziennie za 1000 zł
Naprawdę podziwiam rodziny, które sobie radzą z taką kwotą pieniedzy i współczuję jednocześnie bo musi być im strasznie ciężko..

Odpowiedz
kasia1980 2013-11-23 o godz. 16:31
0

a z jakiego czasu brane są po uwagę zarobki? kilku miesięcy czy całego roku

Odpowiedz
Gość 2013-11-23 o godz. 16:27
0

Gocha Ty
sie tak nie denerwuj!!! lol . Spoko, też próbuje żartować sobie z tego, ale faktycznie "nóż sam w kieszeni sie otwiera". NIestety nie zanosi się, żeby mialo byc lepiej. Ale pamiętajmy, że najważniejsze co możemy dac naszym dzidziom, to miłość i oddanie i myslę, że tego nie zabraknie.

Odpowiedz
kasiunia10009 2013-11-23 o godz. 16:26
0

GOSCHA 1700 ZŁ. TO MAŁO NA 3 OSOBY :o
JA DO TEJ PORY ŻYŁAM ZA 900 I JAKOŚ WIĄZAŁAM KONIEĆ Z KOŃCEM
TERAZ MĄZ ZARABIA ZNACZNIE WIECEJ NO ALE KOSZTEM JEST ROZŁĄKA :(
TO ZA ILE JEST SIĘ W STANIE PRZEŻYĆ WYNIKA Z TEGO DO JAKIEJ KWOTY DOTYCHCZAS BYLIŚMY PRZYZWYCZAJENI

Odpowiedz
Tusia 2013-11-23 o godz. 16:25
0

Gocha ja juz sie przestałam przejmować ja w ogóle zadnych zasiłków nie mam jak jest nas troje i na czworo tez nie bedzie... ale 43zł na miesiąc to kwota godna naszego państwa prorodzinnego i jego rządów
Podałam kwotę przykładowa, jeżeli ktos tyle zarabia to naprawde kwota głodowa, a nie godne życie, ale co zrobić, i takim ludziom sie zasiłki już nie należa Według państwa, to chyba ludzie zamożni , szkoda słów...

Odpowiedz
gocha* 2013-11-23 o godz. 16:20
0

jAK TO CZYTAM TO MNĄ TRZESIE!!!!
jak wyżyć w 3 osoby za 1700 zł?? Nie wiem naprawdę. A gdzie opłaty za mieszkanie, rachunki, nawet za głupi telefon tyle kasy sie płaci!!! Co za popieprzone państwo!!!

Odpowiedz
Tusia 2013-11-23 o godz. 16:14
0

Nuka zasiłek porodowy z Zusu przysługuje tym babeczkom, którym dochód na jednego czlonka rodziny nie przekracza 504 zł.
Jeżeli Twój mąż zarabia np. 1000zł miesiecznie to przysługuje Ci zasiłek, ale jeżeli masz Ty jeszcze jakieś dochody, które po zsumowaniu tę kwote przekraczają, np. zarabiasz 700 zł, to w sumie macie 1700/2=850zł, wiec nic nie dostaniesz. Przy takich zarobkach nawet podzielona kwota na 3 osoby (czyli z dzieckiem) nie da ci prawa do otrzymania zasiłku rodzinnego w szalonej kwocie 43zł miesiecznie

Odpowiedz
NUKA 2013-11-23 o godz. 15:34
0

a to z zus-u to komu jest wyplacane?

Odpowiedz
kasiunia10009 2013-11-23 o godz. 15:30
0

DZIĘKUJE TUSIU JA JUŻ MYŚLAŁAM ,ZE NIE DOSTANĘ Z ŻADNEGO ZUSU SKORO NIE PRACUJE TO FAJNIE :D BEDZIE NA WÓZIO

Odpowiedz
Tusia 2013-11-23 o godz. 15:04
0

Kasiunia nalezy Ci sie świadczenie porodowe z Zusu w wysokości 500zł.
A becikowe, jeżeli bedzie, to tez powinnas otrzymac, tyko teraz jest pytanie czy bedzie to dodatek do tych 500zł czy dodatkowa kwota 1000zł Tego Ci Kasiu nie powiem...

Odpowiedz
kasiunia10009 2013-11-23 o godz. 13:56
0

NUKA ZGADZAM SIĘ TYLKO TERAZ POWIEDŹCIE CZY JEŻELI JA MAM ZASIŁEK RODZINNY W WYSOKOŚCI 43ZŁ. NA SYNA lol TO DOSTAJE COŚ Z TYTUŁU URODZENIA DZIECKA? POMIJAJĄC BECIKOWE.BO CAŁY CZAS MYŚLAŁAM ,ZE MI SIĘ NIE NALEŻY NIC I JEŻELI WPROWADZĄ BECIKOWE TO JEDYNA SZANA NA KASĘ.
TO JAK TO JEST?

