Zgłoś naruszenie


Proszę uzupełnić wszystkie pola.

Pytania » Ciężarówki i Mamuśki » Starania i leczenie niepłodnosci

klarisa23 2013-09-15 o godz. 06:03, liczba odsłon 10909 0

Jak leczyć niedrożny jajowód i jakie ma on objawy?

WITAM, WCZORAJ MIAŁAM ROBIONE HSG I OKAZAŁO SIĘ, ŻE PRAWY JAJOWÓD JEST CAŁKOWICIE NIEDROŻNY. JAK SIĘ OBUDZIŁAM TO LEKARZA JUŻ NIE BYŁO I NIE MOGŁAM SIĘ NIC DOWIEDZIEĆ. CZY POTRAFICIE MI POWIEDZIEĆ CO MOGŁO BYĆ PRZYCZYNĄ TEJ NIEDROŻNOŚCI I JAKIE SĄ METODY JEJ LECZENIA.BARDZO PROSZĘ O ODPOWIEDŹ. :(

Odpowiedzi (9) | Kategoria: Ciężarówki i Mamuśki :: Starania i leczenie niepłodnosci | Ostatnia odpowiedź: 2013-09-16, 17:14:27

Tagi: ,

Odpowiedz
x Dodaj odpowiedź
Najnowsze / Najstarsze

Gość 2013-09-15 o godz. 07:03 0

klarisa witaj w klubie Niedroznosc moze byc spowodowana wczesniej przebytymi zapaleniami lub operacjami brzusznymi, chlamydia itd, itd Co do leczenia..hmmm mozna zrobic laparoskopie i sprobowac usnunac zrosty. Jelsi jest to twoja jedyna przyczyna nieplodnosci to mozna sprobowac. Poza tym zawsze jeszcze jest ten drugi jajowod, wiec glowa do gory :D

klarisa23 2013-09-16 o godz. 12:25 0

KIKI dziękuję za wsparcie.

Co do mojej jedynej przyczyny nieplodnosci to wygląda to tak:

Mam krótkie cykle (21-24) - brałam luteinę - i nic...
Mąż badał nasienie - wszystko ok - i nic...
Obserwcja owulacji (usg + temp) - wszystko ok - i nic...
Badanie hormonów - wszystko ok - i nic...
Hsg - jeden jajowód niedrożny

Narazie stanęłam na tym etapie i czekam co z tego wyniknie, bo jeszcze nie rozmawiałam z lekarzem. Teraz może chociaż postawić jakąkolwiek diagnozę, bo cały czas wszystko było w normie.
Może jakieś istotne badanie pominął?

Gość 2013-09-16 o godz. 12:29 0

Hmmm u mnie jest tak ze niedrozny jest akurat ten jajowod od strony jajnika ktory glownie pracuje (drugi jest niestety leniwy) - taki pech...moze u ciebie jest podobnie. Trzeba by zaobserwowac czy twojej jajniki dzialaja naprzemiennie czy tez pracuje tylko jeden i ktory.

Moze warto by bylo jeszcze zrobic test na wrogosc sluzu...

A jak dlugo juz sie staracie?

klarisa23 2013-09-16 o godz. 16:11 0

Staramy się od 2 lat, ale także wcześniej nie bylismy szczególnie ostrożni, zatem staranie się jest u nas dość szerokim pojęciem. Dopiero od niedawna zasięgneliśmy porady lekarza, bo tak zawsze na jakiekolwiek pytania odpowiadali, że to normalne, że tak na zawołanie nie idzie zajść w ciążę, czasu...czasu..., ale ile tego czasu. No i pomału wychodzi jak czas zaowocował.

Pierwszy raz słyszę o tym badaniu na wrogość śluzu, może rzeczywiście warto

Gość 2013-09-16 o godz. 16:25 0

To test PCT - bada sie czy przypadkiem sluz kobiety nie jest wrogi w stosunku do plemnikow. Jesli jest najlepiej zastosowac inseminacje i ominac bariere szyjkowa.
Mozna w sumie tez analizowac dalej - zbadac przeciwciala, moze twoj orgaznizm w ogole niszczy plemniki, ale mysle ze na poczatek PCT wystarczy.

A co wyszlo na monitorowaniu owulacji??? Masz wydruki, napisz jak rosna pecherzyki, jaki endometrium i jak masz to napisz nam jakie dokladnie robilas hormony i jaki byl wynik.

klarisa23 2013-09-16 o godz. 16:50 0

Monitorowaniem to ja nie mogę tego nazwać, ponieważ byłam tylko 2 razy na usg w czasie owulacji, z tego co się dowiedziałam od mojej Pani doktor, to to że owulacja występuje i raz była z lewego jajnika raz z prawego. Może teraz dopiero podejmie kroki i trochę bardziej się im przyjrzy.

Badania miałam robione w 7 dniu cyklu:

LH 6,30 mIU/mL
FSH 6,02 mIU/mL
PRL 26,15 ng/mL
ESTRADIOL 156 pg/mL
PROG 0,63 ng/mL

meg26m 2013-09-16 o godz. 17:00 0

klarisa prolaktyna ewidentnie do obniżenia, reszta spox

Gość 2013-09-16 o godz. 17:05 0

Nalezaloby zbadac progesteron po owulacji, bo przed owu to on nam nic nie mowi. Prl faktycznie do obnizenia.

klarisa23 2013-09-16 o godz. 17:14 0

Dzięki dziewczyny za wskazówki, ja to się na tym nie znam, więc przytakuję na wszystko co powie lekarz, idę tam gdzie mnie kieruje, itd. Pewnie same wiecie jak ciężko coś z nich konkretnego wyciągnąć.
Jak to dobrze mieć kogoś kto obiektywnie poradzi. Jeszcze raz dzięki :)

Podobne tematy
Kategorie pytań