Odpowiedz
Gość 2013-11-23 o godz. 13:34
0

No właśnie - ja jestem bardziej za przedłużeniem urlopu macierzyńskiego - 4 tygodnie to bardzo dużo w życiu niemowlaka i Rodziców. Tymbardziej, że chciałabym karmić piersia i to jak najdłużej - przynajmniej do pół roku, a powrót do pracy mi to utrudni. Wiem, że dla chcącego nic trudnego, ale wyobraźcie sobie wychodzenie z domu o 7 rano, powrót o 17. Jak tu mówić o naturalnym karmieniu, jak dziecko więcej z butelka przy buzi jest - nawet jeśli to mleko matki?

Becikowe 1000zł piechotą nie chodzi. jak będzie - bardzo sie ucieszę, choć wiadomo, że jednorazowa kwota to na nic, bo dziecka nie masz tylko urodzić, ale wychować. bardziej powinni zatroszczyć się o pewna pracę, tańsze i opiekuńcze "dobre" przedszkola i ogólnie POMOC w wychowaniu, a nie powiedzieć: masz 1000 zł i urodź nam obywatela. Przepraszam, czy tu chodzi tylko o ilość, czy też (brzydko mówiąc, ale wybaczcie mi) - o jakość?

Ciekawa jestem jak się to wszystko skończy, czasu faktycznie mało.

Odpowiedz
Gość 2013-11-23 o godz. 13:18
0

Tusiu - w Krakowie nie ma zadnego becikowego. Nie przeszło, a ponoć planowali. Podobnie w W-wie. Poczekajmy co rzad zadecyduje. Słyszałam tez o macierzyńskim o 4 tyg. dłuzszym, zawsze to cos. Ale czy takie ustawy działają wstecz?

Odpowiedz
NUKA 2013-11-23 o godz. 13:03
0

dla mnie 1000 zł to nie jest śmieszna kwota jak pisze Tusia. To są jednak jakieś pieniążki dodatkowe i za to zawsze coś dla dzidzi można dokupić. Nie zarabiamy tak dużo więc każda pomoc się liczy i jeśli załapię się na becikowe to tylko będę się cieszyć i nie wybrzydzać bo 1000zł to nie 100zł. Jednak nie jest to na pewno dla żadnej myślącej kobiety argument zachęcający do planowania macierzyństwa, bo przecież jest to świadczenie jednorazowe. Sprawy pomocy dla rodziny nie załatwi się jednorazowo. To dziecko nie przestaje istnieć po porodzie, dlaej chce jesć, musi być w coś ubrane itd...

Odpowiedz
xena_music 2013-11-22 o godz. 22:25
0

w warszawie nie ma becikowego bo się urzędy pokłóciły.....
Wiadomo kazda kwota się przy dziecku przyda, i 100 i 1000 zł....
ale jednorazowo to szybko się rozejdzie i sie tego nie odczuje..

Odpowiedz
gocha* 2013-11-22 o godz. 17:49
0

No dla mnie to żaden argument za tym by zajść w ciąże. A tak to tłumaczy rząd. Że chcą zachęcić mamy do rodzenia dzieci bo niż demograficzny. Śmieszne jest to po prostu i tyle!

Odpowiedz
Tusia 2013-11-22 o godz. 17:44
0

Ja niestety paro krotnie przekraczam kwotę do pobrania zasiłku...
Uważam, ze jakby to becikowe weszło, to zasiłek porodowy z Zusu zostanie zlikwidowany całkowicie, ale to moje gdybanie, także i tak pełnych kosztów nie poniosą, bo tym kobietom, którym by sie to nalezało, to dorzucą 500zł wiecej.
Powiedzcie same babeczki co to jest 1000zł, smieszna kwota... zachęciło Was to bardziej do macierzyństwa , ale raczej powinnam zadac to pytanie planujacym mamom

Nuka a w Wawie nie ma becikowego , bo słyszałam ze Kraków ma około 1500zł

Odpowiedz
xena_music 2013-11-22 o godz. 16:21
0

teraz to tak jak juz był wpis:500zł zasiłku porodowego jak nie masz za duzych dochodów.... a co bedzie w przyszłym roku????? :o :o :o :o :o :o

Odpowiedz
NUKA 2013-11-22 o godz. 15:03
0

xena_music napisał(a):ja jestem za zwiększeniem zasiłków, ale i uelastycznieniem tej kwoty do której zasiłek przysługuje...za 504 zł mies nie wyzywisz dziecka, nie utrzymasz, a za 510 utrzymasz?????

dokładnie. Co za różnica??? Wiele nie daje

Odpowiedz
Gość 2013-11-22 o godz. 13:12
0

Tak Tusia napisałam komu TERAZ nalezy sie porodowe a co bedzie dalej to jeszcze nikt nie wie jedynie co to obietnice a zobaczymy co bedzie dalej

Odpowiedz
Tusia 2013-11-22 o godz. 12:21
0

Joasia34 to świadczenie, któr piszesz przysługuje konkretnej grupie kobiet, której zarobki na jednego członka rodziny nie wynosza wiecej niz 504zł/os.
Ja mam wyższe dochody, zasiłków na syna nie mam wcale i tego świadczenie nie otrzymam, co ciekawe, jak bedzie nas 4-o też zasiłków na dzieci nie bede miała, becikowe o którym mówi premier, ma byc dla wszystkich bez ograniczenia na dochody i w całej Polsce.
Świadczenie o którym wspomniasz to wypłata z ZUSu za poród od co.
Ja dostanę tylko od swojego ubezpieczyciela i mąż również.
Tyle to otrzymamy od tego państwa, NIC
Pytanie tylko, czy wypłacac je bedą do tyłu, czyli już mamom styczniowym, dlaczego miałby cierpieć ze względu na opieszałośc przepisów, tylko od kiedy przepisy działają do tyłu, bardzo nie w porządku, jest hasło, powinna być natychmistowa decyzja a nie jak wyżej opisałam czcze gadanie

Odpowiedz
AneczkaF 2013-11-22 o godz. 12:03
0

A ja nie marudze ciesze sie ze dostane tzw becikowe, w Polsce ma byc 1000 zl, ja dostane 1000 euro ale patrzac na roznice cen to jest to ta sama kwota, nie obkupie sie za nia, ale zwroca mi sie chociaz koszty szpitala, wozek. I wydaje mi sie ze o to w tym wszystkim chodzi, aby przy tych najwiekszych wydatkach bylo chociaz troche latwiej (tez bym wolala zeby mi zwrocili za cala wyprawke) - wiec cieszmy sie ze cokolwiek daja. A zasilki co miesieczne w Belgii to tez naprawde smieszne kwoty.... ah szkoda sie uzalac, bo to i tak nic nie zmieni.
Co do patologi o ktorych piszecie to naprawde straszne, nawet w glowie mi sie to nie miesci :o

Odpowiedz
Gość 2013-11-22 o godz. 09:47
0

KTO DOSTANIE ZA URODZENIE DZIECKA (na dzień dzisiejszy)
Ustalenie prawa do świadczeń rodzinnych oraz ich wypłata następuje na wniosek osób uprawnionych. Uprawnienia do świadczeń rodzinnych ustala się i świadczenia wypłaca począwszy od miesiąca, w którym wpłynął wniosek wraz z prawidłowo wypełnionymi dokumentami.

Świadczeniami rodzinnymi są:

-zasiłek rodzinny,
dodatki do zasiłku rodzinnego z tytułu:
-urodzenia dziecka,
-opieki nad dzieckiem w okresie korzystania z urlopu wychowawczego,
-samotnego wychowywania dziecka i utraty prawa do zasiłku dla bezrobotnych na skutek upływu ustawowego okresu jego pobierania (przysługuje osobom, które nabyły do niego prawo przed 1 września 2005 r.),
-samotnego wychowywania dziecka
Prawo do dodatków przysługuje, pod warunkiem przysługiwania prawa do zasiłku rodzinnego.

A co bedzie dalej zobaczymy

Odpowiedz
EVI_ 2013-11-22 o godz. 09:42
0

nie ma co sie oszukiwac, napewno sie nie zalapiemy :( a jezeli wprowadza faktycznie to w duzych miastach :(

Odpowiedz
Gość 2013-11-22 o godz. 09:29
0

Tak Evi narazie tak jest ze za urodzenie dziecka dostaje sie 500 zł. a ma byc 1000 zł ale czy bedzie ???????

Odpowiedz
EVI_ 2013-11-22 o godz. 09:23
0

dziewczyny nie bardzo rozumiem :(
becikowe to jest te 500zl jednorazowo tak?
ja pochodze z malego miasta niedaleko Bydgoszczy i u nas takie becikowe od dawna jest, bynajmniej moja kolezanka rodzaca przeszlo 1,5 roku temu je dostala, z tego co ja wiem u nas nic sie nie zmienilo

Odpowiedz
xena_music 2013-11-21 o godz. 15:33
0

ja jestem za zwiększeniem zasiłków, ale i uelastycznieniem tej kwoty do której zasiłek przysługuje...za 504 zł mies nie wyzywisz dziecka, nie utrzymasz, a za 510 utrzymasz?????
Na becikowe jak wejdzie moze się załapię...tylko na co to????pieluchy, kosmetyki....i tak naprawdę będzie po pienoiądzach, bo wyprawka dla noworodka to nie tylko łózeczko, wózek ciuszki, oliwka i paczka pieluch ale i non stop trzeba dokupywać, dziecko rośnie, pieluchy sie zużywają, oliwka też...wszystko.....
Ci co to uchwalają żyją w odrealnionym swiecie, jakims wyidealizowanym....

Odpowiedz
Odpowiedz na pytanie